Ga naar inhoud

Met één zin een heel verhaal maken.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Er was eens een ComputerIdee, nog maar net uit de drukkerij, de inkt rookte bij wijze van spreken nog na, en verderop in het magazijn stond de FAQman wat oude CID\'s door te bladeren in een vertwijfelde poging een oplossing te vinden voor het grote probleem van de weerman want die wist niet of hij moest kiezen voor RTL4 of SBS6. \r\nZijn enige houvast op dat moment was Paulusma, Piet Paulusma. Hij informeerde bij Pauluspa of die nog tips kon geven omtrent Paulusma. De FAQman had namelijk gehoord dat ons Pietje niet zo zeker is van zichzelf, wat betreft het weer. \r\nToen er na vraag werd gedaan. Werd er vol verbazing en afschuw gereageerd. Niet Paulusma, maar de FAQman bleek het weer te voorspellen. En alsof dat nog niet genoeg was bleek ook nog dat onze Piet niet eens lid was. De verwarring was compleet toen er bekend werd dat Piet eigenlijk de WeerPiet van Sinterklaas is. Wat een stoute piet! Sinterklaas moest een straf bedenken, en zou Piet alle Computer Idee jaargangen schenken. Nou is dat opzich geen straf, totdat je je bedenkt dat de Piet een WeerPiet is en zodoende daar helemaal niet blij mee is, sterker nog. Hij kan niet lezen, alleen de wolken en de natuur zeggen hem wat en daar verdient hij de kost mee. Daarom besluit Piet om ander werk te gaan zoeken iets meer gericht op. Het muzikale leven lijkt hem wel wat, rappen kan iedereen dus ik ook. Hij maakte een afspraak met Baas B en Domme Gans euhmm, Kale Hans of was het nou Lange Frans.Inderdaad hij kreeg de tip om met zinloze Frans een lied te gaan schrijven, Piet dacht niet na over de eventuele gevolgen hij dacht dat met Frans in zee gaan zeer veilig zou zijn en toen begon de ellende pas echt. Allereerst werd hij beschuldigd van het neerhoeken van Ed Aldus. Vervolgens werd hij geweigerd op alle bevrijdingsfeesten. Piet had het snel bekeken hij ging weer op zoek naar wat anders. \r\nHet organiseren van een LAN party, dat leek \'m wel wat. Hij moest daarvoor toch weer (met knikkende knieen) terug naar de FAQman want hij had daar weinig verstand van. Hij was al wel achter de computer gekropen en had de forums bekeken van computeridee maar wat hij daar allemaal las. Hij had er dagen, weken, maanden voor nodig om dat allemaal in zich op te nemen en te begrijpen maar op 1 april was het zover. Het was ca. 10.00 uur, koffie met melk en suiker net geregeld, toen de voordeurbel ging. Zijn adem stokte in zijn keel maar met lood in zijn schoenen ging hij naar de voordeur om te kijken wie er was. Het was de audidealer - dat had hij niet gedacht - maar hij was blij, de mannen hadden elkaar al bijna 3 jaar niet gezien. Kom ff binnen zei Piet. \r\nZe gingen aan de keuken tafel zitten en de vrouw des huizes schonk een bakkie koffie in. Kees heette de audidealer, ze waren altijd vrienden geweest maar waren elkaar uit het oog verloren na een ruzie over een vriendinnetje. Piet was reuze nieuwsgierig naar het verhaal van Kees. En zoals kees is begon hij te praten over het verleden, hij vertelde hoe hij in de autohandel kwam en hoe zijn voorliefde voor audi was begonnen, ook vertelde hij over zijn gezin en dat hij met het wel bekende vriendinnetje was getrouwd. Een 2e bakkie koffie werd ingeschonken en nadat Piet al zijn ellende met werkgevers verteld had betrok het gezicht van Kees. \"Ik ben hier gekomen met een speciale reden\" zei hij. \r\nDoor deze opmerking ging Piet rechtop zitten en keek vragend naar Kees en deze begon te vertel waarom hij was gekomen. \"Ik zit zwaar in de problemen\" begon kees \r\nIk was een en aandacht voor een oude vriend want als ik kon helpen dan deed ik dat, zo begon hij ik ben aan het verbouwen met mijn huis maar nu moeten er dingen gebeuren die ik niet zie zitten en heb daar hulp bij nodig, en mijn vraag is als jij met je kennis mij daarbij wilt helpen. Voor dat Piet kon antwoorden ging daar weer de deurbel. Piet liep naar de deur, deze x meer ontspannen en Miep verwisselde de koffie voor een borrel, het kon nog wel eens gezellig worden zo op een zaterdagmiddag - 1 april 2006 - \r\nEn, als of de duvel er mee speelde, daar stond Piet z\'n andere vriend, Joost. Joost kwam zomaar even langs en was somber omdat hij zich al dagen lang verveelde. Er speelde bij Piet plots een briljant plan door zijn hoofd.....Als hij nu joost eens voor zou stellen aan kees dan had hij twee vliegen in een klap gevangen, joost had wat te doen en kees was uit de brand, dus aan de keuken tafel gekomen en onder het genot van een biertje stelde piet zijn plan aan de beide mannen voor. \r\nBinnen tien minuten waren ze er uit, er werd een mooie samenwerking tot stand gebracht, niet wetende dat er op dat zelfde moment bij de buren iets totaal onverwachts aan het afspelen was.Want daar op het zelfde moment gebeurde iets heel anders, (de buren roelien en laurens) roelien kwam de kamer binnen en zag hoe haar man nog steeds met hun kennis aan het msn-en was en een nieuwe afspraak maakte voor een gezellig gourmetavondje met de kennissen en hun kinderen. En dit terwijl \r\nRoelien een enorme hekel heeft aan een gezellig gourmetavondje. Flink pissig riep ze naar Laurens dat zij de grote afwezige zou zijn. En opeens zaten Piet, Kees en Joost rechtop in hun stoelen verbaasd naar elkaar te kijken met een biertje in hun handen, terwijl er een tierende ruzie bij Roelien en Laurens ontstak die drie huizen verder te horen was. De heren zaten zo geconcentreerd naar het gekrakeel te luisteren dat ze niet zagen dat Miep de overbuurvrouw van haar balkon af wilde laten springen totdat het geruzie bij de buurtjes wat minder decibelen veroorzaakte. En daar dan eindelijk een heldere opmerking van Piet. Hij zei: Is het misschien een idee om een boek te schrijven over deze buurt. Ik heb connecties bij computeridee. Dat leek iedereen een goed idee, en er werd driftig begonnen met de eerste regels. Er was eens een ComputerIdee, nog maar net uit de drukkerij. \r\nWaar vele mensen een stukje in hadden geschreven over hun computer ervaringen zoals dat ook gebruikelijk is in zo\'n blad. Maar ze wilden eens wat anders en gingen een stuk schrijven over sport En ze stelde voor om per nummer een bepaalde sport te belichten, in dit nummer wilde ze de badmintonsport in het voetlicht zetten, maar waar haalde ze de kennis vandaan maar piet wist dat zijn buurvrouw roelien wel het een en ander van af wist dus er zat niet anders op haar raad te vragen. Met knikkende knie뮠liep hij de deur uit want Roelien was geen makkelijke dame die je zo even kon vragen, bij haar had je meer het gevoel dat ze overal verstand van had, alleen had hij dit keer de pech dat ze net geblesseerd van het veld was gekomen en daarom niet over badminton wilde praten en al helemaal geen zin had raad te geven. Wat de vrouw (ben dr naam ff kwijt ) van Piet zich overigens helemaal niet kon voorstellen want joh als je eenmaal die sport kent .. nou dan praat je er maar wat graag over. Ondertussen ging de discussie tussen Laurens en Roelien over het gourmetavondje in alle hevigheid door. Totdat er ineens een enorme harde knal klonk. Laurens en Roelien waren stil, het moest bij de buren weg komen. Was daar niet net een man aangekomen met een peperdure Audi? Nou zegt zo\'n auto niet alles, maar toch... Ze vertrouwden het niet en Laurens trok de stoute schoenen aan. Hij liep naar de buren en wat hij daar zag was met geen pen te beschrijven. De gourmetpan was ontploft! De buren (en hun visite) zaten er wat beteuterd bij. \r\nHij stapte binnen bij de buren met het idee dat er wel eens ongeluken gebeurd zou kunnen zijn maar de pan was door het raam tegen de audi geknald zodat er een flinke deuk in zat, en piet zei net tegen zijn vrouw: dat is nou jammer, had ik hem bijna gekocht maar jah .. nu zit er een deuk in. Miep begon te huilen en snotterde dat het een lieve lust was. Piet trooste haar met de opmerking: \"schat, hou es op te janken, het gaat maar om een auto\". Dat was geen slimme opmerking van Piet, en dat merkte hij dan ook want ze ging staan en snauwde naar piet toe, je praat wel over een audi en dat is niet zo maar iets het heeft voor mij een gevoels waarde en ik was net zo blij dat we er een zouden kopen dus.. Waarop Piet zei: hoe is het eigenlijk met die pan afgelopen? Enne Miep neem jij aub de eerst volgende bus naar een fietsstation, wat mij betreft wordt het een Union.\r\n[b]Ze keek een beetje boos en zij met een trilling in haar stem dan kan ik ook voor je geen berehap meer halen, want als ik dan thuis kom is hij koud, dit had hij niet verwacht en...[/b]
Link naar reactie
  • Reacties 87
