Ga naar inhoud

Dell DVDwriter : af en toe missende seconde


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Sinds een paar maanden in bezit van een snelle Dell Desktop met o.a. 2Gb intern. En oa een DVDbrander. Maar met het branden van DVD\'s blijf ik het volgende probleem houden: ca. 1x per half uur (soms minder vaak) per film ontbreekt er ca. 1 of 2 seconden film. Alsof er een stukje is uitgeknipt. Het maakt niet uit of ik met Nero, Easy DVDcreator of CloneDVD brandt. Ook de McAfee virusscanner en firewall uitzetten helpt niet. Ook uitzetten van de screensaver niet. Ook lagere brandsnelheid niet. Ik gebruik Platinum-schijfjes. \r\nKent iemand dit probleem? Zal het een hardwarefout zijn? Of zie ik nog iets over het hoofd ??
Link naar reactie
Met kijkprogje EverestHOME, gratis van Net, kun je merk/type van het DVD-toestel zien (en nog veel meer van wat er in je compu zit).\r\n\r\nMeten is weten.\r\n\r\nDownload ook progje Speedfan, ook gratis, om vooral (beetje anders dan in EverestHOME en soms andere waarden, zeg maar \"2nd opinion\") je TEMPERATUREN goed te kunnen bekijken TIJDENS zulk \"verdacht\" werk.
Link naar reactie
Dat zegt niet veel. InfoTool geeft voornamelijk aan met welke media je drive overweg kan. De enige apparaatspecifieke-informatie op dit scherm is de Firmwareversie, en dat zegt niet veel.\r\n\r\nKijk toch eens met [url=http://download.jaspervries.nl/download.php?id=4]EverestHome[/url] welk merk en type drive je hebt. Vervolgens kun je met het typenummer en google kijken of er meer mensen deze problemen hebben, en wat de oplossing zou kunnen zijn.\r\n\r\nProbeer ook eens een ander merk schijfjes op de laagste snelheid.\r\n\r\nWaarmee speel je de gebrande schijfjes af? Probeer ook eens op een ander apparaat.
Link naar reactie
Afgelopen weekend een DVD gebrand met 1) een Sony DVD+R ipv Platinum DVD-R (n.b. ik gebruik standaard DVD-R omdat mijn Pioneer DVD-HD-recorder die ook gebruikt) en 2) de minimale schrijfsnelheid van Nero gekozen maar dat bleek minimaal 4x te zijn. Morgenavond ga ik de eerste helft van de DVD bekijken. Wanneer ik dan geen uitval heb dan wordt ik hoopvol. Maar ik zal het hier melden.\r\nWeet iemand trouwens waarom Nero niet langzamer dan 4x kan branden?
Link naar reactie
nee, lijkt me heel erg onwaarschijnlijk. Met 2 Gb intern, alle achtergrondgebeuren uitgezet en branden op de laagst mogelijke snelheid..??? Nee, het had echt met de DVD-R schijven te maken. \"Glitches\" noemen ze dit soort verschijnselen op z\'n Engels. Sommige branders kunnen dus toch niet perfect met deze schijven overweg. Zoals dus de Dell-DVDschrijver.
Link naar reactie
volgens mij is er niks aan de hand met jouw pc.\r\nik weet niet hoe het bij anderen is maar het perfect kopiëren van dvd\'s wordt steeds meer ontmoedigd.\r\nanders kan je 100 dvd\'s branden en gaan verkopen aan collega\'s vrienden en kennissen en kennissen van kennissen enz....\r\ndus met die pc van jouw is volgens mij niks mis mee.\r\nmisschien dat dell mee gaat in dat ontmoedigingsbeleid.\r\nkopiëer eens data en kijk eens of de data ook wat mist, vast niet.\r\nen jouw naam zegt het al hé pierat :mrgreen:
Link naar reactie
(proud) (proud) Nou, mijn naam is een samentrekking van de eerste 3 letters van m\'n voornaam en van m\'n achternaam. :lol: \r\nMaar, Stringai, nee, ik ben niet Roomser dan de Paus.\r\nInmiddels heb ik een aantal DVD\'s gebrand op DVD+R (i.t.t. DVD-R) en ALLEMAAL zonder een enkel probleem. De Dell-DVD-schrijver kan dus gewoon niet goed met DVD-R overweg. Ik vrees echter dat ze dat niet snel zullen toegeven...
Link naar reactie
oh, tja ik bouw altijd mijn eigen pc\'s, ik heb het niet zo op de fabriekscomputers.\r\nmaar ja, dat kan je niet van iedereen verwachten en als je een pc koopt zou je idd verwachten dat het allemaal goed werkt nietwaar?\r\njammer voor je dat die jongens van dell weer eens ergens in te kort schieten maar ja, als het 2 seconde per film is valt het ook nog mee :mrgreen:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...