Ga naar inhoud

regio vrij


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag waarvan het antwoord me niet geheel duidelijk wordt uit de andere vragen op dit forum.\r\n\r\nIk wil een aantal DVD\'s bestellen die nog niet in Nederland verkrijgbaar zijn (Cheers seizoen 5). Deze moet ik dan uit de VS laten importeren.\r\n\r\nHet probleem is dan (dus) dat er een regiocode op zit. Mijn DVD speler speelt alleen regio 2. \r\nMijn vraag is dan dus deze: kan ik met mijn DVD brander en bepaalde software de DVD regio vrij maken? \r\n\r\nBVD\r\n\r\nDrezic
Link naar reactie
Ja Willem helemaal mee eens, het is gewoon vrijheids belemmering.\r\nBovendien vind ik het niet illegaal. Waarom? Ik wil een DVD kopen die in onze regio gewoon niet op de markt gaat komen. Mijn vrijheid van informatiebehoefte geeft mij dus het recht deze DVD van andere regio te kopen, en met foefje toch te bekijken.\r\nOverigens, als je de speler regiovrij hebt gemaakt ben je er nog niet: je tv moet dan ook nog het beeldformaat van die regio kunnen ondersteunen.
Link naar reactie
Je kan je CD/DVD lezer/brander ook tijdelijk op een andere regio instellen, maar let op dat kan maar een paar keer meestal 4, en elke verandering telt als één. Ga daarvoor naar Deze computer en klik er met rechts op, dan eigenschappen>tabblad hardware, apparaatbeheer, selecteer nu de speler/ brander die je wilt aanpassen, klik rechts kies eigenschappen.>tabblad regio.
Link naar reactie
Ik denk dat het softwarematig regiovrij maken van een dvd niet toegestaan is volgens de wet. Dat is vergelijkbaar met het kopieren van tegen kopieren beveiligde cd/dvd\'s.\r\n\r\nHardwarematig ligt dat anders. Dat is vergelijkbaar met het installeren van linux op een computer die windows voorgeinstalleerd had. In de meeste gevallen doe je namelijk een firmwareupdate voor je dvdspeler: een nieuw besturingssysteem, dat niet kijkt naar regiocodes.
Link naar reactie
De regiocodering is niet iets wat in de wet vast gelegd is.\r\nDit is puur een verzinsel van de entertainment industrie,\r\nHet regiovrij maken van je stand-alone speler heeft daarom niets met wel of niet legaal te maken.\r\nHet enige wat je doet is je apparatuur geschikt maken voor het kunnen afspelen van een legaal aangeschafte DVD en DVD\'s met een andere regiocode dan 2 liggen ook in Nederland gewoon in de winkel. (Import)
Link naar reactie
Ik zag op Net meerdere progs voor dit doel; DVDghost of GhostDVD ofzo belooft het meeste maar ik kijk nog uit naar \"freeware\".\r\n\r\nTussendoor geëxperimenteerd met een erg betrouwbaar en vriendelijk uitziende \"client\" warezP2P, veel webpagina\'s en professioneel uitziend installatie-prog, maar computer liep meteen halve snelheid en GEEN zicht bereikt op \"het gebodene\", alleen maar verhalen hoe goed ze wel zijn.\r\nGe-ont-stalleerd en restanten uitgeroeid met handmatig zoeken & Spybot & Adaware & Ccleaner & Regclean41.\r\n\r\nMaar heus, ik ga iets vinden, misschien zelfs legaal, om dat regio-geëtter uit te roeien op Mijn Compu, vóórdat ik serieus DVD ga gebruiken.\r\n\r\nDit is Mijn Computer; vakterm Wetboek: \"volledig en ongestoord genot .... \" of zoiets.\r\n :-@
Link naar reactie
Duidelijk; als er LEGALE software tegen bestaat dan deugt die fabrikanten-truc sowieso niet en ik voel een verdenking in mij groeien dat diezelfde fabrikanten ook verdienen aan de handel in anti-progs. Net als bij dure antivirus-progs, die hebben gewoon virussen nodig om nieuwe versies/upgrades te kunnen blijven colporteren.\r\n\r\nDoor de jaren heen krijg ik steeds meer vertrouwen in FREEWARE, hoewel daar soms ook wel eens een trojaantje of spion in wordt meegeleverd. Trouwens, als ik nog zonder internetverbinding een legaal Windows op een kale computer zet, haalt even later Adaware daar meteen al 2 slechterikken uit ...\r\n\r\nHoe zit dat eigenlijk in Linux, dat zou toch van zichzelf, denk ik, al region free enzo moeten zijn?