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Er was eens een ComputerIdee, nog maar net uit de drukkerij, de inkt rookte bij wijze van spreken nog na, en verderop in het magazijn stond de FAQman wat oude CID\'s door te bladeren in een vertwijfelde poging een oplossing te vinden voor het grote probleem van de weerman want die wist niet of hij moest kiezen voor RTL4 of SBS6. \r\nZijn enige houvast op dat moment was Paulusma, Piet Paulusma. Hij informeerde bij Pauluspa of die nog tips kon geven omtrent Paulusma. De FAQman had namelijk gehoord dat ons Pietje niet zo zeker is van zichzelf, wat betreft het weer. \r\nToen er na vraag werd gedaan. Werd er vol verbazing en afschuw gereageerd. Niet Paulusma, maar de FAQman bleek het weer te voorspellen. En alsof dat nog niet genoeg was bleek ook nog dat onze Piet niet eens lid was. De verwarring was compleet toen er bekend werd dat Piet eigenlijk de WeerPiet van Sinterklaas is. Wat een stoute piet! Sinterklaas moest een straf bedenken, en zou Piet alle Computer Idee jaargangen schenken. Nou is dat opzich geen straf, totdat je je bedenkt dat de Piet een WeerPiet is en zodoende daar helemaal niet blij mee is, sterker nog. Hij kan niet lezen, alleen de wolken en de natuur zeggen hem wat en daar verdient hij de kost mee. Daarom besluit Piet om ander werk te gaan zoeken iets meer gericht op. Het muzikale leven lijkt hem wel wat, rappen kan iedereen dus ik ook. Hij maakte een afspraak met Baas B en Domme Gans euhmm, Kale Hans of was het nou Lange Frans.Inderdaad hij kreeg de tip om met zinloze Frans een lied te gaan schrijven, Piet dacht niet na over de eventuele gevolgen hij dacht dat met Frans in zee gaan zeer veilig zou zijn en toen begon de ellende pas echt. Allereerst werd hij beschuldigd van het neerhoeken van Ed Aldus. Vervolgens werd hij geweigerd op alle bevrijdingsfeesten. Piet had het snel bekeken hij ging weer op zoek naar wat anders. \r\nHet organiseren van een LAN party, dat leek \'m wel wat. Hij moest daarvoor toch weer (met knikkende knieen) terug naar de FAQman want hij had daar weinig verstand van. Hij was al wel achter de computer gekropen en had de forums bekeken van computeridee maar wat hij daar allemaal las. Hij had er dagen, weken, maanden voor nodig om dat allemaal in zich op te nemen en te begrijpen maar op 1 april was het zover. Het was ca. 10.00 uur, koffie met melk en suiker net geregeld, toen de voordeurbel ging. Zijn adem stokte in zijn keel maar met lood in zijn schoenen ging hij naar de voordeur om te kijken wie er was. Het was de audidealer - dat had hij niet gedacht - maar hij was blij, de mannen hadden elkaar al bijna 3 jaar niet gezien. Kom ff binnen zei Piet. \r\nZe gingen aan de keuken tafel zitten en de vrouw des huizes schonk een bakkie koffie in. Kees heette de audidealer, ze waren altijd vrienden geweest maar waren elkaar uit het oog verloren na een ruzie over een vriendinnetje. Piet was reuze nieuwsgierig naar het verhaal van Kees. En zoals kees is begon hij te praten over het verleden, hij vertelde hoe hij in de autohandel kwam en hoe zijn voorliefde voor audi was begonnen, ook vertelde hij over zijn gezin en dat hij met het wel bekende vriendinnetje was getrouwd. Een 2e bakkie koffie werd ingeschonken en nadat Piet al zijn ellende met werkgevers verteld had betrok het gezicht van Kees. \"Ik ben hier gekomen met een speciale reden\" zei hij. \r\nDoor deze opmerking ging Piet rechtop zitten en keek vragend naar Kees en deze begon te vertel waarom hij was gekomen. \"Ik zit zwaar in de problemen\" begon kees \r\nIk was een en aandacht voor een oude vriend want als ik kon helpen dan deed ik dat, zo begon hij ik ben aan het verbouwen met mijn huis maar nu moeten er dingen gebeuren die ik niet zie zitten en heb daar hulp bij nodig, en mijn vraag is als jij met je kennis mij daarbij wilt helpen. Voor dat Piet kon antwoorden ging daar weer de deurbel. Piet liep naar de deur, deze x meer ontspannen en Miep verwisselde de koffie voor een borrel, het kon nog wel eens gezellig worden zo op een zaterdagmiddag - 1 april 2006 - \r\nEn, als of de duvel er mee speelde, daar stond Piet z\'n andere vriend, Joost. Joost kwam zomaar even langs en was somber omdat hij zich al dagen lang verveelde. Er speelde bij Piet plots een briljant plan door zijn hoofd.....Als hij nu joost eens voor zou stellen aan kees dan had hij twee vliegen in een klap gevangen, joost had wat te doen en kees was uit de brand, dus aan de keuken tafel gekomen en onder het genot van een biertje stelde piet zijn plan aan de beide mannen voor. \r\nBinnen tien minuten waren ze er uit, er werd een mooie samenwerking tot stand gebracht, niet wetende dat er op dat zelfde moment bij de buren iets totaal onverwachts aan het afspelen was.Want daar op het zelfde moment gebeurde iets heel anders, (de buren roelien en laurens) roelien kwam de kamer binnen en zag hoe haar man nog steeds met hun kennis aan het msn-en was en een nieuwe afspraak maakte voor een gezellig gourmetavondje met de kennissen en hun kinderen. En dit terwijl \r\nRoelien een enorme hekel heeft aan een gezellig gourmetavondje. Flink pissig riep ze naar Laurens dat zij de grote afwezige zou zijn. En opeens zaten Piet, Kees en Joost rechtop in hun stoelen verbaasd naar elkaar te kijken met een biertje in hun handen, terwijl er een tierende ruzie bij Roelien en Laurens ontstak die drie huizen verder te horen was. De heren zaten zo geconcentreerd naar het gekrakeel te luisteren dat ze niet zagen dat Miep de overbuurvrouw van haar balkon af wilde laten springen totdat het geruzie bij de buurtjes wat minder decibelen veroorzaakte. En daar dan eindelijk een heldere opmerking van Piet. Hij zei: Is het misschien een idee om een boek te schrijven over deze buurt. Ik heb connecties bij computeridee. Dat leek iedereen een goed idee, en er werd driftig begonnen met de eerste regels. Er was eens een ComputerIdee, nog maar net uit de drukkerij. \r\nWaar vele mensen een stukje in hadden geschreven over hun computer ervaringen zoals dat ook gebruikelijk is in zo\'n blad. Maar ze wilden eens wat anders en gingen een stuk schrijven over sport En ze stelde voor om per nummer een bepaalde sport te belichten, in dit nummer wilde ze de badmintonsport in het voetlicht zetten, maar waar haalde ze de kennis vandaan maar piet wist dat zijn buurvrouw roelien wel het een en ander van af wist dus er zat niet anders op haar raad te vragen. Met knikkende knie뮠liep hij de deur uit want Roelien was geen makkelijke dame die je zo even kon vragen, bij haar had je meer het gevoel dat ze overal verstand van had, alleen had hij dit keer de pech dat ze net geblesseerd van het veld was gekomen en daarom niet over badminton wilde praten en al helemaal geen zin had raad te geven. Wat de vrouw (ben dr naam ff kwijt ) van Piet zich overigens helemaal niet kon voorstellen want joh als je eenmaal die sport kent .. nou dan praat je er maar wat graag over. Ondertussen ging de discussie tussen Laurens en Roelien over het gourmetavondje in alle hevigheid door. Totdat er ineens een enorme harde knal klonk. Laurens en Roelien waren stil, het moest bij de buren weg komen. Was daar niet net een man aangekomen met een peperdure Audi? Nou zegt zo\'n auto niet alles, maar toch... Ze vertrouwden het niet en Laurens trok de stoute schoenen aan. Hij liep naar de buren en wat hij daar zag was met geen pen te beschrijven. De gourmetpan was ontploft! De buren (en hun visite) zaten er wat beteuterd bij. \r\nHij stapte binnen bij de buren met het idee dat er wel eens ongeluken gebeurd zou kunnen zijn maar de pan was door het raam tegen de audi geknald zodat er een flinke deuk in zat, en piet zei net tegen zijn vrouw: dat is nou jammer, had ik hem bijna gekocht maar jah .. nu zit er een deuk in. Miep begon te huilen en snotterde dat het een lieve lust was. Piet trooste haar met de opmerking: \"schat, hou es op te janken, het gaat maar om een auto\". Dat was geen slimme opmerking van Piet, en dat merkte hij dan ook want ze ging staan en snauwde naar piet toe, je praat wel over een audi en dat is niet zo maar iets het heeft voor mij een gevoels waarde en ik was net zo blij dat we er een zouden kopen dus.. Waarop Piet zei: hoe is het eigenlijk met die pan afgelopen? Enne Miep neem jij aub de eerst volgende bus naar een fietsstation, wat mij betreft wordt het een Union.\r\nZe keek een beetje boos en zij met een trilling in haar stem dan kan ik ook voor je geen berehap meer halen, want als ik dan thuis kom is hij koud, dit had hij niet verwacht en [b]hij belde gelijk Joop om te zeggen dat hij zijn berehap in het vervolg bezorgd zou willen krijgen. Het was ondertussen laat geworden en omdat de gourmet nix meer geworden was verlieten de aanlopers het huis van Piet en Miep. Bij de deur bleef de audidealer staan, hij keek Miep aan en zei ...[/b]
Link naar reactie
