Ga naar inhoud

wel r maar geen rw branden


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Goede middag\r\n\r\nMijn Philips pcrw 804 brander vertikt het om rw schijfjes te branden. Ik heb al een firmware update gedaan en ook Forceaspi geinstalleerd.Ik probeer nu rw\'s van de hema,eerder had ik Octron.\r\nIk gebruik Nero 6. Als ik met xp rechtstreeks probeer te kopieren naar de cd rom zegt hij ;geen schijf in station.\r\nDit is al een oudere pentium III computer,maar hij functioneert verder uit de kunst. Gewone r schijfjes worden prima gebrand.\r\nDe brander zit nu als slave samen met de hd op een ide kabel.\r\nVr, groet.
Link naar reactie
Samen met hd op 1 IDE kabel?\r\n\r\nNormaal gesproken doe je deze nooit op dezelfde IDE kabel!\r\nHet lijkt mij het beste dat je je HD op primary IDE channel doet, en je CD-rom/dvd-rom op de secondary IDE channel van je moederbord.\r\n\r\nAlles moet nu door 1 kabel, daar word je harddisk vele malen traag van, zet je cd/dvd gewoon op de secondary IDE van je mainboard.\r\n\r\nMaarja, waarom brand je brander geen rwtjes? Als je een lege rw er in doet wat zegt windoos XP dan? lege cd? of niets? of een error?\r\n\r\nWat is je merk van je brander? is deze wel CD-RW compatibele?\r\n\r\njavil
Link naar reactie
Hoi Javil\r\n\r\nAls ik een lege rw in de bander doe kan ik deze wel openen maar als ik dan een bestand wil kopieren zegt windows; geen schijf in het station. Met Nero wordt de cache geladen maar dan geeft hij al snel de fout:could not perform endtrack burn process failed at 2x [300 kb/s] Ik denk zelf dat de brand snelheid te laag is, de Octron schijfjes zijn 4-12 speed,Hema staat er niet op,alleen highspeed.\r\ngr.Kan Nero ook niet sneller zetten die pakt zelf de snelheid. De Brander geeft als snelheid 8-16-32.
Link naar reactie
Als er highspeed op de schijfjes staat, dan kun je er van uit gaan dat je die schijfjes ook alleen maar met \'n highspeed-brander kunt branden: de nieuwe generatie cd of dvd-branders.\r\n\r\nOf je brander high speed is kun je zien aan de logo\'tjes op de brander zelf: er staat verticaal \'high speed\' naast het cd-rw logo, zie onderstaand.\r\n\r\nWellicht werken schijfjes van een merk (lees: betere schijfjes) wel. Schaf eens philips rw\'s aan. Het is immers ook een philips-brander. Echter geen garantie dat deze schijfjes wel werken.\r\n\r\n[quote]Brander geeft als snelheid 8-16-32. [/quote]\r\nLeg even uit waar je dat gevonden hebt, aangezien Google me weet te vertellen dat de pcrw 804 een 32x8x4 brander is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...