Ga naar inhoud

Taal van het toetsenbord veranderen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hey,\r\n\r\nKan iemand mij vertellen hoe ik een andere taal instel op mijn toetsenbord. Ik heb een nederlands toetsenbord maar ik wel er graag een spaanse van maken. \r\n\r\nmoet ik hier een ander besturings systeem voor downloaden?\r\n\r\nWie kan mij helpen?\r\n\r\nbedankt. (Y) \r\n\r\ngroetjes remon
Link naar reactie
Dit kun je in het Configuratieschem instellen onder de optie Landinstellingen.\r\nKlik aldaar op de tab Talen, en vervolgens op de knop Details...\r\nIn het verschenen dialoogvenster kun je vervolgens de invoertaal, en toetsenbordtaal instellen.\r\n\r\nHou er rekening mee dat hierdoor de speciale karakters op je toetsenbord op een andere plaats kunnen zitten.
Link naar reactie
Op een \"gewoon\" qwerty-toetsenbord met de tilde helemaal links bovenaan en het @-teken boven cijfer 2 kan ik uitstekend spaans tikken met toetsenbord instellingen (windows98SE):\r\n\r\n- Taal Nederlands\r\n- \"eigenschappen\" van de taal, = keyboard setting: Verenigde Staten Internationaal.\r\n\r\nDiacritische tekens blijven dan onzichtbaar tot de volgende aanslag en zullen dan een GESCHIKTE letter beklimmen, anders los in beeld.\r\nWil je ze per se los in beeld, dan een spatie erachter tikken.\r\n\r\nVraag/uitroeptekens vóóraan (op zijn kop) gaan met RECHTER Alt inplaats van shift.\r\n\r\n[b]¿ ¡ á é í ú ó ñ Á É Í Ú Ó ý Ý ! ?[/b]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...