Er was eens een ComputerIdee, nog maar net uit de drukkerij, de inkt rookte bij wijze van spreken nog na, en verderop in het magazijn stond de FAQman wat oude CID\'s door te bladeren in een vertwijfelde poging een oplossing te vinden voor het grote probleem van de weerman want die wist niet of hij moest kiezen voor RTL4 of SBS6. \r\nZijn enige houvast op dat moment was Paulusma, Piet Paulusma. Hij informeerde bij Pauluspa of die nog tips kon geven omtrent Paulusma. De FAQman had namelijk gehoord dat ons Pietje niet zo zeker is van zichzelf, wat betreft het weer. \r\nToen er na vraag werd gedaan. Werd er vol verbazing en afschuw gereageerd. Niet Paulusma, maar de FAQman bleek het weer te voorspellen. En alsof dat nog niet genoeg was bleek ook nog dat onze Piet niet eens lid was. De verwarring was compleet toen er bekend werd dat Piet eigenlijk de WeerPiet van Sinterklaas is. Wat een stoute piet! Sinterklaas moest een straf bedenken, en zou Piet alle Computer Idee jaargangen schenken. Nou is dat opzich geen straf, totdat je je bedenkt dat de Piet een WeerPiet is en zodoende daar helemaal niet blij mee is, sterker nog. Hij kan niet lezen, alleen de wolken en de natuur zeggen hem wat en daar verdient hij de kost mee. Daarom besluit Piet om ander werk te gaan zoeken iets meer gericht op. Het muzikale leven lijkt hem wel wat, rappen kan iedereen dus ik ook. Hij maakte een afspraak met Baas B en Domme Gans euhmm, Kale Hans of was het nou Lange Frans.Inderdaad hij kreeg de tip om met zinloze Frans een lied te gaan schrijven, Piet dacht niet na over de eventuele gevolgen hij dacht dat met Frans in zee gaan zeer veilig zou zijn en toen begon de ellende pas echt. Allereerst werd hij beschuldigd van het neerhoeken van Ed Aldus. Vervolgens werd hij geweigerd op alle bevrijdingsfeesten. Piet had het snel bekeken hij ging weer op zoek naar wat anders. \r\nHet organiseren van een LAN party, dat leek \'m wel wat. Hij moest daarvoor toch weer (met knikkende knieen) terug naar de FAQman want hij had daar weinig verstand van. Hij was al wel achter de computer gekropen en had de forums bekeken van computeridee maar wat hij daar allemaal las. Hij had er dagen, weken, maanden voor nodig om dat allemaal in zich op te nemen en te begrijpen maar op 1 april was het zover. Het was ca. 10.00 uur, koffie met melk en suiker net geregeld, toen de voordeurbel ging. Zijn adem stokte in zijn keel maar met lood in zijn schoenen ging hij naar de voordeur om te kijken wie er was. Het was de audidealer - dat had hij niet gedacht - maar hij was blij, de mannen hadden elkaar al bijna 3 jaar niet gezien. Kom ff binnen zei Piet. \r\nZe gingen aan de keuken tafel zitten en de vrouw des huizes schonk een bakkie koffie in. Kees heette de audidealer, ze waren altijd vrienden geweest maar waren elkaar uit het oog verloren na een ruzie over een vriendinnetje. Piet was reuze nieuwsgierig naar het verhaal van Kees. En zoals kees is begon hij te praten over het verleden, hij vertelde hoe hij in de autohandel kwam en hoe zijn voorliefde voor audi was begonnen, ook vertelde hij over zijn gezin en dat hij met het wel bekende vriendinnetje was getrouwd. Een 2e bakkie koffie werd ingeschonken en nadat Piet al zijn ellende met werkgevers verteld had betrok het gezicht van Kees. \"Ik ben hier gekomen met een speciale reden\" zei hij. \r\nDoor deze opmerking ging Piet rechtop zitten en keek vragend naar Kees en deze begon te vertel waarom hij was gekomen. \"Ik zit zwaar in de problemen\" begon kees \r\nIk was een en aandacht voor een oude vriend want als ik kon helpen dan deed ik dat, zo begon hij ik ben aan het verbouwen met mijn huis maar nu moeten er dingen gebeuren die ik niet zie zitten en heb daar hulp bij nodig, en mijn vraag is als jij met je kennis mij daarbij wilt helpen. Voor dat Piet kon antwoorden ging daar weer de deurbel. Piet liep naar de deur, deze x meer ontspannen en Miep verwisselde de koffie voor een borrel, het kon nog wel eens gezellig worden zo op een zaterdagmiddag - 1 april 2006 - \r\nEn, als of de duvel er mee speelde, daar stond Piet z\'n andere vriend, Joost. Joost kwam zomaar even langs en was somber omdat hij zich al dagen lang verveelde. Er speelde bij Piet plots een briljant plan door zijn hoofd.....Als hij nu joost eens voor zou stellen aan kees dan had hij twee vliegen in een klap gevangen, joost had wat te doen en kees was uit de brand, dus aan de keuken tafel gekomen en onder het genot van een biertje stelde piet zijn plan aan de beide mannen voor. \r\nBinnen tien minuten waren ze er uit, er werd een mooie samenwerking tot stand gebracht, niet wetende dat er op dat zelfde moment bij de buren iets totaal onverwachts aan het afspelen was.Want daar op het zelfde moment gebeurde iets heel anders, (de buren roelien en laurens) roelien kwam de kamer binnen en zag hoe haar man nog steeds met hun kennis aan het msn-en was en een nieuwe afspraak maakte voor een gezellig gourmetavondje met de kennissen en hun kinderen. En dit terwijl \r\nRoelien een enorme hekel heeft aan een gezellig gourmetavondje. Flink pissig riep ze naar Laurens dat zij de grote afwezige zou zijn. En opeens zaten Piet, Kees en Joost rechtop in hun stoelen verbaasd naar elkaar te kijken met een biertje in hun handen, terwijl er een tierende ruzie bij Roelien en Laurens ontstak die drie huizen verder te horen was. De heren zaten zo geconcentreerd naar het gekrakeel te luisteren dat ze niet zagen dat Miep de overbuurvrouw van haar balkon af wilde laten springen totdat het geruzie bij de buurtjes wat minder decibelen veroorzaakte. En daar dan eindelijk een heldere opmerking van Piet. Hij zei: Is het misschien een idee om een boek te schrijven over deze buurt. Ik heb connecties bij computeridee. Dat leek iedereen een goed idee, en er werd driftig begonnen met de eerste regels. Er was eens een ComputerIdee, nog maar net uit de drukkerij. \r\nWaar vele mensen een stukje in hadden geschreven over hun computer ervaringen zoals dat ook gebruikelijk is in zo\'n blad. Maar ze wilden eens wat anders en gingen een stuk schrijven over sport En ze stelde voor om per nummer een bepaalde sport te belichten, in dit nummer wilde ze de badmintonsport in het voetlicht zetten, maar waar haalde ze de kennis vandaan maar piet wist dat zijn buurvrouw roelien wel het een en ander van af wist dus er zat niet anders op haar raad te vragen. Met knikkende knie뮠liep hij de deur uit want Roelien was geen makkelijke dame die je zo even kon vragen, bij haar had je meer het gevoel dat ze overal verstand van had, alleen had hij dit keer de pech dat ze net geblesseerd van het veld was gekomen en daarom niet over badminton wilde praten en al helemaal geen zin had raad te geven. Wat de vrouw (ben dr naam ff kwijt ) van Piet zich overigens helemaal niet kon voorstellen want joh als je eenmaal die sport kent .. nou dan praat je er maar wat graag over. Ondertussen ging de discussie tussen Laurens en Roelien over het gourmetavondje in alle hevigheid door. Totdat er ineens een enorme harde knal klonk. Laurens en Roelien waren stil, het moest bij de buren weg komen. Was daar niet net een man aangekomen met een peperdure Audi? Nou zegt zo\'n auto niet alles, maar toch... Ze vertrouwden het niet en Laurens trok de stoute schoenen aan. Hij liep naar de buren en wat hij daar zag was met geen pen te beschrijven. De gourmetpan was ontploft! De buren (en hun visite) zaten er wat beteuterd bij. \r\nHij stapte binnen bij de buren met het idee dat er wel eens ongeluken gebeurd zou kunnen zijn maar de pan was door het raam tegen de audi geknald zodat er een flinke deuk in zat, en piet zei net tegen zijn vrouw: dat is nou jammer, had ik hem bijna gekocht maar jah .. nu zit er een deuk in. Miep begon te huilen en snotterde dat het een lieve lust was. Piet trooste haar met de opmerking: \"schat, hou es op te janken, het gaat maar om een auto\". Dat was geen slimme opmerking van Piet, en dat merkte hij dan ook want ze ging staan en snauwde naar piet toe, je praat wel over een audi en dat is niet zo maar iets het heeft voor mij een gevoels waarde en ik was net zo blij dat we er een zouden kopen dus.. Waarop Piet zei: hoe is het eigenlijk met die pan afgelopen? Enne Miep neem jij aub de eerst volgende bus naar een fietsstation, wat mij betreft wordt het een Union. \r\nZe keek een beetje boos en zij met een trilling in haar stem dan kan ik ook voor je geen berehap meer halen, want als ik dan thuis kom is hij koud, dit had hij niet verwacht en hij belde gelijk Joop om te zeggen dat hij zijn berehap in het vervolg bezorgd zou willen krijgen. Het was ondertussen laat geworden en omdat de gourmet nix meer geworden was verlieten de aanlopers het huis van Piet en Miep. Bij de deur bleef de audidealer staan, hij keek Miep aan en zei[b] voor jou maak ik de audi weer piekfijn in orde zodat je er met veel plezier door het dorp mee kunt rijden en liet daarbij een vette knipoog.[/b]
Link naar reactie
