Ga naar inhoud

webcam als videocamera?


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nik zou graag wat video opnames willen maken van mijn zoontje, maar om enkel darvoor te gaan investeren in een videocamera, dat vind ik wat overdreven. Nu vroeg ik me af of zoiets niet ook met een webcam gedaan kan worden? De afstand is wel te overbruggen met een usb snoertje, maar hoe zit het met de resolutie? Is de beeldkwaliteit van dien aard dat je er een leuke cd of dvd mee kan bakken? Zijn er programmas die een webcam voor dit gebruik ondersteunen? Ik las in de laatste uitgave van compuetr idee een vraag van iemand die zijn webcam als beveiligingscamera wilde gebruiken, dus lijkt me dat er een mogelijkheid is? Ik ben geen licht op het gebied van video bewerken enz. 8-|
Link naar reactie
Het gaat natuurlijk wel ,maar het beeld is gewoon heel slecht. De resolutie is veel te laag ,de lichtsterkte is slecht en de scherpstelling is droevig (zeer slechte lens) .Het aantal beelden per seconden klopt meestal niet.Een video cd zal al slecht zijn ,en een dvd is al helemaal niet te bekijken.\r\nEchte videokamera\'s zijn niet meer zo duur ,en zijn voor iedereen betaalbaar.\r\nAls je zoontje straks gaat rondlopen ,zul je ook opname\'s willen maken ,neem ik aan ,en buiten ,en op school ,en op vakantie.\r\nJe krijgt straks alleen maar spijt dat je niet eerder aan een echte videokamera bent begonnen.
Link naar reactie
In XP en zelfs ME zit een prog voor webcam \"Moviemaker\" dat best aardig werkt, maar inderdaad \"zuinig\" gehouden dus lage beeldfrequentie omdat anders 1 minuut film al te groot wordt om nog zinvol met e-mail te versturen.\r\n\r\nBetere kwaliteit en veel meer extra mogelijkheden heb je met Windows Media Encoder van MS, dat je gratis kunt downloaden. Goed ding, maar erg veel toeters en bellen, je moet er echt wel mee leren omgaan. Nummer 9 staat ter download en heeft minstens w2000 of XP nodig. Ouder No.7.1 voor lager Windows staat niet meer op Net, maar heb ik wel bewaard voor mijn W98.\r\n\r\n[url]http://www.microsoft.com/downloads/results.aspx?pocId=&freetext=media%20encoder&DisplayLang=nl[/url]\r\n\r\nVoor bewakings-camera bestaan meerdere progs en ik weet niet of er één gratis is.\r\nIdeaal lijkt mij dat een bewakings-camera alleen maar opneemt zodra er iets in \"beeld\" verandert, beweegt want zo spaar je een massa opslag-ruimte uit.
Link naar reactie
Als je toevallig al een goede digitale foto kamera hebt ,kun je daar waarschijnlijk ook mee filmen ,en al met veel betere kwaliteit dan met een webcam.(maar ook nog steeds geen echte video kwaliteit)\r\nAlleen het omzetten naar een formaat wat geschikt is voor vcd of dvd is wel eens een probleem.
Link naar reactie
[quote]Als je toevallig al een goede digitale foto kamera hebt ,kun je daar waarschijnlijk ook mee filmen ,en al met veel betere kwaliteit dan met een webcam[/quote]\r\n\r\nIk heb een goede camera, een Canon eos10D met een 70-200mm f/2,8 objectief en een 50mm f/1.8 objectief. Een hele goede camera, maar met een spiegelreflex kun je geen filmpjes maken...\r\n :-P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...