Ga naar inhoud

cd branden lukt niet


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem: ik kon altijd moeiteloos branden met mijn philips 5224 cdrw brander. Sinds gisteren lukt het niet meer ik gebruik nero 7 ( nero 6 ook al geprobeerd zonder resultaat) op een systeem XP pro sp2.\r\nTijden het branden komt de volgende foutmelding:\r\npower calibration area is full (037302) of logical block address out of range (052100).\r\nAls ik deze foutmeldingen google dan worden er een aantal opties weergegeven zoals b.v. aanpassen van DMA en schoonmaken van de lens. Dit al diverse keren geprobeerd zonder resultaat, wie kan mij verder helpen???
Link naar reactie
[quote=makso]ik kon altijd moeiteloos branden met mijn philips 5224 cdrw brander. Sinds gisteren lukt het niet meer[/quote]Gebruik je sinds gisteren andere media ?[quote]ik gebruik nero 7 ( nero 6 ook al geprobeerd zonder resultaat)[/quote]Toch is nero 6 veel stabieler dan 7 (de niet meer jongste apparaten draaien beter op nero 6).[quote]Tijden het branden komt de volgende foutmelding:\r\npower calibration area is full (037302) of logical block address out of range (052100).[/quote]De foutmelding kan te maken hebben met de gebruikte media, maar jammergenoeg ook met de laser of de lens vd philips 5224 cdrw brander.[quote]Als ik deze foutmeldingen google dan worden er een aantal opties weergegeven zoals b.v. aanpassen van DMA en schoonmaken van de lens.[/quote]Op welke overdrachtmodus staat ie nu? \r\n(Dit is eigenlijk niet relevant, omdat ie zelfs op de pio modus - trage dataoverdracht, dus lage brandsnelheid - zou moeten branden).\r\n\r\nWat je kunt proberen is:\r\n- de lens met\'n wattenstaafje of\'n zacht doekje proberen schoon te wrijven.\r\n- ander cd\'s gebruiken.\r\n- een oudere nero 6 versie installeren.\r\n- de installatie vd philips (via apparaatbeheer) of vd IDE-kanaal (de ide kabel waarop ie aangesloten is) ongedaan maken, pc opstarten en eventueel de laatste drivers installeren.\r\n\r\nSucces.
Link naar reactie
Dank voor je reactie badboy4life, de voorgestelde oplossingen heb ik al geprobeerd echter nog steeds zonder resultaat. Gezien het grote aantal vragen via google mischien iets voor een artikel in CI. over de diverse foutmeldingen bij het branden en wat er verder fout kan gaan bij het op cd zetten van gegevens.\r\n\r\nIk vraag me werkelijk af hoe het mogelijk is dat een app. dat altijd goed gewerkt heeft van het ene op het andere moment er mee ophoudt.\r\nHet gekke is dat als ik via het teststation in nero diverse test uitvoer ik soms een foutmelding krijg maar vaak ook niet. Benchmark geeft een snelheid van 37 gem. \r\n\r\nhet lampje blijft trouwens branden (groen) als er een lege cd. inzit ik weet niet of dit normaal is.
Link naar reactie
[quote=makso]de voorgestelde oplossingen heb ik al geprobeerd echter nog steeds zonder resultaat. [/quote] *-) \r\nProbeer de philips als master (jumpers!) aan te sluiten (op de 2e ide kabel) of op de 1e ide kabel als slave.\r\nHoe reageert de drive als je\'m in\'n andere pc installeert?\r\nNog steeds zonder resultaat?[quote]Ik vraag me werkelijk af hoe het mogelijk is dat een app. dat altijd goed gewerkt heeft van het ene op het andere moment er mee ophoudt.[/quote]Je probleempje is frustrerend, begrijp ik. \r\nAls je het helder bekijkt, tegenwoordig is vervangen goedkoper dan repareren (vooral met fijnelectronica).\r\nm.a.w. dingen gaan stuk. Soms na\'n paar maanden, soms na 3 jaar en soms na 10 jaar....\r\n\r\nAls niets helpt, is\'n investering van ong. 25 euro in\'n nieuwe brander, zeker aan te raden.\r\nAls je nog geen dvd brander hebt, dan zou ik voor\'n nieuwe dvd brander kiezen, deze zijn veel veelzijdiger.\r\n\r\nSucces.
Link naar reactie
bedankt voor je advies, ik denk dat er aar een nieuwe brander moet komen.\r\nhierbij nog het advies van Philips voor wat het waard is.\r\n\r\nPower calibration area is full; logical block address out of range en logical unit not ready. long write in progress.\r\nDeze foutmeldingen geven 2 dingen aan.\r\nPower calibration area is full; logical block address out of range: deze melding houd in dat er waarschijnlijk te veel data gebrand wordt (het zogenaamde overburning). Dit wordt door veel branders en media niet ondersteunt.\r\nlogical unit not ready. long write in progress: Deze melding geeft aan dat er een buffer underrun heeft plaatsgevonden.\r\nZorg er voor dat er geen programma\'s op de achtergrond meelopen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...