Er was eens een ComputerIdee, nog maar net uit de drukkerij, de inkt rookte bij wijze van spreken nog na, en verderop in het magazijn stond de FAQman wat oude CID\'s door te bladeren in een vertwijfelde poging een oplossing te vinden voor het grote probleem van de weerman want die wist niet of hij moest kiezen voor RTL4 of SBS6. \r\nZijn enige houvast op dat moment was Paulusma, Piet Paulusma. Hij informeerde bij Pauluspa of die nog tips kon geven omtrent Paulusma. De FAQman had namelijk gehoord dat ons Pietje niet zo zeker is van zichzelf, wat betreft het weer. \r\nToen er na vraag werd gedaan. Werd er vol verbazing en afschuw gereageerd. Niet Paulusma, maar de FAQman bleek het weer te voorspellen. En alsof dat nog niet genoeg was bleek ook nog dat onze Piet niet eens lid was. De verwarring was compleet toen er bekend werd dat Piet eigenlijk de WeerPiet van Sinterklaas is. Wat een stoute piet! Sinterklaas moest een straf bedenken, en zou Piet alle Computer Idee jaargangen schenken. Nou is dat opzich geen straf, totdat je je bedenkt dat de Piet een WeerPiet is en zodoende daar helemaal niet blij mee is, sterker nog. Hij kan niet lezen, alleen de wolken en de natuur zeggen hem wat en daar verdient hij de kost mee. Daarom besluit Piet om ander werk te gaan zoeken iets meer gericht op. Het muzikale leven lijkt hem wel wat, rappen kan iedereen dus ik ook. Hij maakte een afspraak met Baas B en Domme Gans euhmm, Kale Hans of was het nou Lange Frans.Inderdaad hij kreeg de tip om met zinloze Frans een lied te gaan schrijven, Piet dacht niet na over de eventuele gevolgen hij dacht dat met Frans in zee gaan zeer veilig zou zijn en toen begon de ellende pas echt. Allereerst werd hij beschuldigd van het neerhoeken van Ed Aldus. Vervolgens werd hij geweigerd op alle bevrijdingsfeesten. Piet had het snel bekeken hij ging weer op zoek naar wat anders. \r\nHet organiseren van een LAN party, dat leek \'m wel wat. Hij moest daarvoor toch weer (met knikkende knieen) terug naar de FAQman want hij had daar weinig verstand van. Hij was al wel achter de computer gekropen en had de forums bekeken van computeridee maar wat hij daar allemaal las. Hij had er dagen, weken, maanden voor nodig om dat allemaal in zich op te nemen en te begrijpen maar op 1 april was het zover. Het was ca. 10.00 uur, koffie met melk en suiker net geregeld, toen de voordeurbel ging. Zijn adem stokte in zijn keel maar met lood in zijn schoenen ging hij naar de voordeur om te kijken wie er was. Het was de audidealer - dat had hij niet gedacht - maar hij was blij, de mannen hadden elkaar al bijna 3 jaar niet gezien. Kom ff binnen zei Piet. \r\nZe gingen aan de keuken tafel zitten en de vrouw des huizes schonk een bakkie koffie in. Kees heette de audidealer, ze waren altijd vrienden geweest maar waren elkaar uit het oog verloren na een ruzie over een vriendinnetje. Piet was reuze nieuwsgierig naar het verhaal van Kees. En zoals kees is begon hij te praten over het verleden, hij vertelde hoe hij in de autohandel kwam en hoe zijn voorliefde voor audi was begonnen, ook vertelde hij over zijn gezin en dat hij met het wel bekende vriendinnetje was getrouwd. Een 2e bakkie koffie werd ingeschonken en nadat Piet al zijn ellende met werkgevers verteld had betrok het gezicht van Kees. \"Ik ben hier gekomen met een speciale reden\" zei hij. \r\nDoor deze opmerking ging Piet rechtop zitten en keek vragend naar Kees en deze begon te vertel waarom hij was gekomen. \"Ik zit zwaar in de problemen\" begon kees \r\nIk was een en aandacht voor een oude vriend want als ik kon helpen dan deed ik dat, zo begon hij ik ben aan het verbouwen met mijn huis maar nu moeten er dingen gebeuren die ik niet zie zitten en heb daar hulp bij nodig, en mijn vraag is als jij met je kennis mij daarbij wilt helpen. Voor dat Piet kon antwoorden ging daar weer de deurbel. Piet liep naar de deur, deze x meer ontspannen en Miep verwisselde de koffie voor een borrel, het kon nog wel eens gezellig worden zo op een zaterdagmiddag - 1 april 2006 - \r\nEn, als of de duvel er mee speelde, daar stond Piet z\'n andere vriend, Joost. Joost kwam zomaar even langs en was somber omdat hij zich al dagen lang verveelde. Er speelde bij Piet plots een briljant plan door zijn hoofd.....Als hij nu joost eens voor zou stellen aan kees dan had hij twee vliegen in een klap gevangen, joost had wat te doen en kees was uit de brand, dus aan de keuken tafel gekomen en onder het genot van een biertje stelde piet zijn plan aan de beide mannen voor. \r\nBinnen tien minuten waren ze er uit, er werd een mooie samenwerking tot stand gebracht, niet wetende dat er op dat zelfde moment bij de buren iets totaal onverwachts aan het afspelen was.Want daar op het zelfde moment gebeurde iets heel anders, (de buren roelien en laurens) roelien kwam de kamer binnen en zag hoe haar man nog steeds met hun kennis aan het msn-en was en een nieuwe afspraak maakte voor een gezellig gourmetavondje met de kennissen en hun kinderen. En dit terwijl \r\nRoelien een enorme hekel heeft aan een gezellig gourmetavondje. Flink pissig riep ze naar Laurens dat zij de grote afwezige zou zijn. En opeens zaten Piet, Kees en Joost rechtop in hun stoelen verbaasd naar elkaar te kijken met een biertje in hun handen, terwijl er een tierende ruzie bij Roelien en Laurens ontstak die drie huizen verder te horen was. De heren zaten zo geconcentreerd naar het gekrakeel te luisteren dat ze niet zagen dat Miep de overbuurvrouw van haar balkon af wilde laten springen totdat het geruzie bij de buurtjes wat minder decibelen veroorzaakte. En daar dan eindelijk een heldere opmerking van Piet. Hij zei: Is het misschien een idee om een boek te schrijven over deze buurt. Ik heb connecties bij computeridee. Dat leek iedereen een goed idee, en er werd driftig begonnen met de eerste regels. Er was eens een ComputerIdee, nog maar net uit de drukkerij. \r\nWaar vele mensen een stukje in hadden geschreven over hun computer ervaringen zoals dat ook gebruikelijk is in zo\'n blad. Maar ze wilden eens wat anders en gingen een stuk schrijven over sport En ze stelde voor om per nummer een bepaalde sport te belichten, in dit nummer wilde ze de badmintonsport in het voetlicht zetten, maar waar haalde ze de kennis vandaan maar piet wist dat zijn buurvrouw roelien wel het een en ander van af wist dus er zat niet anders op haar raad te vragen. Met knikkende knie뮠liep hij de deur uit want Roelien was geen makkelijke dame die je zo even kon vragen, bij haar had je meer het gevoel dat ze overal verstand van had, alleen had hij dit keer de pech dat ze net geblesseerd van het veld was gekomen en daarom niet over badminton wilde praten en al helemaal geen zin had raad te geven. Wat de vrouw (ben dr naam ff kwijt ) van Piet zich overigens helemaal niet kon voorstellen want joh als je eenmaal die sport kent .. nou dan praat je er maar wat graag over. Ondertussen ging de discussie tussen Laurens en Roelien over het gourmetavondje in alle hevigheid door. Totdat er ineens een enorme harde knal klonk. Laurens en Roelien waren stil, het moest bij de buren weg komen. Was daar niet net een man aangekomen met een peperdure Audi? Nou zegt zo\'n auto niet alles, maar toch... Ze vertrouwden het niet en Laurens trok de stoute schoenen aan. Hij liep naar de buren en wat hij daar zag was met geen pen te beschrijven. De gourmetpan was ontploft! De buren (en hun visite) zaten er wat beteuterd bij. \r\nHij stapte binnen bij de buren met het idee dat er wel eens ongeluken gebeurd zou kunnen zijn maar de pan was door het raam tegen de audi geknald zodat er een flinke deuk in zat, en piet zei net tegen zijn vrouw: dat is nou jammer, had ik hem bijna gekocht maar jah .. nu zit er een deuk in. Miep begon te huilen en snotterde dat het een lieve lust was. Piet trooste haar met de opmerking: \"schat, hou es op te janken, het gaat maar om een auto\". Dat was geen slimme opmerking van Piet, en dat merkte hij dan ook want ze ging staan en snauwde naar piet toe, je praat wel over een audi en dat is niet zo maar iets het heeft voor mij een gevoels waarde en ik was net zo blij dat we er een zouden kopen dus.. Waarop Piet zei: hoe is het eigenlijk met die pan afgelopen? Enne Miep neem jij aub de eerst volgende bus naar een fietsstation, wat mij betreft wordt het een Union. \r\nZe keek een beetje boos en zij met een trilling in haar stem dan kan ik ook voor je geen berehap meer halen, want als ik dan thuis kom is hij koud, dit had hij niet verwacht en hij belde gelijk Joop om te zeggen dat hij zijn berehap in het vervolg bezorgd zou willen krijgen. Het was ondertussen laat geworden en omdat de gourmet nix meer geworden was verlieten de aanlopers het huis van Piet en Miep. Bij de deur bleef de audidealer staan, hij keek Miep aan en zei voor jou maak ik de audi weer piekfijn in orde zodat je er met veel plezier door het dorp mee kunt rijden en liet daarbij een vette knipoog. [b]Eind goed, al goed! Het is de volgende morgen, 1e paasdag, als de mobiele telefoon van Piet rinkelt. Met een slaperig hoofd loopt Piet naar beneden en pakt op...[/b]
Link naar reactie
