Ga naar inhoud

Sony DCR-HC14 en


Aanbevolen berichten

Ik wil de filmpjes van mijn zoontje op dvd zetten.\r\ntelkens als ik deze via de USB aansluitig op de pc zet, lijkt het goed te gaan.\r\nmaar als ze eenmaal op DVD straan (ook als ik VCD probeer) zie ik toch kwaliteitsverlies. ik zie ets meer pixels.\r\nIn studio 9 kan ik niet de optie DV aanvinken. Heb het ook met moviemaker geprobeert en pinnacle en ga maar door, maar ook daar kan ik DV niet aanvinken.\r\n\r\nheb van horen zeggen dat ik beter een firewire kan gaan gebruiken, maar wil deze aanschaf liefst vermijden.\r\n\r\nkan iemand aangeven hoe ik met de camera en de USB-aansluiting toch een kwalitatief goede DVD kan maken.\r\n\r\nRichard
Link naar reactie
Via de usb krijg je NOOIT een kwaliteit\'s dvd.\r\nDe kamera heeft waarschijnlijk ook een dv-out aansluiting.\r\nDeze moet je gebruiken . Je pc dient dan een fire wire aansluiting te hebben.\r\nAls je pc deze aansluiting niet heeft ,,een kaartje is tegenwoordig niet zo duur meer ,en er zit dan ook soms een kabeltje bij.\r\nEr zijn verschillende kabeltjes .,want er zijn 4 en 6 polige stekkers. (kleine en grote)\r\nOp de kamera zit een kleine aansluiting ,en op de pc meestal een grote.\r\nOp deze mannier met de pc opnemen heb je de best haalbare kwaliteit.\r\nOpnemen in dv-avi formaat(res 720 x 576 25 fps pal) ,,een uur film is dan ongeveer 13 gig.\r\nDeze film dan bewerken ,en vanuit je bewerkings prg omzetten naar mpeg volgens de dvd normen.\r\nIn de hoogste kwaliteit kan er dan 1 uur op een normale dvd.\r\nAlleen door zo te werken kun je kwaliteits video maken.\r\nDe usb is alleen bedoelt voor foto\'s over te zetten ,of filmpjes voor internet of om per email te versturen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...