Ga naar inhoud

DEP probleem


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Na een mislukte poging om een cd te branden, komt er nu steeds een DEP melding tevoorschijn. De bestanden in de map die gebrand zou worden kunnen niet verplaatst of verwijdert worden, want dan veschijnt dezelfde melding weer van het Dep probleem.\r\nDep is trouwens ingeschakeld voor kritieke windows-programma\'s en services (instellingen voor prestaties)\r\nIemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?\r\nvast bedankt\r\ngroetjes\r\nLKB
Link naar reactie
Lees [url=http://zdnet.be/news.cfm?id=38777][color=red]hier[/color][/url] eens en zet die DEP maar uit. Het blijkt dat die driver niet echt fatsoenlijk werkt en problemen met XP met SP2 teweeg brengt zoals o.a. systeemherstarts.\r\nEr is dus een gerede tot grote kans dat alles wel goed funktioneert als je die DEP uitschakelt c.q. de-installeert.
Link naar reactie
Uitschakelen in boot.ini\nboot.ini is een verborgen systeembestand op je C:\\ schijf.\n \nKun je ook bewerken via: Configuratiescherm > systeem > (tabblad) geavanceerd, Opstart- en herstelinstellingen.\n \nboot.ini kan er bij elke computer weer iets anders uitzien, maar dit voorbeeldje is van mijn pc.\n \n[B]Origineel met DEP:[/B]\n[boot loader]\ntimeout=30\ndefault=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINDOWS\n[operating systems]\nmulti(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINDOWS=\"Microsoft Windows XP Home Edition\" /fastdetect /[COLOR=green]NoExecute=OptOut[/COLOR]\n \n[B]DEP uitschakelen;[/B]\n[boot loader]\ntimeout=30\ndefault=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINDOWS\n[operating systems]\nmulti(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINDOWS=\"Microsoft Windows XP Home Edition\" /fastdetect /[COLOR=red]Execute[/COLOR]\n \n \n[COLOR=#000000][B]Het gaat dus om de gekleurde tekst, de rest kan op jouw pc anders zijn!!![/B][/COLOR]\n \n[COLOR=black]PC opnieuw opstarten en controleren of die wijziging ook is blijven staan, dan moet DEP zijn uitgeschakeld.[/COLOR]\n \n[COLOR=#000000]Als de wijziging niet is blijven staan in boot.ini moet je even kijken welke beveiligingssoftware daarvoor verantwoordelijk is.[/COLOR]
Link naar reactie
Geweldig, dit is duidelijk\r\nDe computer staat nl niet bij mij thuis maar bij een kennis, dus kan ik dit er zo heen mailen en dan even telefonisch \"helpdesk\" spelen \r\nOp die computer heb ik Norman en Adaware (beide op automatisch opdaten)gezet, dus dat is goed beveiligd\r\nIn ieder geval bedankt voor alle hulp, het moet nu wel lukken\r\ngroetjes\r\nLies
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...