Ga naar inhoud

Waarom stopt Pinnacle met overzetten terwijl DVcam doorloopt


Aanbevolen berichten

Via mijn nieuwe DVcam (JVC GR-DF470E) wil ik de film overzetten naar harde schijf via Pinnacle. Alles gaat goed (net als \"vroeger\" met de JVC GR-DVL300) maar na een bepaalde tijd (verschillend) is het over met de pret. DV-cam loopt gewoon door, terwijl het beeld op Pinnacle bevriest en programma lijkt vast te lopen. (NB WinDV: zelfde probleem) Heb geen idee waar het aan kan liggen. \r\n\r\nIk gebruik Firewire, Pinnacle 8.9 & PC (P1.7, 512mb, 40 & 160 GB). \r\n\r\nWie o wie helpt me van VEEL frustratie 8o| af?
Link naar reactie
Het kan zijn dat de hd het niet bij kan houden.\r\nEr wordt namenlijk in een korte tijd erg veel informatie door de pc verwerkt en naar de hd geschreven.\r\nAls de hd het niet bij kan houden krijg je \"dropped frame\'s\" (missende beeldjes dus)\r\nAls dat er veel zijn krijg je na afloop ook een stotterende film.\r\nHet kan zijn dat er bij het opnemen in pinnacle (capturen) staat ingesteld dat hij bij teveel dropped frames moet stoppen ,of mischien loopt vanzelf alles vast.\r\nCapturen in dv-avi 25 fps pal 720x576 ,,,,zo staat het ook op het bandje dus hoeft de pc het minste te doen.
Link naar reactie
Ik heb het capturen idd overgezet naar 720x576. Pinnacle geeft aan dat er verschillende mogelijkheden zijn voor compressie: Cinepack, DV Video Encoder, Indeo video 5.10, Intel Indeo Vr32\r\n, Intel Indeo, PIC Video MJPEG*, WM Video Advanced Encoder DMD. Zijn dit programma\'s ofzo? Welke moet ik kiezen en/of moet ik wat downloaden? Heb het overzetten geprobeerd met Cine pack, resultaat 40 seconden en daarna Pinnacle volledig vast. (cry)
Link naar reactie
Ok alles zo ingesteld. Resultaat: nul. Het is echt om gek van te worden.....! Pinnacle loopt nog steeds volledig vast na verloop van tijd. Ook nog geprobeerd om via Windv wat over te zetten, maar helaas. Wellicht is er hardware kapot? (maar dit klinkt ook weer zo onwaarschijnlijk; waarom neemt hij soms wel 12 min. op en later weer 2 min.???) Denk zelf dat het de camera niet is, deze loopt nl. gewoon door, beeld is gewoon prima op het schermpje. \r\n\r\n\r\nIemand nog meer tips?
Link naar reactie
Het probleem is opgelost! De IEEE 1394 kaart is op advies van een \"expert/ervaringsdeskundige\" verplaatst naar een ander slot. Hierna liep de overdracht van Dv naar PC weer als een zonnetje. \r\n\r\nIedereen bedankt voor de hulp en suggesties !!\r\n\r\n :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...