Ga naar inhoud

Systeembeheerder of toch niet?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik ben aangemeld als beheerder van de computer. Dit zie ik bij Gebruikersaccounts. Ter informatie, er zijn twee accounts welke beheerder zijn, bij allebei de accounts dezelfde problemen.\r\n\r\nMaar als ik kijk in Internet Explorer: Menu Extra - Invoegtoepassingen beheren, dan wil ik een invoegtoepassing uitschakelen. Dit lukt niet, want het item ´uitschakelen´ is niet aan te klikken, de letters zijn grijs evenals het hokje.\r\n\r\nIk kan wel andere invoegtoepassingen uitschakelen, maar deze net niet. Er staat: ´Deze invoegtoepassing wordt beheerd door de systeembeheerder´.\r\nIk ben de beheerder, dat is toch hetzelfde als de systeembeheerder?\r\n\r\nWat kan ik hieraan doen? Hoe kan ik zien wie de echte systeembeheerder is?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Eh wacht even..\r\n\r\nInderdaad, er kan maar 1 account met de naam Administrator zijn, maar er kunnen meerdere gebruikers met de administrator-rechten zijn. En dat is waar we het over hebben ;-)\r\n\r\nAls het goed is heeft de Computer Beheerder gewoon administrator rechten, en is het in feite gewoon een 2e (of 3e of hoeveelste dan ook) Administrator :-)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hm ik zag net dat hij er op een lagere resolutie niet helemaal op komt :-P\r\n\r\n[url=http://forum.computeridee.nl/files/admin_screen_172.jpg]*klik*[/url]\r\n\r\nDaar kun je hem helemaal zien! ;-)\r\n\r\n\r\nSorry dat ik zo koppig ben, maar ik weet toevallig dat ik nu gelijk heb, en dan zal ik het bewijzen ook :lol:
Link naar reactie
Oke, dan ga eens in veilige modus inloggen als Peter in plaats van als Administrator, eens zien of dat lukt. :lol: \r\nGroepsrechten zijn niet per definitie hetzelfde als accountrechten.\r\nWat hier bewezen is, is het feit dat een gebruiker met beheerdersrechten, dezelfde rechten heeft als de group Administrators.\r\nD.w.z. dat de rechten gelijk zijn aan dat groepslidmaatschap.\r\nDat wil niet zeggen dat het account Administrator misschien toch net iets meer kan. Ligt er maar aan hoe dat standaard in\r\nde policy van XP is ingeregeld.\r\nEn dan voel ik zelf toch meer voor de stelling van Sjouwer die aangeeft dat het account Administrator net iets meer kan.\r\n\r\nOverigens... ter informatie. Beheerder of Administrator is -niet- het account met de hoogste rechten in XP.\r\nWie weet welk account dat wel is mag het zeggen. Zie het als puzzel. Het juiste antwoord is in elk geval bij mij bekend.:)\r\nNiet echt moeilijk...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...