Ga naar inhoud

vraag over verschillende cd's en dvd's


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen met de volgende vragen:\r\n- Waar kan je het beste foto\'s op branden, op cd of dvd of maakt dit niet uit ?\r\n- waar kan je het beste filpmpjes op branden op cd of dvd of maakt dit niet uit ?\r\n- maakt het uit of ik een cd R of CD RW neem voor de kwaliteit van de foto\'s ?\r\n-Maakt het uit of ik een DVD R of DVD RW neem ?\r\n- Wat is het verschil met + of - ?\r\n- Als ik een cd ga branden wat moet ik dan kiezen ? gegevens (data cd) of iets anders ? Wat maakt dit uit ?\r\n\r\n\r\n\r\nIk hoop dat iemand mij verdre kan helpen in deze chaos
Link naar reactie
Wie kan mij helpen met de volgende vragen:\r\n- Waar kan je het beste foto\'s op branden, op cd of dvd of maakt dit niet uit ?\r\n[b]Het hangt er vanaf hoe gehecht je bent aan deze foto\'s. Ik zou foto materiaal die je dierbaar is op een duurdere CD kwaliteit zetten. En tevens nogeens opslaan op het internet dus via een hotmail archief of Gmail. Voor het geval, er iets mocht misgaan met de CD[/b]\r\n- waar kan je het beste filpmpjes op branden op cd of dvd of maakt dit niet uit ?\r\n[b] Het maakt wel degelijke uit waarop je het opslaat. Het gaat namelijk ook om de grote van de film. Een 1.3 GB zal nooit passen op een CD van 700 of 800 MB. Dus moet deze op DVD gezet worrden. Is deze kleiner dan 700 of 800 MB dan maakt het niet zo heel veel uit. Het gaat hier ook weer om, hoe dierbaar is het.[/b]\r\n- maakt het uit of ik een cd R of CD RW neem voor de kwaliteit van de foto\'s ?\r\n-Maakt het uit of ik een DVD R of DVD RW neem ? \r\n[b]CD-R is beter van kwaliteit omdat er maar I x keer geschreven kan worden. De laag die op een CD-RW zit is wat minder goed beschermd, dus kwestbaarder. Dus meer kans op beschadigingen.[/b]\r\n- Wat is het verschil met + of - ?\r\n[b] Dit heeft te maken met je CD/DVD brander. De ene brander kan alleen - aan de andere alleen +. Er zijn ook branders die dual hebben, dan maakt het dus niet uit of het - of + is. Dus welke brander heb je [/b] \r\n- Als ik een cd ga branden wat moet ik dan kiezen ? gegevens (data cd) of iets anders ? Wat maakt dit uit ? \r\n[b] Als je een programma als Nero 6 of 7 gebruikt, dan kun je kiezen voor een data voor wat aangaande de foto\'s. Het beste is om foto\'s op een wat minder snelle brand snelheid te zetten dan dat je CD/DVD Brander aankan. Dus zeg je brander is 16 speed (als je praat over een DVD brander) dan brand je de fotos op bijvoorbeeld op 8 speed. Dit geeft een betere kwaliteit van de gegevens op de CD. Wat weer resoluleert in betere foto\'s op beeld. \r\nIdem eigenlijk met films of video materiaal[/b]
Link naar reactie
[quote=Gekwordikervan] Wat is het verschil met + of - ?\r\n[b] Dit heeft te maken met je CD/DVD brander. De ene brander kan alleen - aan de andere alleen +. Er zijn ook branders die dual hebben, dan maakt het dus niet uit of het - of + is. Dus welke brander heb je [/quote]\r\ndual branders kunnen dubbele lagen branden\r\ndat heeft niks te maken met + of -
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...