Ga naar inhoud

dvd afspelen.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Als ik een dvd wil afspelen doet mijn dvd/cd speler helemaal niks. hij speelt wel gewoon cdtjes af. mijn systeem is gewoon xp met service pack 2 erop. mijn dvd speler is een jmls xj-hd 166s. hij doet gewoon helemaal niks. kan dit te maken hebben met een mpeg 2 decoder want die kan ik niet vinden. maar als er een dvd speler inzit moet hij toch gewoon werken.\r\n\r\nwie o wie kan me helpen??
Link naar reactie
Yep, die DVD-drive kan weliswaar DVD-tjes lezen, maar DVD films zijn gecodeerd. DVD-drives hebben daar standaard geen decoder voor aan boord, omdat ze dan meteen een stuk duurder zouden worden. Die moet je dus los kopen. Er zijn weliswaar freeware progjes die dat ook kunnen (VLC VideoLan schijnt het te kunnen) maar ik denk dat de officiële programma\'s (PowerDVD en consorten) veel meer opties aan boord hebben.\r\nJe kunt de DVD-decoder trouwens ook bij Microsoft krijgen, geloof ik. Kost je ook geld, en je gebruikt dat gewoon Windows Media Player. Een plugin dus.
Link naar reactie
ik heb ook een legale versie van xp maar dit werkt dus niet. nu heeft mijn zoon pas geleden een laptop gekocht met allerlei software erbij. waaronder windvd. ik heb geprobeerd dit programma te installeren op mijn pc maar ik kan nergens een serienummer ontdekken. die laptop is een fujitsu siemens, zou dit serienummer op de laptop te ontdekken zijn? er zit een recovery cd bij. maar geen boekje waar de code bij staat van windvd. alvast bedankt voor de reacties.
Link naar reactie
De versie van WinDVD die bij de laptop geleverd werd mag volgens de licentie alleen op die laptop gebruikt worden.\r\n\r\nSerienummer wordt niet bijgeleverd omdat het programma al voorgeinstalleerd staat. Mocht de computer hersteld moeten worden middels de recovery-dvd, dan wordt WinDVD en andere meegeleverde programma\'s via een aangepast installatieprogramma naar de computer gekopieerd, waarbij je zelf niet het serienummer hoeft in te vullen.\r\n\r\nHet serienummer zit dus ingebakken in de recovery-dvd. De kans is klein dat je het serienummer kunt achterhalen. Dat is waarschijnlijk in versleutelde vorm opgeslagen op de computer.\r\n\r\nWat eventueel zou kunnen werken is het handmatig kopieren van de bestanden en registerwaarden van WinDVD van de laptop naar jouw computer. Hou er rekening mee dat codecs in de windows-map worden opgeslagen, en niet in de programma-map van WinDVD.\r\n\r\n\r\nWat je eventueel ook nog zou kunnen proberen is het [url=http://www.sldcodec.net/]SLD Codec Pack[/url]. Beetje opdringerig omdat het gelijk alle functies installeert die het aan boord heeft, zonder je te vragen of je ze daadwerkelijk wilt. Maar waar het om gaat is dat dit codec-pack een MPEG-2 decoder aan boord heeft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...