Er was eens een ComputerIdee, nog maar net uit de drukkerij, de inkt rookte bij wijze van spreken nog na, en verderop in het magazijn stond de FAQman wat oude CID\'s door te bladeren in een vertwijfelde poging een oplossing te vinden voor het grote probleem van de weerman want die wist niet of hij moest kiezen voor RTL4 of SBS6. \r\nZijn enige houvast op dat moment was Paulusma, Piet Paulusma. Hij informeerde bij Pauluspa of die nog tips kon geven omtrent Paulusma. De FAQman had namelijk gehoord dat ons Pietje niet zo zeker is van zichzelf, wat betreft het weer. \r\nToen er na vraag werd gedaan. Werd er vol verbazing en afschuw gereageerd. Niet Paulusma, maar de FAQman bleek het weer te voorspellen. En alsof dat nog niet genoeg was bleek ook nog dat onze Piet niet eens lid was. De verwarring was compleet toen er bekend werd dat Piet eigenlijk de WeerPiet van Sinterklaas is. Wat een stoute piet! Sinterklaas moest een straf bedenken, en zou Piet alle Computer Idee jaargangen schenken. Nou is dat opzich geen straf, totdat je je bedenkt dat de Piet een WeerPiet is en zodoende daar helemaal niet blij mee is, sterker nog. Hij kan niet lezen, alleen de wolken en de natuur zeggen hem wat en daar verdient hij de kost mee. Daarom besluit Piet om ander werk te gaan zoeken iets meer gericht op. Het muzikale leven lijkt hem wel wat, rappen kan iedereen dus ik ook. Hij maakte een afspraak met Baas B en Domme Gans euhmm, Kale Hans of was het nou Lange Frans.Inderdaad hij kreeg de tip om met zinloze Frans een lied te gaan schrijven, Piet dacht niet na over de eventuele gevolgen hij dacht dat met Frans in zee gaan zeer veilig zou zijn en toen begon de ellende pas echt. Allereerst werd hij beschuldigd van het neerhoeken van Ed Aldus. Vervolgens werd hij geweigerd op alle bevrijdingsfeesten. Piet had het snel bekeken hij ging weer op zoek naar wat anders. \r\nHet organiseren van een LAN party, dat leek \'m wel wat. Hij moest daarvoor toch weer (met knikkende knieen) terug naar de FAQman want hij had daar weinig verstand van. Hij was al wel achter de computer gekropen en had de forums bekeken van computeridee maar wat hij daar allemaal las. Hij had er dagen, weken, maanden voor nodig om dat allemaal in zich op te nemen en te begrijpen maar op 1 april was het zover. Het was ca. 10.00 uur, koffie met melk en suiker net geregeld, toen de voordeurbel ging. Zijn adem stokte in zijn keel maar met lood in zijn schoenen ging hij naar de voordeur om te kijken wie er was. Het was de audidealer - dat had hij niet gedacht - maar hij was blij, de mannen hadden elkaar al bijna 3 jaar niet gezien. Kom ff binnen zei Piet. \r\nZe gingen aan de keuken tafel zitten en de vrouw des huizes schonk een bakkie koffie in. Kees heette de audidealer, ze waren altijd vrienden geweest maar waren elkaar uit het oog verloren na een ruzie over een vriendinnetje. Piet was reuze nieuwsgierig naar het verhaal van Kees. En zoals kees is begon hij te praten over het verleden, hij vertelde hoe hij in de autohandel kwam en hoe zijn voorliefde voor audi was begonnen, ook vertelde hij over zijn gezin en dat hij met het wel bekende vriendinnetje was getrouwd. Een 2e bakkie koffie werd ingeschonken en nadat Piet al zijn ellende met werkgevers verteld had betrok het gezicht van Kees. \"Ik ben hier gekomen met een speciale reden\" zei hij. \r\nDoor deze opmerking ging Piet rechtop zitten en keek vragend naar Kees en deze begon te vertel waarom hij was gekomen. \"Ik zit zwaar in de problemen\" begon kees \r\nIk was een en aandacht voor een oude vriend want als ik kon helpen dan deed ik dat, zo begon hij ik ben aan het verbouwen met mijn huis maar nu moeten er dingen gebeuren die ik niet zie zitten en heb daar hulp bij nodig, en mijn vraag is als jij met je kennis mij daarbij wilt helpen. Voor dat Piet kon antwoorden ging daar weer de deurbel. Piet liep naar de deur, deze x meer ontspannen en Miep verwisselde de koffie voor een borrel, het kon nog wel eens gezellig worden zo op een zaterdagmiddag - 1 april 2006 - \r\nEn, als of de duvel er mee speelde, daar stond Piet z\'n andere vriend, Joost. Joost kwam zomaar even langs en was somber omdat hij zich al dagen lang verveelde. Er speelde bij Piet plots een briljant plan door zijn hoofd.....Als hij nu joost eens voor zou stellen aan kees dan had hij twee vliegen in een klap gevangen, joost had wat te doen en kees was uit de brand, dus aan de keuken tafel gekomen en onder het genot van een biertje stelde piet zijn plan aan de beide mannen voor. \r\nBinnen tien minuten waren ze er uit, er werd een mooie samenwerking tot stand gebracht, niet wetende dat er op dat zelfde moment bij de buren iets totaal onverwachts aan het afspelen was.Want daar op het zelfde moment gebeurde iets heel anders, (de buren roelien en laurens) roelien kwam de kamer binnen en zag hoe haar man nog steeds met hun kennis aan het msn-en was en een nieuwe afspraak maakte voor een gezellig gourmetavondje met de kennissen en hun kinderen. En dit terwijl \r\nRoelien een enorme hekel heeft aan een gezellig gourmetavondje. Flink pissig riep ze naar Laurens dat zij de grote afwezige zou zijn. En opeens zaten Piet, Kees en Joost rechtop in hun stoelen verbaasd naar elkaar te kijken met een biertje in hun handen, terwijl er een tierende ruzie bij Roelien en Laurens ontstak die drie huizen verder te horen was. De heren zaten zo geconcentreerd naar het gekrakeel te luisteren dat ze niet zagen dat Miep de overbuurvrouw van haar balkon af wilde laten springen totdat het geruzie bij de buurtjes wat minder decibelen veroorzaakte. En daar dan eindelijk een heldere opmerking van Piet. Hij zei: Is het misschien een idee om een boek te schrijven over deze buurt. Ik heb connecties bij computeridee. Dat leek iedereen een goed idee, en er werd driftig begonnen met de eerste regels. Er was eens een ComputerIdee, nog maar net uit de drukkerij. \r\nWaar vele mensen een stukje in hadden geschreven over hun computer ervaringen zoals dat ook gebruikelijk is in zo\'n blad. Maar ze wilden eens wat anders en gingen een stuk schrijven over sport En ze stelde voor om per nummer een bepaalde sport te belichten, in dit nummer wilde ze de badmintonsport in het voetlicht zetten, maar waar haalde ze de kennis vandaan maar piet wist dat zijn buurvrouw roelien wel het een en ander van af wist dus er zat niet anders op haar raad te vragen. Met knikkende knie뮠liep hij de deur uit want Roelien was geen makkelijke dame die je zo even kon vragen, bij haar had je meer het gevoel dat ze overal verstand van had, alleen had hij dit keer de pech dat ze net geblesseerd van het veld was gekomen en daarom niet over badminton wilde praten en al helemaal geen zin had raad te geven. Wat de vrouw (ben dr naam ff kwijt ) van Piet zich overigens helemaal niet kon voorstellen want joh als je eenmaal die sport kent .. nou dan praat je er maar wat graag over. Ondertussen ging de discussie tussen Laurens en Roelien over het gourmetavondje in alle hevigheid door. Totdat er ineens een enorme harde knal klonk. Laurens en Roelien waren stil, het moest bij de buren weg komen. Was daar niet net een man aangekomen met een peperdure Audi? Nou zegt zo\'n auto niet alles, maar toch... Ze vertrouwden het niet en Laurens trok de stoute schoenen aan. Hij liep naar de buren en wat hij daar zag was met geen pen te beschrijven. De gourmetpan was ontploft! De buren (en hun visite) zaten er wat beteuterd bij. \r\nHij stapte binnen bij de buren met het idee dat er wel eens ongeluken gebeurd zou kunnen zijn maar de pan was door het raam tegen de audi geknald zodat er een flinke deuk in zat, en piet zei net tegen zijn vrouw: dat is nou jammer, had ik hem bijna gekocht maar jah .. nu zit er een deuk in. Miep begon te huilen en snotterde dat het een lieve lust was. Piet trooste haar met de opmerking: \"schat, hou es op te janken, het gaat maar om een auto\". Dat was geen slimme opmerking van Piet, en dat merkte hij dan ook want ze ging staan en snauwde naar piet toe, je praat wel over een audi en dat is niet zo maar iets het heeft voor mij een gevoels waarde en ik was net zo blij dat we er een zouden kopen dus.. Waarop Piet zei: hoe is het eigenlijk met die pan afgelopen? Enne Miep neem jij aub de eerst volgende bus naar een fietsstation, wat mij betreft wordt het een Union. \r\nZe keek een beetje boos en zij met een trilling in haar stem dan kan ik ook voor je geen berehap meer halen, want als ik dan thuis kom is hij koud, dit had hij niet verwacht en hij belde gelijk Joop om te zeggen dat hij zijn berehap in het vervolg bezorgd zou willen krijgen. Het was ondertussen laat geworden en omdat de gourmet nix meer geworden was verlieten de aanlopers het huis van Piet en Miep. Bij de deur bleef de audidealer staan, hij keek Miep aan en zei voor jou maak ik de audi weer piekfijn in orde zodat je er met veel plezier door het dorp mee kunt rijden en liet daarbij een vette knipoog. Eind goed, al goed! Het is de volgende morgen, 1e paasdag, als de mobiele telefoon van Piet rinkelt. Met een slaperig hoofd loopt Piet naar beneden en pakt op[b] ja met kees, sorry dat ik stoor maar ik was gisteren wel bij jullie maar ik was helemaal vergeten wat ik wilde vragen, het is namelijk zo....[/b]
Link naar reactie
