Ga naar inhoud

Primary keys genereren in SQL


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo Beste Forumersss,\r\n\r\nIk ben op het ogenblik bezig met een eigen database te bouwen in SQL.\r\nNou lukt dit prima, maar ik heb 1 probleempje.\r\nWanneer ik primary key geef aan een kolom dan genereert deze geen waarde, maar in acces gebeurt dit wel.\r\n\r\nEn dit zou ik ook graag in sql willen hebben.\r\nZijn er mensen die dit onderwerp aandurfen :-P \r\n\r\nIk gebruik SQL server 2005, en SQL management studio\r\n\r\nElk tip of idee is welkom!\r\nBedankt alvast
Link naar reactie
Je moet denk ik nog even aangeven dat de kolom die je als primary key hebt opgegeven ook \"auto_increment\" is.\r\n\r\nIn MySQL ziet dat er als volgt uit, dus ik verwacht dat er grote gelijkenis met SQL is. Immers MySQL is gebaseerd op SQL.\r\n[code] CREATE TABLE links (\r\n id smallint(5) NOT NULL auto_increment,\r\n timestamp timestamp,\r\n author varchar(250),\r\n lastedit varchar(250),\r\n title varchar(250),\r\n description text,\r\n url varchar(250),\r\n pageviews int(10),\r\n PRIMARY KEY (id)\r\n );[/code]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...