Ga naar inhoud

Ook problemen met Videofragment bestanden op DVD te zetten.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Er staan hier wat soortgelijke vragen zag ik, maar toch stel ik hem maar weer opnieuw.\r\n\r\nWie kan mij een programma aanraden wat nu eens wel goed werkt?\r\n\r\nNu heb ik af en toe gedownloade -Videofragment – bestanden, die het vanaf de HD op computer prima doen.\r\nNu zet ik ze af en toe op DVD (RW), om op de home dvd speler af te spelen.\r\nIk had een paar programma’s geprobeerd, zaten ook wat moeilijke bij, maar het resultaat moet je toch steeds maar afwachten.\r\nHet werkt wel of niet.\r\nToen liep ik tegen – Movie DVD Maker op, hiermee dacht ik van alle problemen af te zijn, makkelijk programma, alleen duurt het converteren een “eeuwigheid” maar ook het resultaat valt wel eens tegen, DVD wil dan toch niet afspelen.\r\nWij hebben 4 dvd players in huis, maar de ervaring is, dat wanneer hij het op de een niet doet, hij het op de ander ook niet doet.\r\nKan iemand een programma aanraden, wat vóóral makkelijk werkt, maar ook alles goed op de dvd brand zodat het vaker wél dan niet werkt?\r\nDit is errug irritant, dat je maar weer, vaak ben je er uren mee bezig, moet afwachten of hij het doet.\r\nNogmaals, op de computer is het geen probleem.\r\nGraag wat bruikbare tips.\r\nIk gebruik XP Pro op home computer.
Link naar reactie
Vaak is het niet het programma, maar de DVD-speler die schuldig is. Dus ik vermoed dat je de verkeerde kant op zoekt. \r\n\r\nJe kan overwegen een DivX-compatibele DVD-speler aan te schaffen. Die kan dan Avi en Mpg-files afspelen, en dat is een stuk makkelijker. Heb ik ook gedaan, is echt veel prettiger dan DVDs moeten maken.
Link naar reactie
Ferret,\r\n\r\nBestandstype: Videofragment er staat bij sommige anderen MPG bij.\r\nMakkelijk afspeelbaar met Media Player enz.\r\nIk moet wel zeggen dat de ene film makkelijker omgezet kan woden dan de andere.\r\nBen het nu aan het proberen met Roxio Easy CD & DVD Creator 6.\r\nBestanden zijn films van plm 700 mb, past net niet op de cdrw\'s die ik heb, want ik heb de kleinere en zet ze dan op DVDrw, bewaar ze zelden.\r\nMaar ook dit laatste programma doet er uuuuuuren over, ben ik niet blij mee.\r\nDVD speler speelt niet alles af, ondanks dat hij een paar maanden oud is.\r\nOnze voorkeur ging uit naar een combi en dan moet je maar afwachten wat de dvd slikt, was niet veel keus in.\r\nUiteraard kun je voor weinig wel weer een dvd speler erbij kopen, die méér slikt, maar wordt ons te gek al die spelers, dat moet anders kunnen.\r\nVandaar op zoek naar een goed Brand progje.
Link naar reactie
@burgkop: nogmaals, het brandprogramma maakt niet zoveel uit als de codec op je PC staat. Het belangrijkste is echt de DVD-speler, en eventueel het type/merk van de DVD-schijfjes.\r\n\r\nMaar goed, blijkbaar spendeer je liever een paar maanden en veel onbruikbare schijfjes om daar achter te komen :mrgreen:
Link naar reactie
avv,\r\n\r\nEr zit wel degelijk verschil in de manier van branden, of wáár je het mee doet, daar ben ik inmiddels wel achter.\r\nIk snap alleen niet waarom de ene film wel gelijk goed gaat (bij de meeste) en een andere weer niet, terwijl het dezelfde bestandsnaam heeft.en ook het zelfde merk schijf.\r\nDat wil er bij mij niet in, is toch raar?\r\nUiteraard gebruik ik eerst RW\'s.\r\nWil ik wat bewaren, dan zet ik het eventueel op een R schijf, als hij goed op de RW staat.
Link naar reactie
[quote=burgkop]avv,\r\n\r\nEr zit wel degelijk verschil in de manier van branden, of wáár je het mee doet, daar ben ik inmiddels wel achter.\r\nIk snap alleen niet waarom de ene film wel gelijk goed gaat (bij de meeste) en een andere weer niet, terwijl het dezelfde bestandsnaam heeft.en ook het zelfde merk schijf.\r\nDat wil er bij mij niet in, is toch raar?\r\nUiteraard gebruik ik eerst RW\'s.\r\nWil ik wat bewaren, dan zet ik het eventueel op een R schijf, als hij goed op de RW staat.[/quote]\r\n\r\n\r\n\r\nBurgkop heeft gelijk er zit verschil in het branden.......ik heb daar ervaring mee.......wat ie met het ene proggie gebrand heeft speelt ie niet af en dezelfde file met ander proggie weer wel.......is de manier hoe proggie converteert waarschijnlijk.\r\nEn niet iedereen heeft de eurotjes om maar gelijk nieuwe apparaten aan te schaffen.
Link naar reactie
Het gebruiken van een DivX compatibele DVD-speler lost de meeste problemen op. Wel even controleren op internet of er goede ervaringen mee zijn, heb ik ook gedaan voor mijn LG DV8700H. Pas 1 film gehad waar de avi niet goed werkt, vele anderen doen het wel. Heeft mij toen 90 euro gekost, maar moet nu wel goedkoper zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...