Er was eens een ComputerIdee, nog maar net uit de drukkerij, de inkt rookte bij wijze van spreken nog na, en verderop in het magazijn stond de FAQman wat oude CID\'s door te bladeren in een vertwijfelde poging een oplossing te vinden voor het grote probleem van de weerman want die wist niet of hij moest kiezen voor RTL4 of SBS6. \r\nZijn enige houvast op dat moment was Paulusma, Piet Paulusma. Hij informeerde bij Pauluspa of die nog tips kon geven omtrent Paulusma. De FAQman had namelijk gehoord dat ons Pietje niet zo zeker is van zichzelf, wat betreft het weer. \r\nToen er na vraag werd gedaan. Werd er vol verbazing en afschuw gereageerd. Niet Paulusma, maar de FAQman bleek het weer te voorspellen. En alsof dat nog niet genoeg was bleek ook nog dat onze Piet niet eens lid was. De verwarring was compleet toen er bekend werd dat Piet eigenlijk de WeerPiet van Sinterklaas is. Wat een stoute piet! Sinterklaas moest een straf bedenken, en zou Piet alle Computer Idee jaargangen schenken. Nou is dat opzich geen straf, totdat je je bedenkt dat de Piet een WeerPiet is en zodoende daar helemaal niet blij mee is, sterker nog. Hij kan niet lezen, alleen de wolken en de natuur zeggen hem wat en daar verdient hij de kost mee. Daarom besluit Piet om ander werk te gaan zoeken iets meer gericht op. Het muzikale leven lijkt hem wel wat, rappen kan iedereen dus ik ook. Hij maakte een afspraak met Baas B en Domme Gans euhmm, Kale Hans of was het nou Lange Frans.Inderdaad hij kreeg de tip om met zinloze Frans een lied te gaan schrijven, Piet dacht niet na over de eventuele gevolgen hij dacht dat met Frans in zee gaan zeer veilig zou zijn en toen begon de ellende pas echt. Allereerst werd hij beschuldigd van het neerhoeken van Ed Aldus. Vervolgens werd hij geweigerd op alle bevrijdingsfeesten. Piet had het snel bekeken hij ging weer op zoek naar wat anders. \r\nHet organiseren van een LAN party, dat leek \'m wel wat. Hij moest daarvoor toch weer (met knikkende knieen) terug naar de FAQman want hij had daar weinig verstand van. Hij was al wel achter de computer gekropen en had de forums bekeken van computeridee maar wat hij daar allemaal las. Hij had er dagen, weken, maanden voor nodig om dat allemaal in zich op te nemen en te begrijpen maar op 1 april was het zover. Het was ca. 10.00 uur, koffie met melk en suiker net geregeld, toen de voordeurbel ging. Zijn adem stokte in zijn keel maar met lood in zijn schoenen ging hij naar de voordeur om te kijken wie er was. Het was de audidealer - dat had hij niet gedacht - maar hij was blij, de mannen hadden elkaar al bijna 3 jaar niet gezien. Kom ff binnen zei Piet. \r\nZe gingen aan de keuken tafel zitten en de vrouw des huizes schonk een bakkie koffie in. Kees heette de audidealer, ze waren altijd vrienden geweest maar waren elkaar uit het oog verloren na een ruzie over een vriendinnetje. Piet was reuze nieuwsgierig naar het verhaal van Kees. En zoals kees is begon hij te praten over het verleden, hij vertelde hoe hij in de autohandel kwam en hoe zijn voorliefde voor audi was begonnen, ook vertelde hij over zijn gezin en dat hij met het wel bekende vriendinnetje was getrouwd. Een 2e bakkie koffie werd ingeschonken en nadat Piet al zijn ellende met werkgevers verteld had betrok het gezicht van Kees. \"Ik ben hier gekomen met een speciale reden\" zei hij. \r\nDoor deze opmerking ging Piet rechtop zitten en keek vragend naar Kees en deze begon te vertel waarom hij was gekomen. \"Ik zit zwaar in de problemen\" begon kees \r\nIk was een en aandacht voor een oude vriend want als ik kon helpen dan deed ik dat, zo begon hij ik ben aan het verbouwen met mijn huis maar nu moeten er dingen gebeuren die ik niet zie zitten en heb daar hulp bij nodig, en mijn vraag is als jij met je kennis mij daarbij wilt helpen. Voor dat Piet kon antwoorden ging daar weer de deurbel. Piet liep naar de deur, deze x meer ontspannen en Miep verwisselde de koffie voor een borrel, het kon nog wel eens gezellig worden zo op een zaterdagmiddag - 1 april 2006 - \r\nEn, als of de duvel er mee speelde, daar stond Piet z\'n andere vriend, Joost. Joost kwam zomaar even langs en was somber omdat hij zich al dagen lang verveelde. Er speelde bij Piet plots een briljant plan door zijn hoofd.....Als hij nu joost eens voor zou stellen aan kees dan had hij twee vliegen in een klap gevangen, joost had wat te doen en kees was uit de brand, dus aan de keuken tafel gekomen en onder het genot van een biertje stelde piet zijn plan aan de beide mannen voor. \r\nBinnen tien minuten waren ze er uit, er werd een mooie samenwerking tot stand gebracht, niet wetende dat er op dat zelfde moment bij de buren iets totaal onverwachts aan het afspelen was.Want daar op het zelfde moment gebeurde iets heel anders, (de buren roelien en laurens) roelien kwam de kamer binnen en zag hoe haar man nog steeds met hun kennis aan het msn-en was en een nieuwe afspraak maakte voor een gezellig gourmetavondje met de kennissen en hun kinderen. En dit terwijl \r\nRoelien een enorme hekel heeft aan een gezellig gourmetavondje. Flink pissig riep ze naar Laurens dat zij de grote afwezige zou zijn. En opeens zaten Piet, Kees en Joost rechtop in hun stoelen verbaasd naar elkaar te kijken met een biertje in hun handen, terwijl er een tierende ruzie bij Roelien en Laurens ontstak die drie huizen verder te horen was. De heren zaten zo geconcentreerd naar het gekrakeel te luisteren dat ze niet zagen dat Miep de overbuurvrouw van haar balkon af wilde laten springen totdat het geruzie bij de buurtjes wat minder decibelen veroorzaakte. En daar dan eindelijk een heldere opmerking van Piet. Hij zei: Is het misschien een idee om een boek te schrijven over deze buurt. Ik heb connecties bij computeridee. Dat leek iedereen een goed idee, en er werd driftig begonnen met de eerste regels. Er was eens een ComputerIdee, nog maar net uit de drukkerij. \r\nWaar vele mensen een stukje in hadden geschreven over hun computer ervaringen zoals dat ook gebruikelijk is in zo\'n blad. Maar ze wilden eens wat anders en gingen een stuk schrijven over sport En ze stelde voor om per nummer een bepaalde sport te belichten, in dit nummer wilde ze de badmintonsport in het voetlicht zetten, maar waar haalde ze de kennis vandaan maar piet wist dat zijn buurvrouw roelien wel het een en ander van af wist dus er zat niet anders op haar raad te vragen. Met knikkende knie뮠liep hij de deur uit want Roelien was geen makkelijke dame die je zo even kon vragen, bij haar had je meer het gevoel dat ze overal verstand van had, alleen had hij dit keer de pech dat ze net geblesseerd van het veld was gekomen en daarom niet over badminton wilde praten en al helemaal geen zin had raad te geven. Wat de vrouw (ben dr naam ff kwijt ) van Piet zich overigens helemaal niet kon voorstellen want joh als je eenmaal die sport kent .. nou dan praat je er maar wat graag over. Ondertussen ging de discussie tussen Laurens en Roelien over het gourmetavondje in alle hevigheid door. Totdat er ineens een enorme harde knal klonk. Laurens en Roelien waren stil, het moest bij de buren weg komen. Was daar niet net een man aangekomen met een peperdure Audi? Nou zegt zo\'n auto niet alles, maar toch... Ze vertrouwden het niet en Laurens trok de stoute schoenen aan. Hij liep naar de buren en wat hij daar zag was met geen pen te beschrijven. De gourmetpan was ontploft! De buren (en hun visite) zaten er wat beteuterd bij. \r\nHij stapte binnen bij de buren met het idee dat er wel eens ongeluken gebeurd zou kunnen zijn maar de pan was door het raam tegen de audi geknald zodat er een flinke deuk in zat, en piet zei net tegen zijn vrouw: dat is nou jammer, had ik hem bijna gekocht maar jah .. nu zit er een deuk in. Miep begon te huilen en snotterde dat het een lieve lust was. Piet trooste haar met de opmerking: \"schat, hou es op te janken, het gaat maar om een auto\". Dat was geen slimme opmerking van Piet, en dat merkte hij dan ook want ze ging staan en snauwde naar piet toe, je praat wel over een audi en dat is niet zo maar iets het heeft voor mij een gevoels waarde en ik was net zo blij dat we er een zouden kopen dus.. Waarop Piet zei: hoe is het eigenlijk met die pan afgelopen? Enne Miep neem jij aub de eerst volgende bus naar een fietsstation, wat mij betreft wordt het een Union. \r\nZe keek een beetje boos en zij met een trilling in haar stem dan kan ik ook voor je geen berehap meer halen, want als ik dan thuis kom is hij koud, dit had hij niet verwacht en hij belde gelijk Joop om te zeggen dat hij zijn berehap in het vervolg bezorgd zou willen krijgen. Het was ondertussen laat geworden en omdat de gourmet nix meer geworden was verlieten de aanlopers het huis van Piet en Miep. Bij de deur bleef de audidealer staan, hij keek Miep aan en zei voor jou maak ik de audi weer piekfijn in orde zodat je er met veel plezier door het dorp mee kunt rijden en liet daarbij een vette knipoog. Eind goed, al goed! Het is de volgende morgen, 1e paasdag, als de mobiele telefoon van Piet rinkelt. Met een slaperig hoofd loopt Piet naar beneden en pakt op ja met kees, sorry dat ik stoor maar ik was gisteren wel bij jullie maar ik was helemaal vergeten wat ik wilde vragen, het is namelijk zo.. [b]Piet onderbreekt Kees, heey lig ik net in bed ga je me bellen. Bedankt en tot ziens. Morgenvroeg ben je de eerste. [/b]
Link naar reactie
