Ga naar inhoud

lcd of plasma tv versus tft scherm met tv-tuner


Anoniem2

Aanbevolen berichten

PC-beeld zal waarschijnlijk slechtere kwaliteit leveren omdat de resolutie van zo\'n scherm te hoog is.\r\n\r\nHDTV heeft vertikaal 720 of 1080 lijnen. Als je dan een 1280*1024 tft-scherm neemt, dan past dat niet lekker, waardoor het beeld waziger wordt.\r\n\r\nDus voor tv zou ik een HD-ready plasma of lcd-tv kopen. Is waarschijnlijk wel duurder dan een computerscherm.
Link naar reactie
Dat heeft in principe niets met formaat te maken, je koopt een plasma-scherm of je koopt een LCD-scherm. Een TFT-scherm is in dit verband hetzelfde als een TFT-scherm, de techniek is hetzelfde, alleen heeft een LCD-scherm dat je als TV gebruikt doorgaans een lagere resolutie als een scherm voor een PC. Meestal is het wel zo dat kleine , platte schermen een LCD paneel bevatten, ik heb nog nooit gehoord van zulke kleine plasma-schermen. Grote schermen kunnen plasma of LCD zijn, dat kun je aan het formaat dus niet zien. Maar ook in verband met mijn volgende punt zou ik dan niet voor een plasma kiezen.\n\nAls je voor een kleiner scherm kiest, koop dan een LCD. Het is een feit dat plasma veel, heel veel stroom verbruikt. Tot en met ongeveer 32\" is de LCD zelfs zuiniger als een ouderwetse beeldbuis, daarna gaat de LCD over de CRT heen vanwege het formaat van het backlight in zo\'n ding, maar dat zal voor jou geen issue zijn omdat je toch naar een klein scherm zoekt.\n\nJe geeft trouwens nergens aan of je ook van plan bent om HDTV op dat ding te gaan bekijken. Je hebt het over een tv-tuner, en daaruit concludeer ik eigenlijk dat je eerder gewoon de ouderwetse analoge kabel wilt ontvangen, en dan maakt het weer niks uit of je een scherm hebt met 1024 verticale pixels of niet, standaard TV haalt die resolutie toch niet. En zelfs de meeste HD beelden halen dat niet, aangezien 720p op het moment de meest gebruikte resolutie is. 1080p zal op den duur wel komen, maar ook alle HD ready TV\'s kunnen dat in principe niet aan. Die hebben ook allemaal een lagere resolutie als dat.
Link naar reactie
Hallo,\r\n\r\nIk woon nog bij mijn ouders thuis, en die hebben nog gewoon tv via de kabel. En het ziet er niet naar uit dat er binnenkort HD tv komt.\r\n\r\nVerder schrijf je over de resolutie van je laptopscherm. Deze is bij mij 1024 x 768. Ik heb ook al LCD tv\'s gezien met dezelfde resolutie. Moet ik hieruit opmaken dat het beeld van deze tv ook niet optimaal zal zijn dan?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...