Link naar reactie
Om het standpunt dat regiocode te omzeilen illegaal is kracht bij te zetten:\r\n\r\nIk gebruik [url=http://www.slysoft.com/nl/anydvd.html]dit programma[/url] om regiocode en css te omzeilen.\r\nGeografisch standpunt van het bedrijf is het eiland Antigua.\r\nZe zijn begonnen met het maken en verspreiden van software op het moment dat CloneCD bij wet in europa verboden werd. Ze hebben toen CloneCD van Elaborate Bytes overgenomen, en hebben het verder ontwikkeld. Daarnaast zijn ze met AnyDVD gekomen. Op Antigua is het blijkbaar nog niet verboden beveiligingen te omzeilen.\r\n\r\nTot slot een leuke quote uit hun [url=http://www.slysoft.com/nl/waarom-is-uw-software-niet-verkrijgbaar-in-de-wink-faq.90.20.html]FAQ[/url]:\r\n[quote][b]Waarom is uw software niet verkrijgbaar in de winkel?[/b]\r\n\r\nWij distribueren onze software alleen maar online. In de meeste Europese landen is de software namelijk verboden.[/quote]
Link naar reactie
[quote=TarUnited]Om het standpunt dat regiocode te omzeilen illegaal is kracht bij te zetten:\r\n\r\nIk gebruik [url=http://www.slysoft.com/nl/anydvd.html]dit programma[/url] om regiocode en css te omzeilen.\r\nGeografisch standpunt van het bedrijf is het eiland Antigua.\r\nZe zijn begonnen met het maken en verspreiden van software op het moment dat CloneCD bij wet in europa verboden werd. Ze hebben toen CloneCD van Elaborate Bytes overgenomen, en hebben het verder ontwikkeld. Daarnaast zijn ze met AnyDVD gekomen. Op Antigua is het blijkbaar nog niet verboden beveiligingen te omzeilen.\r\n\r\nTot slot een leuke quote uit hun [url=http://www.slysoft.com/nl/waarom-is-uw-software-niet-verkrijgbaar-in-de-wink-faq.90.20.html]FAQ[/url]:\r\n[quote][b]Waarom is uw software niet verkrijgbaar in de winkel?[/b]\r\n\r\nWij distribueren onze software alleen maar online. In de meeste Europese landen is de software namelijk verboden.[/quote][/quote]\r\n\r\nDe regiocode omzeilen is niet illegaal, maar CSS omzeilen dus wel. Zelfs met dit programma, want ook al komt de maker van Antigua, Bikini of, voor mijn part, Mercurius, het programma is in Nederland automatisch illegaal omdat je er kopieerbeveiligingen mee kunt omzeilen.\r\n\r\nIk heb ook niet zo\'n problemen met die CSS, maar wel met de regio\'s. Complete onzin, de enige reden dat het erop zit is dat de filmmaffia dat wel aardig vindt. Waarom dacht je dat het copyright-onveilige China in zijn eentje een regio vormt? Niet dat dat nou veel uitmaakt, ze waren ook de eersten die met een regio-vrije speler op de markt kwamen...\r\nNadeel is dat de opvolgers van DVD ook weer regio-beveiligd zijn. Bah.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...