Ga naar inhoud

FotoCD-rom niet te lezen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIn Nieuw-Zeeland liet ik mijn compact Flashkaart van 256 MB op een CD-rom branden. Ze verzekerden dat dit zonder compressie of andere ingrepen zou gebeuren. Op de apparatuur daar heb ik daarna de CD bekeken. Ik kon de foto\'s \"oproepen\" met batchcode er bij. Ze waren in JPG opgeslagen.\r\n\r\nThuisgekomen \"ziet\"de computer niets op de CD. Verkenner meldt: \"CD-rom is nog niet geformatteerd: Nu formatteren?\" Ook Adobe en ACDsee zien niets. Beiden zijn ingesteld op het lezen van alle formats. OS W\'dws 2000\r\n\r\nIn Nero 6.6.01 wordt gemeld als je schijfeigenschappen opvraagt:\"track 1 244 MB iso 9660 joliet (modus 1)\"\r\nIk dacht mischien staat het als image op de CD, maar dat is ook niet zo. Als je CD branden kiest en de CD opgeeft als bron herkent ie \'m niet.\r\nOok cloneCD en alcohol 120% niet.\r\nEr staat dus wel iets op van 244MB. Heeft iemand enig idee hoe ik dat leesbaar maak?\r\nDank al vast. Cyberflyer
Link naar reactie
Hij erkent een ISO, heb je met al je brandprogramma\'s als een eens geprobeerd een gewoon *.iso bestand van de cd te maken? Dat betekent dus niet met cd als bron, maar eerst de .iso naar de hardeschijf en vervolgens op cd-rom.\r\nVerder weet ik niet wat ze daar allemaal in Nieuw Zeeland kennen.\r\nOok opvallend is dat de CD niet geformateerd is (althans volgens windows), nou betekent dit nou niet helemaal leeghalen. Het is gewoon dat het filesysteem op CDFS word gezet en dit kan dan weer worden gelezen door je cd/dvd-rom.\r\nWat ook weer raar is dat in Nieuw-Zeeland daar de CD-rom wel kon worden gelezen. Weet je echt 100% zeker dat ze er niks vreemds mee hebben gedaan?\r\nHeb je eventueel nog een andere computer bij de hand? Of desnoods de computer van een buurman familielid enz. Kijk eens of de cd-rom daar wel goed op werkt. Dan weet je zeker dat het niet aan de cd-rom ligt.\r\nProbeer anders eens [url=http://www.isobuster.com/]isobuster[/url] en ze wat die (er nog) mee kan. Dit programma kun je gratis proberen met de optie te betalen voor extra opties. Dit Programma is bedoeld voor cd-roms en viornamelijk cd-r\'s die niet meer naar behoren bewerken. Met dit programma kun je kijken of nog wat te redden valt.
Link naar reactie
Silverstarme bedankt,\r\n\r\nEen andere compu was de oplossing. Ik was er zo zeker van dat alles goed was, dat ik het zelf niet probeerde. Ook omdat op de brander de CD ook niet te lezen was. Op een andere compu was de schijf goed te lezen en kon ik alle foto\'s oproepen (muchos gracias)\r\n\r\nMaar....en dit is eigenlijk het probleem (blijkt nu): De compu leest geen CD\'s maar ook geen floppy\'s meer!\r\nIk kan wel CD\'s afspelen maar geen data meer lezen.\r\nMet Isobuster (leuk programma) kan ik de fotoCD wel lezen (raar).\r\n\r\nHet volgende gedaan\r\nBios: Alles normaal ingesteld\r\nSysteembeheer: Geen problemen met speler en brander. \"Dit apparaat werkt correct\r\nLenscleaner gebruikt: Heeft geen effect\r\nMet \"Tuneup Utilities alle fouten er uit gehaald. Geen effect\r\n\r\nVerder doet de compu het uitstekend. Heb je nog een idee? Eigenlijk hoort dit bij een ander onderwerp thuis, want het is nu een windows probleem lijkt me. Maar goed, als iemand wat weet: graag.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...