Ga naar inhoud

Brandprog CDBurnerXP Pro 3: ISO maken


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik probeer met CDBurnerXP Pro 3, van een Windows-XP-CD een *.iso op schijf aan te maken.\r\n\r\nOgenschijnlijk wil dat prima, maar er ontstaat (in 2 seconden) een iso van slechts ongeveer 3MB en ik had ruime 500MB verwacht, zoals ik al eens met een ander programma kreeg van een complete Windows-CD.\r\n\r\nAlle mappen en bestanden had ik terdege geselecteerd.\r\n\r\nZou CDBurnerXP Pro 3 niet deugen of zie ik iets over het hoofd? Zo in het scherm te zien deed ik alles goed.
Link naar reactie
Probeer eens op dezelfde manier (zelfde instellingen) een iso te maken van een andere cd. Liefst een oude software of spel-cd zonder veel beveiligingen.\r\n\r\nMocht je dan ook een 3 MB image krijgen, dan zit er toch iets fout in de instellingen. Anders zou het kunnen dat CDBXP niet overweg kan met xp-cd\'s.\r\n\r\nEen mooi programma om images te maken is MagicISO. Helaas is dat niet gratis...\r\n\r\nJe kunt ook Nero even proberen. Deze heeft ook een functionaliteit om images te maken.
Link naar reactie
Prog gedeïnstalled en achtereenvolgens Nero 6 en Nero 5 geprobeerd - noppes, kunnen dit niet.\r\n\r\nEr staat mij vaag bij, dat tijdens of na het branden van een CD minstens Nero aanbiedt om een ISO-file op te slaan ..... ? Dat ga ik nog een andere keer uitproberen, nu ff te moe van al het geprobeer.\r\n\r\n2 extra dingen geïnstalleerd waar ik nog verwaarloosbare ervaring mee heb: \r\n- Daemon Tools; lijkt goed geïnstalleerd maar ik doorzie totaal niet wat het doet/kan\r\n- Paragon Emulator, waarmee ik een \"image\" ofwel ISO-file in een nep-CD kan opnemen en in werking zetten.\r\n\r\nDie dingen vertragen in ieder geval mijn opstart en het opentrekken van Verkenner.\r\n\r\nIs het eigenlijk technisch wel mogelijk om \"gewone\" files ineens om te zetten in ISO? Ik begin de indruk te krijgen dat je dan eerst naar \"binair\" of zoiets moet.
Link naar reactie
Nero maakt een iso met de extensie nrg... hier staat wel een [url=http://www.dutchunderground.nl/content/view/25/31/]handleiding[/url]\r\n(tenzij de CD beveiligd is.....)\r\nIk gebruik Nero 6 en die kan het.\r\n\r\n[quote]- Daemon Tools; lijkt goed geïnstalleerd maar ik doorzie totaal niet wat het doet/kan\r\n- Paragon Emulator, waarmee ik een \"image\" ofwel ISO-file in een nep-CD kan opnemen en in werking zetten.\r\n[/quote]\r\n\r\nDeze programma\'s maken een virtuele CD/DVD-speler (= image recorder) aan. Die heb je nodig om je * nrg te maken. Daarin kun je ook een bestaande image laden en de image speelt dan af (in je gebruikelijke programma) als ware het een gewone CD/DVD (dat noemt men mounten).\r\nOverigens.... ik zou het bij één virtuele speler houden.....
Link naar reactie
Daemon Tools doet hetzelfde als die Paragon Emulator. Waarschijnlijk heeft Deamon Tools meer functies om cd-roms die ooit beveiligd waren te laten werken, door de beveiliging na te bootsen.\r\n\r\nDaemon zelf kan geen iso\'s maken, vandaar dat ik daar een ander prog voor gebruik.\r\n\r\nNero6 kan het ook: \r\nStart Nero Burning Rom, annuleer het nieuwe-compilatie-dialoogvenster. Ga naar Extra > Tracks opslaan, en kies het juiste station. Vervolgens kun je bij Format uitvoerbestand kiezen voor het iso-formaat. Eventueel eronder de opslaglocatie aanpassen. Een druk op START en dan een tijdje wachten.
Link naar reactie
[quote=TarUnited]Daemon Tools doet hetzelfde als die Paragon Emulator. Waarschijnlijk heeft Deamon Tools meer functies om cd-roms die ooit beveiligd waren te laten werken, door de beveiliging na te bootsen.\r\n\r\nDaemon zelf kan geen iso\'s maken, vandaar dat ik daar een ander prog voor gebruik.\r\n\r\nNero6 kan het ook: \r\nStart Nero Burning Rom, annuleer het nieuwe-compilatie-dialoogvenster. Ga naar Extra > Tracks opslaan, en kies het juiste station. Vervolgens kun je bij Format uitvoerbestand kiezen voor het iso-formaat. Eventueel eronder de opslaglocatie aanpassen. Een druk op START en dan een tijdje wachten.[/quote]\r\n\r\nOw, dat was even een hersenbrekertje maar inderdaad kwam hier iets bruikbaars uit. Wel ingewikkeld zoeken in Nero6, weinig gebruikersvriendelijk.\r\n\r\n- niet van een gecopiëerd bestand, maar van een ingestoken CD een ISO maken\r\n- Nero 6\r\n- trek een taakrubriek open die het woord \"extra\" bovenin in dropoutmenu heeft en klik dat aan\r\n- kies \'track opslaan\"\r\n- kies het CD/DVD-station waarin zich de schijf bevindt\r\n- default *.nrg ... om-scrollen naar *.iso\r\n- extra scherm: instellingen bijwerken (schijf/map/bestandsnaam)\r\n- o.k, verplaatst je dan 1 scherm terug\r\n- verder/doorgaan/afmaken\r\n\r\nHet ding begon om te zetten en te copiëren zoals bedoeld. Tamelijk langzaam, snelheid iets variërend rondom 3,6 of 540kB/sec.\r\n\r\nISO-bestand opgeslagen en staat nu voor proef te uploaden naar een site waarvan ik het straks ook weer download, om te zien of deze ISO erdoorkomt (de gezipte originele XP-CD ging niet, liep steeds te pletter).\r\n\r\nWordt vervolgd.
Link naar reactie
Ja, RAR kan leuke dingen maar niet iedereen heeft RAR; inderdaad is de kans op storingen bij 50MB-pakjes kleiner en zelfs als het fout gaat dan zijn de voorgaande hapjes niet verloren.\r\n\r\nMaar gelukkig worden onderbrekingen via gratis loadsites zoals yousendit steeds zeldzamer en ook mijn provider @home steeds betrouwbaarder.\r\n\r\nHet belangrijkste is nu dat ik complexe programma\'s zoals installatie-cd\'s, die waarschijnlijk \"onderweg\" zelfs door de zip heen voor virussen kunnen worden aangezien, weer gladjes kan up- en downloaden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...