Er was eens een ComputerIdee, nog maar net uit de drukkerij, de inkt rookte bij wijze van spreken nog na, en verderop in het magazijn stond de FAQman wat oude CID\'s door te bladeren in een vertwijfelde poging een oplossing te vinden voor het grote probleem van de weerman want die wist niet of hij moest kiezen voor RTL4 of SBS6. \r\nZijn enige houvast op dat moment was Paulusma, Piet Paulusma. Hij informeerde bij Pauluspa of die nog tips kon geven omtrent Paulusma. De FAQman had namelijk gehoord dat ons Pietje niet zo zeker is van zichzelf, wat betreft het weer. \r\nToen er na vraag werd gedaan. Werd er vol verbazing en afschuw gereageerd. Niet Paulusma, maar de FAQman bleek het weer te voorspellen. En alsof dat nog niet genoeg was bleek ook nog dat onze Piet niet eens lid was. De verwarring was compleet toen er bekend werd dat Piet eigenlijk de WeerPiet van Sinterklaas is. Wat een stoute piet! Sinterklaas moest een straf bedenken, en zou Piet alle Computer Idee jaargangen schenken. Nou is dat opzich geen straf, totdat je je bedenkt dat de Piet een WeerPiet is en zodoende daar helemaal niet blij mee is, sterker nog. Hij kan niet lezen, alleen de wolken en de natuur zeggen hem wat en daar verdient hij de kost mee. Daarom besluit Piet om ander werk te gaan zoeken iets meer gericht op. Het muzikale leven lijkt hem wel wat, rappen kan iedereen dus ik ook. Hij maakte een afspraak met Baas B en Domme Gans euhmm, Kale Hans of was het nou Lange Frans.Inderdaad hij kreeg de tip om met zinloze Frans een lied te gaan schrijven, Piet dacht niet na over de eventuele gevolgen hij dacht dat met Frans in zee gaan zeer veilig zou zijn en toen begon de ellende pas echt. Allereerst werd hij beschuldigd van het neerhoeken van Ed Aldus. Vervolgens werd hij geweigerd op alle bevrijdingsfeesten. Piet had het snel bekeken hij ging weer op zoek naar wat anders. \r\nHet organiseren van een LAN party, dat leek \'m wel wat. Hij moest daarvoor toch weer (met knikkende knieen) terug naar de FAQman want hij had daar weinig verstand van. Hij was al wel achter de computer gekropen en had de forums bekeken van computeridee maar wat hij daar allemaal las. Hij had er dagen, weken, maanden voor nodig om dat allemaal in zich op te nemen en te begrijpen maar op 1 april was het zover. Het was ca. 10.00 uur, koffie met melk en suiker net geregeld, toen de voordeurbel ging. Zijn adem stokte in zijn keel maar met lood in zijn schoenen ging hij naar de voordeur om te kijken wie er was. Het was de audidealer - dat had hij niet gedacht - maar hij was blij, de mannen hadden elkaar al bijna 3 jaar niet gezien. Kom ff binnen zei Piet. \r\nZe gingen aan de keuken tafel zitten en de vrouw des huizes schonk een bakkie koffie in. Kees heette de audidealer, ze waren altijd vrienden geweest maar waren elkaar uit het oog verloren na een ruzie over een vriendinnetje. Piet was reuze nieuwsgierig naar het verhaal van Kees. En zoals kees is begon hij te praten over het verleden, hij vertelde hoe hij in de autohandel kwam en hoe zijn voorliefde voor audi was begonnen, ook vertelde hij over zijn gezin en dat hij met het wel bekende vriendinnetje was getrouwd. Een 2e bakkie koffie werd ingeschonken en nadat Piet al zijn ellende met werkgevers verteld had betrok het gezicht van Kees. \"Ik ben hier gekomen met een speciale reden\" zei hij. \r\nDoor deze opmerking ging Piet rechtop zitten en keek vragend naar Kees en deze begon te vertel waarom hij was gekomen. \"Ik zit zwaar in de problemen\" begon kees \r\nIk was een en aandacht voor een oude vriend want als ik kon helpen dan deed ik dat, zo begon hij ik ben aan het verbouwen met mijn huis maar nu moeten er dingen gebeuren die ik niet zie zitten en heb daar hulp bij nodig, en mijn vraag is als jij met je kennis mij daarbij wilt helpen. Voor dat Piet kon antwoorden ging daar weer de deurbel. Piet liep naar de deur, deze x meer ontspannen en Miep verwisselde de koffie voor een borrel, het kon nog wel eens gezellig worden zo op een zaterdagmiddag - 1 april 2006 - \r\nEn, als of de duvel er mee speelde, daar stond Piet z\'n andere vriend, Joost. Joost kwam zomaar even langs en was somber omdat hij zich al dagen lang verveelde. Er speelde bij Piet plots een briljant plan door zijn hoofd.....Als hij nu joost eens voor zou stellen aan kees dan had hij twee vliegen in een klap gevangen, joost had wat te doen en kees was uit de brand, dus aan de keuken tafel gekomen en onder het genot van een biertje stelde piet zijn plan aan de beide mannen voor. \r\nBinnen tien minuten waren ze er uit, er werd een mooie samenwerking tot stand gebracht, niet wetende dat er op dat zelfde moment bij de buren iets totaal onverwachts aan het afspelen was.Want daar op het zelfde moment gebeurde iets heel anders, (de buren roelien en laurens) roelien kwam de kamer binnen en zag hoe haar man nog steeds met hun kennis aan het msn-en was en een nieuwe afspraak maakte voor een gezellig gourmetavondje met de kennissen en hun kinderen. En dit terwijl \r\nRoelien een enorme hekel heeft aan een gezellig gourmetavondje. Flink pissig riep ze naar Laurens dat zij de grote afwezige zou zijn. En opeens zaten Piet, Kees en Joost rechtop in hun stoelen verbaasd naar elkaar te kijken met een biertje in hun handen, terwijl er een tierende ruzie bij Roelien en Laurens ontstak die drie huizen verder te horen was. De heren zaten zo geconcentreerd naar het gekrakeel te luisteren dat ze niet zagen dat Miep de overbuurvrouw van haar balkon af wilde laten springen totdat het geruzie bij de buurtjes wat minder decibelen veroorzaakte. En daar dan eindelijk een heldere opmerking van Piet. Hij zei: Is het misschien een idee om een boek te schrijven over deze buurt. Ik heb connecties bij computeridee. Dat leek iedereen een goed idee, en er werd driftig begonnen met de eerste regels. Er was eens een ComputerIdee, nog maar net uit de drukkerij. \r\nWaar vele mensen een stukje in hadden geschreven over hun computer ervaringen zoals dat ook gebruikelijk is in zo\'n blad. Maar ze wilden eens wat anders en gingen een stuk schrijven over sport En ze stelde voor om per nummer een bepaalde sport te belichten, in dit nummer wilde ze de badmintonsport in het voetlicht zetten, maar waar haalde ze de kennis vandaan maar piet wist dat zijn buurvrouw roelien wel het een en ander van af wist dus er zat niet anders op haar raad te vragen. Met knikkende knie뮠liep hij de deur uit want Roelien was geen makkelijke dame die je zo even kon vragen, bij haar had je meer het gevoel dat ze overal verstand van had, alleen had hij dit keer de pech dat ze net geblesseerd van het veld was gekomen en daarom niet over badminton wilde praten en al helemaal geen zin had raad te geven. Wat de vrouw (ben dr naam ff kwijt ) van Piet zich overigens helemaal niet kon voorstellen want joh als je eenmaal die sport kent .. nou dan praat je er maar wat graag over. Ondertussen ging de discussie tussen Laurens en Roelien over het gourmetavondje in alle hevigheid door. Totdat er ineens een enorme harde knal klonk. Laurens en Roelien waren stil, het moest bij de buren weg komen. Was daar niet net een man aangekomen met een peperdure Audi? Nou zegt zo\'n auto niet alles, maar toch... Ze vertrouwden het niet en Laurens trok de stoute schoenen aan. Hij liep naar de buren en wat hij daar zag was met geen pen te beschrijven. De gourmetpan was ontploft! De buren (en hun visite) zaten er wat beteuterd bij. \r\nHij stapte binnen bij de buren met het idee dat er wel eens ongeluken gebeurd zou kunnen zijn maar de pan was door het raam tegen de audi geknald zodat er een flinke deuk in zat, en piet zei net tegen zijn vrouw: dat is nou jammer, had ik hem bijna gekocht maar jah .. nu zit er een deuk in. Miep begon te huilen en snotterde dat het een lieve lust was. Piet trooste haar met de opmerking: \"schat, hou es op te janken, het gaat maar om een auto\". Dat was geen slimme opmerking van Piet, en dat merkte hij dan ook want ze ging staan en snauwde naar piet toe, je praat wel over een audi en dat is niet zo maar iets het heeft voor mij een gevoels waarde en ik was net zo blij dat we er een zouden kopen dus.. Waarop Piet zei: hoe is het eigenlijk met die pan afgelopen? Enne Miep neem jij aub de eerst volgende bus naar een fietsstation, wat mij betreft wordt het een Union. \r\nZe keek een beetje boos en zij met een trilling in haar stem dan kan ik ook voor je geen berehap meer halen, want als ik dan thuis kom is hij koud, dit had hij niet verwacht en hij belde gelijk Joop om te zeggen dat hij zijn berehap in het vervolg bezorgd zou willen krijgen. Het was ondertussen laat geworden en omdat de gourmet nix meer geworden was verlieten de aanlopers het huis van Piet en Miep. Bij de deur bleef de audidealer staan, hij keek Miep aan en zei voor jou maak ik de audi weer piekfijn in orde zodat je er met veel plezier door het dorp mee kunt rijden en liet daarbij een vette knipoog. Eind goed, al goed! Het is de volgende morgen, 1e paasdag, als de mobiele telefoon van Piet rinkelt. Met een slaperig hoofd loopt Piet naar beneden en pakt op ja met kees, sorry dat ik stoor maar ik was gisteren wel bij jullie maar ik was helemaal vergeten wat ik wilde vragen, het is namelijk zo.. Piet onderbreekt Kees, heey lig ik net in bed ga je me bellen. Bedankt en tot ziens. Morgenvroeg ben je de eerste. [b] Verdorie dacht Kees, terwijl het getuut nog naklonk in zijn oor, ik wilde hem vragen naar die eieren die ze morgen gaan eten, want P.R. de V heeft [/b]
