Ga naar inhoud

DVD op twee kanten


Aanbevolen berichten

Nu heb ik weer wat nieuws. Een dvd die aan beide zijden is beschreven (zoals een ouderwetse lp). De film is zo in twee delen gesplitst. Deze film wil ik met dvd shrink als een enkele film binnenhalen.\r\n\r\nZoals het nu op originele dvd staat komen de bestandsnamen (vrijwel) helemaal overheen. Hoe krijg ik het goed voor elkaar? De tweede helft de namen hernoemen?\r\n\r\nIk wil het als een doorlopende film op dvd hebben.
Link naar reactie
Het lijkt mij een beetje raar dat een film in twee delen word gesplitst. En dan de eerste helft op kant A en de tweede helft op de B kant word gezet.\r\n\r\nIk heb ook een DVD die aan bijde zijden beschreven is.\r\nEen A, en een B kant. De hele film staat dan op de A kant. En de extra\'s op de B kant.\r\n\r\nHet lijkt mij dat dit ook bij die van jouw zo is.
Link naar reactie
Niet echt. Een normale recordable DVD is 4,7 GB. Jij bedoelt een dual-layer DVD, ook wel DVD-9 genaamd. Daar kan \'t inderdaad op één kant, op twee lagen.\r\nOverigens heb ik ook een aantal van die dubbellaags schijven (volgens mij worden dat flippers genoemd of zoiets, omdat je ze óf halverwege moet \"flippen\", óf bijvoorbeeld omdat er een aantal talen (bijvoorbeeld zes talen) op staan, maar de helft (3 talen) op de ene kant en de andere helft op de andere kant. Ik moet er trouwens niet veel van hebben, ik heb liever óf een dubbellaags, óf gewoon twee schijven.\r\n\r\nHet makkelijkste lijkt me inderdaad om er twee schijven van te maken. Ik heb nog geen dubbelzijdige brandbare DVD\'s gezien, en dubbellaags vereist volgens mij wel wat extra werk (hernoemen van bestanden en zo). En dan zal het menu er nog niet mee overweg kunnen. Als het goed is, staan er zelfs twéé menuutjes op die schijf, één voor elke zijde. En dat gaat op één kant natuurlijk niet werken. Dan zul je dus zelf een nieuw menu moeten bouwen, met alle sores die daar dan weer bij komt...\r\n\r\nI think you get the point...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...