Ga naar inhoud

Welk formaat moet ik kiezen voor goede kwaliteit?


Aanbevolen berichten

Hallo medeforumers,\r\n\r\nIk heb sinds enige tijd een videocamera (JVC GR-DF540E) en heb op mijn vakantie wat video opnames gemaakt. Ik wil dit nu naar mijn laptop gaan overzetten d.m.v. een firewire kabel. Op zich lukt dit wel, alleen vind ik het beeld erg \"wazig\". ik heb het idee dat het beter moet kunnen. Ik gebruik voor dit doel Windows moviemaker en ik kan zonder moeite de data naar de laptop krijgen.\r\n\r\nIk kan kiezen uit vele kwaliteitsinstellingen maar ik heb geen idee welke ik moet nemen. Standaard kiest windows voor \"beste kwaliteit voor afspelen op deze computer\" maar dat is nogal slecht vind ik. met wat expirimenteren vond ik de optie \"digitaal apparaatindeling (DV-AVI)\" alleen kost elke minuut video dan 178MB!!!\r\n\r\n Is er een optie die ik over het hoofd zie, want die DV-AVI is dan wel erg mooi, maar dan kan ik nog geen 20 minuten film op een dvd kwijt. \r\n\r\nwie kan deze newbie een bestandstype aangeven of wellicht een link met wat meer info over hoe ik met redelijke kwaliteit een video op mijn computer kan inladen.\r\n\r\nHartelijk dank, Jan van Dijk
Link naar reactie
Je moet dus inderdaat dv-avi gebruiken om de film op de pc op te nemen.\r\nEen uurtje film is dan ongeveer 13 gig.\r\nMaar deze film zet je zo niet op een dvd want dan is hij nergens af te spelen ,alleen op je pc.\r\nMet een goed videobewerkings prg (geen movie maker dus !!!) bewerk je de dv-avi. Knippen ,titels toevoegen ,overgangen maken ,eventueel muziek toevoegen,,,daarna zet het montage prg de film om naar mpeg2 volgens de dvd normen. Dan kan er ongeveer 2 uur film op een dvd die overal af te spelen is.\r\nKun je bij de mpeg2 instellingen ook zelf de bitrate instellen ,dan kun je deze ook op 8000 zetten ,,de kwaliteit is dan beter ,maar er kan maar 1 uur op een dvd.\r\nGoed , betaalbaar en redelijk eenvoudig montage prg zijn er van pinnacle ,en Magix video de luxe.\r\nBetere ,dure en moeilijke video montage prg\'s zijn ,adobe premiere ,en ullead mediastudiopro.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...