Ga naar inhoud

Voldoen DVD-R schijfjes wel? Of eigenlijk nooit?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Kan men mij bevestigen dat het gebruik van DVD-R\'s gewoon maar moet worden afgeraden? Dat de (iets duurdere) DVD-RW schijfjes \r\n[u]altijd[/u] gebruikt moeten worden?\r\nAls ik hierop reacties krijg, hoef ik hopelijk nooit meer (dan toch wel best dure) DVD-R schijfjes in de prullenbak te gooien. Ik denk nu nog dat het helemaal alleen aan mij ligt.\r\nDank voor reacties!
Link naar reactie
Ik ben het tendele met avv eens. \r\nJe hebt idd hele slechte branders. \r\nMaar er is natuurlijk wel verschil tussen de A en B en C klasse van DVD r roms. \r\n\r\nAls ik merk C ga kopen, dan noem ik even voor het gemak het huismerk van de Aldi. (K-markt bij ons) Maar die hebben ze hier dus niet. \r\nDan kan je verwachten dat er hele slechte DVD-r\'s tussen zitten. \r\n\r\nGa je voor een B klasse. Dus diegene die in de warenhuizen koopt. Zoals \r\nVendex of ander soortgelijke warenhuizen. Dan is de kwaliteit van de DVD-r natuurlijk al iets beter. \r\n\r\nGa je voor het A merk DVD-r zoals TDK, MMORE , Platinum, dan is de kans erg klein dat er slecht tussen zitten. \r\nEn als dit gebeurd. (Althans hier) dan kan je deze retouneren bij de winkel en krijg je daar een nieuwe voor. \r\nDaar betaal je ook voor. \r\n\r\nMaar ik zou zeggen als je iets hebt wat op DVD-r gebrand moet worden en het is je dierbaar, doe het dan gelijk goed. Zet het op een \r\niets van betere kwaliteit van DVD-r zodat je weet dat het goed is. \r\n\r\nOverigens heeft DVD-RW de slechte eigenschap dat ze veel gevoeliger zijn voor krasje en andere zaken die een DVD-RW kunnen beschadigen.\r\nOmdat de laag die erop zit, veel minder beschermd is omdat het een DVD-RW is. \r\nIk gebruik dus DVD-RW alleen als ik iets tijdelijk op een DVD moet hebben, of om iets uit te testen wat op DVD moet\r\nmaar niet zeker weet of het wel draait op een standalone DVD speler.
Link naar reactie
[quote]Ik gebruikte Sony DVD-R\'s. [/quote]De mediacode (niet het merk) is bepalend voor\'t branden/afspelen en archiveren. Sony gebruikt verschillende mediacodes (de meeste schijfjes van sony zijn probleemloos te branden en goed genoeg om te bewaren).\r\nDe mediacode\'s kun je via oa nero cd/dvd speed uitlezen.\r\n[quote]Kan men mij bevestigen dat het gebruik van DVD-R\'s gewoon maar moet worden afgeraden? Dat de (iets duurdere) DVD-RW schijfjes\r\n[u]altijd[/u] gebruikt moeten worden? [/quote]Volgens mij is je schrijven gebaseerd op negatieve ervaringen met \"-\"schijfjes. \r\nEen brander kan\'n voorkeur hebben wat betreft \"-\" of \"+\" schijfjes.\r\n\r\nOp deze [url=http://www.videohelp.com/dvdmedia.php?dvdmediasearch=Sony&dvdmediadvdridsearch=&type=1&size=All&dvdburnspeed=All&order=Name&hits=25&country=&search=Search+or+List+Media]link [/url]kun je veel meer info halen wat betreft media en spelers/branders.\r\n[b]Het zou mij niet verbazen als\'n \"+\" schijfje het beter zou doen in combinatie met de QSI DVDRW SDW-041. [/b]\r\nLaat je voor de aanschaf van andere schijfjes, informeren door bovenstaande link. Door de verschillende gebruikerservaringen door te nemen (via invullen vh merk of de mediacode en op search te klikken) krijg je\'n goede indicatie over de kwaliteit vd eventueel aan te schaffen schijfjes.\r\n\r\nSucces.
Link naar reactie
Dank BadBoy4life voor de informatie en de link! Die zal ik goed bewaren. Ik gebruikte al wel + schijfjes in de genoemde brander, maar ja, ik was toch een beetje huiverig geworden voor branden.\r\nIk ben (nog) geen doorgewinterde \"brander\", dus er zit vast ook een groot stuk onervarenheid bij. En dan is het jammere van \"R\" schijven dat ze niet te corrigeren zijn en bij een fout dus meteen de prullenbak inkunnen. Slecht voor het milieu, je portemonnaie en je humeur\r\n (F) (F) (F) (F) (F) (Het wordt jammer genoeg zo geen bosje als dank...want ik heb toch weer heel wat bijgeleerd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...