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Er was eens een ComputerIdee, nog maar net uit de drukkerij, de inkt rookte bij wijze van spreken nog na, en verderop in het magazijn stond de FAQman wat oude CID\'s door te bladeren in een vertwijfelde poging een oplossing te vinden voor het grote probleem van de weerman want die wist niet of hij moest kiezen voor RTL4 of SBS6. \r\nZijn enige houvast op dat moment was Paulusma, Piet Paulusma. Hij informeerde bij Pauluspa of die nog tips kon geven omtrent Paulusma. De FAQman had namelijk gehoord dat ons Pietje niet zo zeker is van zichzelf, wat betreft het weer. \r\nToen er na vraag werd gedaan. Werd er vol verbazing en afschuw gereageerd. Niet Paulusma, maar de FAQman bleek het weer te voorspellen. En alsof dat nog niet genoeg was bleek ook nog dat onze Piet niet eens lid was. De verwarring was compleet toen er bekend werd dat Piet eigenlijk de WeerPiet van Sinterklaas is. Wat een stoute piet! Sinterklaas moest een straf bedenken, en zou Piet alle Computer Idee jaargangen schenken. Nou is dat opzich geen straf, totdat je je bedenkt dat de Piet een WeerPiet is en zodoende daar helemaal niet blij mee is, sterker nog. Hij kan niet lezen, alleen de wolken en de natuur zeggen hem wat en daar verdient hij de kost mee. Daarom besluit Piet om ander werk te gaan zoeken iets meer gericht op. Het muzikale leven lijkt hem wel wat, rappen kan iedereen dus ik ook. Hij maakte een afspraak met Baas B en Domme Gans euhmm, Kale Hans of was het nou Lange Frans.Inderdaad hij kreeg de tip om met zinloze Frans een lied te gaan schrijven, Piet dacht niet na over de eventuele gevolgen hij dacht dat met Frans in zee gaan zeer veilig zou zijn en toen begon de ellende pas echt. Allereerst werd hij beschuldigd van het neerhoeken van Ed Aldus. Vervolgens werd hij geweigerd op alle bevrijdingsfeesten. Piet had het snel bekeken hij ging weer op zoek naar wat anders. \r\nHet organiseren van een LAN party, dat leek \'m wel wat. Hij moest daarvoor toch weer (met knikkende knieen) terug naar de FAQman want hij had daar weinig verstand van. Hij was al wel achter de computer gekropen en had de forums bekeken van computeridee maar wat hij daar allemaal las. Hij had er dagen, weken, maanden voor nodig om dat allemaal in zich op te nemen en te begrijpen maar op 1 april was het zover. Het was ca. 10.00 uur, koffie met melk en suiker net geregeld, toen de voordeurbel ging. Zijn adem stokte in zijn keel maar met lood in zijn schoenen ging hij naar de voordeur om te kijken wie er was. Het was de audidealer - dat had hij niet gedacht - maar hij was blij, de mannen hadden elkaar al bijna 3 jaar niet gezien. Kom ff binnen zei Piet. \r\nZe gingen aan de keuken tafel zitten en de vrouw des huizes schonk een bakkie koffie in. Kees heette de audidealer, ze waren altijd vrienden geweest maar waren elkaar uit het oog verloren na een ruzie over een vriendinnetje. Piet was reuze nieuwsgierig naar het verhaal van Kees. En zoals kees is begon hij te praten over het verleden, hij vertelde hoe hij in de autohandel kwam en hoe zijn voorliefde voor audi was begonnen, ook vertelde hij over zijn gezin en dat hij met het wel bekende vriendinnetje was getrouwd. Een 2e bakkie koffie werd ingeschonken en nadat Piet al zijn ellende met werkgevers verteld had betrok het gezicht van Kees. \"Ik ben hier gekomen met een speciale reden\" zei hij. \r\nDoor deze opmerking ging Piet rechtop zitten en keek vragend naar Kees en deze begon te vertel waarom hij was gekomen. \"Ik zit zwaar in de problemen\" begon kees \r\nIk was een en aandacht voor een oude vriend want als ik kon helpen dan deed ik dat, zo begon hij ik ben aan het verbouwen met mijn huis maar nu moeten er dingen gebeuren die ik niet zie zitten en heb daar hulp bij nodig, en mijn vraag is als jij met je kennis mij daarbij wilt helpen. Voor dat Piet kon antwoorden ging daar weer de deurbel. Piet liep naar de deur, deze x meer ontspannen en Miep verwisselde de koffie voor een borrel, het kon nog wel eens gezellig worden zo op een zaterdagmiddag - 1 april 2006 - \r\nEn, als of de duvel er mee speelde, daar stond Piet z\'n andere vriend, Joost. Joost kwam zomaar even langs en was somber omdat hij zich al dagen lang verveelde. Er speelde bij Piet plots een briljant plan door zijn hoofd.....Als hij nu joost eens voor zou stellen aan kees dan had hij twee vliegen in een klap gevangen, joost had wat te doen en kees was uit de brand, dus aan de keuken tafel gekomen en onder het genot van een biertje stelde piet zijn plan aan de beide mannen voor. \r\nBinnen tien minuten waren ze er uit, er werd een mooie samenwerking tot stand gebracht, niet wetende dat er op dat zelfde moment bij de buren iets totaal onverwachts aan het afspelen was.Want daar op het zelfde moment gebeurde iets heel anders, (de buren roelien en laurens) roelien kwam de kamer binnen en zag hoe haar man nog steeds met hun kennis aan het msn-en was en een nieuwe afspraak maakte voor een gezellig gourmetavondje met de kennissen en hun kinderen. En dit terwijl \r\nRoelien een enorme hekel heeft aan een gezellig gourmetavondje. Flink pissig riep ze naar Laurens dat zij de grote afwezige zou zijn. En opeens zaten Piet, Kees en Joost rechtop in hun stoelen verbaasd naar elkaar te kijken met een biertje in hun handen, terwijl er een tierende ruzie bij Roelien en Laurens ontstak die drie huizen verder te horen was. De heren zaten zo geconcentreerd naar het gekrakeel te luisteren dat ze niet zagen dat Miep de overbuurvrouw van haar balkon af wilde laten springen totdat het geruzie bij de buurtjes wat minder decibelen veroorzaakte. En daar dan eindelijk een heldere opmerking van Piet. Hij zei: Is het misschien een idee om een boek te schrijven over deze buurt. Ik heb connecties bij computeridee. Dat leek iedereen een goed idee, en er werd driftig begonnen met de eerste regels. Er was eens een ComputerIdee, nog maar net uit de drukkerij. \r\nWaar vele mensen een stukje in hadden geschreven over hun computer ervaringen zoals dat ook gebruikelijk is in zo\'n blad. Maar ze wilden eens wat anders en gingen een stuk schrijven over sport En ze stelde voor om per nummer een bepaalde sport te belichten, in dit nummer wilde ze de badmintonsport in het voetlicht zetten, maar waar haalde ze de kennis vandaan maar piet wist dat zijn buurvrouw roelien wel het een en ander van af wist dus er zat niet anders op haar raad te vragen. Met knikkende knie뮠liep hij de deur uit want Roelien was geen makkelijke dame die je zo even kon vragen, bij haar had je meer het gevoel dat ze overal verstand van had, alleen had hij dit keer de pech dat ze net geblesseerd van het veld was gekomen en daarom niet over badminton wilde praten en al helemaal geen zin had raad te geven. Wat de vrouw (ben dr naam ff kwijt ) van Piet zich overigens helemaal niet kon voorstellen want joh als je eenmaal die sport kent .. nou dan praat je er maar wat graag over. Ondertussen ging de discussie tussen Laurens en Roelien over het gourmetavondje in alle hevigheid door. Totdat er ineens een enorme harde knal klonk. Laurens en Roelien waren stil, het moest bij de buren weg komen. Was daar niet net een man aangekomen met een peperdure Audi? Nou zegt zo\'n auto niet alles, maar toch... Ze vertrouwden het niet en Laurens trok de stoute schoenen aan. Hij liep naar de buren en wat hij daar zag was met geen pen te beschrijven. De gourmetpan was ontploft! De buren (en hun visite) zaten er wat beteuterd bij. \r\nHij stapte binnen bij de buren met het idee dat er wel eens ongeluken gebeurd zou kunnen zijn maar de pan was door het raam tegen de audi geknald zodat er een flinke deuk in zat, en piet zei net tegen zijn vrouw: dat is nou jammer, had ik hem bijna gekocht maar jah .. nu zit er een deuk in. Miep begon te huilen en snotterde dat het een lieve lust was. Piet trooste haar met de opmerking: \"schat, hou es op te janken, het gaat maar om een auto\". Dat was geen slimme opmerking van Piet, en dat merkte hij dan ook want ze ging staan en snauwde naar piet toe, je praat wel over een audi en dat is niet zo maar iets het heeft voor mij een gevoels waarde en ik was net zo blij dat we er een zouden kopen dus.. Waarop Piet zei: hoe is het eigenlijk met die pan afgelopen? Enne Miep neem jij aub de eerst volgende bus naar een fietsstation, wat mij betreft wordt het een Union. \r\nZe keek een beetje boos en zij met een trilling in haar stem dan kan ik ook voor je geen berehap meer halen, want als ik dan thuis kom is hij koud, dit had hij niet verwacht en hij belde gelijk Joop om te zeggen dat hij zijn berehap in het vervolg bezorgd zou willen krijgen. Het was ondertussen laat geworden en omdat de gourmet nix meer geworden was verlieten de aanlopers het huis van Piet en Miep. Bij de deur bleef de audidealer staan, hij keek Miep aan en zei voor jou maak ik de audi weer piekfijn in orde zodat je er met veel plezier door het dorp mee kunt rijden en liet daarbij een vette knipoog. Eind goed, al goed! Het is de volgende morgen, 1e paasdag, als de mobiele telefoon van Piet rinkelt. Met een slaperig hoofd loopt Piet naar beneden en pakt op ja met kees, sorry dat ik stoor maar ik was gisteren wel bij jullie maar ik was helemaal vergeten wat ik wilde vragen, het is namelijk zo.. Piet onderbreekt Kees, heey lig ik net in bed ga je me bellen. Bedankt en tot ziens. Morgenvroeg ben je de eerste. Verdorie dacht Kees, terwijl het getuut nog naklonk in zijn oor, ik wilde hem vragen naar die eieren die ze morgen gaan eten, want P.R. de V heeft \r\n[b] de verkeerde eieren mee genomen, dit waren namelijk kalk uitvoeringen en als je die gaat koken kan het wel eff duren voor die gaar zijn :lol: , maar hoe bereik ik hem nu voor het ochtend is.[/b]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...