Ga naar inhoud

ik heb eeb brandende vraag voor de brandweer


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik wil weten of je twee programma\'s tegelijk kan branden met twee branders.\r\n\r\nIk heb twee keer een DVD brander (NEC DVD_RW ND_4570A)\r\n\r\nverder moederbord ASUS A8NE\r\nAMD ATHLON 64 3700+\r\n4 stuks 412MB intern geheugen\r\nMedia centre edition\r\nNvidi GeForce 6600\r\n\r\n\r\nDe vraag is dus als ik twee dingen wil branden kan dit tegelijk, ik heb twee branders. Of moet dat met een apart brandprogramma voor iedere brander? Of kan het helemaal niet.\r\n\r\nIk vraag het omdat de pc soms traag word als hij aan het branden is en je wil dan nog iets anders tegelijk doen, terwijl het een hele snelle pc is. Hoe kan ik hem desnoods nog sneller maken zodat ik sneller applicaties kan openen?
Link naar reactie
Het moet in principe wel kunnen, maar je zoekt daarmee de grenzen op van het mogelijke. Je zult verder twee onafhankelijke brandprogramma\'s nodig hebben. Maar waarom je dit zou willen is me niet duidelijk. Op wat voor snelheid brand je, en heb je wel kwaliteits-schijfjes ipv goedkope meuk?\r\n\r\nVerder: verzin svp even een normale titel voor je vraag. Deze is niet grappig en helemaal niet informatief.
Link naar reactie
Ik brand mijn DVD\'s meestal op snelheid 4. Niet al te hoog dus omdat men mij geleerd heeft om als er audio op staat zo langzaam mogelijk te branden in verband met storingen in de audio. En audio zit in de meeste dingen wel. Films en games ook.\r\n\r\nDe schijfjes die ik gebruik zijn altijd van het merk Platium 8X DVD-R.\r\n\r\nMaar zoals ik het lees kan ik het beter niet doen en na elkaar branden.
Link naar reactie
Een oud kunstje dat nog steeds op iedere compu wel, vooral bij \"zwaar werk\", wat snelheidswinst oplevert:\r\neen slaaf-schijf op IDE1 hangen met een EERSTE partitie erop van (W98/ME) 3x RAM-waarde (bij XP meestal liefst kleiner, 1-2x RAM-waarde) en daarheen het Virtueel Geheugen verbannen.\r\n====\r\n\r\nVerder, voorkomen van vertragingen: nooit een schijf samen met een CD-ding op 1 kabel zetten, maar schijf bij schijf houden en CD-ding bij CD-ding.\r\n\r\nAltijd denken om master en slave (jumpers).\r\n\r\nAlleen 80-aderige IDE-kabels gebruiken; de oude 40-ers kunnen wel op CD maar maken een schijf langzaam.\r\n\r\nToestellen altijd met minstens 2 boutjes aan blik verankeren, voor betere koeling.\r\n\r\nTemperaturen regelmatig bekijken TIJDENS forse activiteit, gratis progjes zoals Speedfan en PC Wizard 2006.\r\n\r\nCPU-temperatuur liefst beneden 50GrC proberen te houden en schijven beneden 40 of nog liever 30. Moederbord niet warmer dan de CPU. Eventueel extra ventilators plaatsen.
Link naar reactie
[quote=tjoekse]eheu , Willem dit gaat over het tegelijk met twee branders branden :-?[/quote]\r\n\r\nLees goed: EN hoe je eventueel de boel iets sneller kunt maken; B-vraag, zeg maar.\r\n\r\n[quote] ...... \r\n......\r\nIk vraag het omdat de pc soms traag word als hij aan het branden is en je wil dan nog iets anders tegelijk doen, terwijl het een hele snelle pc is. Hoe kan ik hem desnoods nog sneller maken zodat ik sneller applicaties kan openen?[/quote]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...