Ga naar inhoud

DVD snelheid te traag


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo,\r\n\r\nik heb een Aopen DVD brander die normaal gesproken 8 keer snelheid aankan. \r\nMaar als ik een DVD wil branden dan duurt dat ongeveer 30 minuten. Terwijl dit ongeveer 15 minuten moet duren op 4x speed is mij verteld. \r\nNOu is mijn vraag: hoe kan het dat het bij mij zo lang duurd.\r\nEr is mij wel eens verteld dat je iets moet doen bij je secundaire IDE, maar wat houd dit precies in?\r\nHoe moet ik dat uninstalleren en weer installeren?\r\nIs het altijd zo dat die ook naar DMA stand kan of niet?\r\n\r\nAlvast Bedankt,\r\n\r\nMartijn
Link naar reactie
[quote]Er is mij wel eens verteld dat je iets moet doen bij je secundaire IDE, maar wat houd dit precies in?[/quote] Als je brander op de 2e IDE kabel is aangesloten,\r\ndan kun je in apparaatbeheer onder IDE ATA/ATAPI-controllers,\r\nde installatie vd secundaire IDE kanaal ongedaan maken, \r\nen vervolgens de pc herstarten.\r\nNa het opstarten (als ie alle aangesloten apparatuur herkend) reset de pc de instellingen (waarbij ie voor de snelst mogelijke overdrachtsmodus kiest).\r\n\r\nBij eigenschappen voor secundair IDE-kanaal (in XP) kun je via tabblad \"geavanceerde instellingen\" de overdrachtmodus checken.\r\n\"DMA, indien beschikbaar\" zorgt d\'r voor dat ie dan voor de snelste data-overdracht kiest (bij mij staan brander en lezer op Ultra DMA Mode 2).\r\n\r\nSucces.
Link naar reactie
[quote]Ik heb nu drie drives in mijn computer, en een van mijn drives, wat mijn lezer is van mijn dvd speler is op mijn primairy ide. Hoe kan ik die ook op DMA zetten? [/quote]Is je derde drive\'n cd speler/brander ?\r\nWat je kunt doen is, de tweede drive (slave) op de secundaire kabel loskoppelen\r\nde lezer vd primaire ide loskoppelen en (zonder iets aan de jumpers te veranderen) onder de brander (als slave) op de secundaire ide kabel, terug inpluggen.\r\n\r\nJe kunt het ook proberen via apparaatbeheer => dvd/cd-rom-station.\r\nHet betreffende apparaat met rechts aanklikken en kiezen voor \"installatie ongedaan maken\", en herstarten.\r\n\r\nVeiligheid voor alles,\r\nschakel de pc uit, trek de powerkabel uit\'t stopcontact en druk\'n aantal maal op de startknop vd pc (om de pc spanningvrij te maken voor je hardware gaat unpluggen).\r\n\r\nSucces.
Link naar reactie
[quote]\r\nJe kunt het ook proberen via apparaatbeheer => dvd/cd-rom-station.\r\nHet betreffende apparaat met rechts aanklikken en kiezen voor \"installatie ongedaan maken\", en herstarten.\r\n[/quote]\r\n\r\nDan ga ik het eerst zo proberen voordat ik alles ga veranderen in mijn primairi en secundaire kabels.\r\nDe lezer is een DVD lezer. \r\n\r\n\r\nP.S\r\n[quote]\r\ndruk\'n aantal maal op de startknop vd pc (om de pc spanningvrij te maken voor je hardware gaat unpluggen).\r\n[/quote]\r\n\r\nDat wist ik helemaal niet dat dat zo werkte :P bedankt voor de tip !
Link naar reactie
[quote]Het is al een redelijk oude lezer, kan het zijn dat die dan DMA niet aan kan?[/quote]Het kan aan je dvd speler liggen, welke is het ?\r\n\r\nWat je ook kunt proberen is :\r\n- (indien je\'n 40 aderige kabel gebruikt) een 80 aderige ide kabel gebruiken. Als je HD verder goed functioneert, heb je waarschijnlijk al\'n 80 aderige kabel. Check\'t toch maar ff na.\r\n- De site vd lezer checken of d\'r firmware updates zijn om de leessnelheid te verhogen.\r\n- De 2, als slave ingestelde apparaten wisselen, en kijken of de lezer nog steeds op pio modus staat.\r\n\r\nWelke apparaat heb je als slave op je 2 ide kabel, Is deze noodzakelijk ?\r\nAls je de als slave ingesteld apparaat op de 2e ide kabel, niet gebruikt (dus 1 drive minder gebruikt), en deze vervangt door de lezer, hoe functioneert de lezer dan ?\r\n\r\nSucces.
Link naar reactie
Het is een oude DVD lezer van Afree. Waar ik geen Firmware voor kan vinden en op verschillende fora\'s kunnen ze het ook niet vinden. Maar de andere twee oplossingen heb ik nog niet geprobeerd. \r\nIk heb wel die site bekeken en daar alles geprobeerd wat er stond, maar hij blijft op PIO modus staan. Misschien toch een te oude dvd lezer??.....
Link naar reactie
[quote]Maar de andere twee oplossingen heb ik nog niet geprobeerd. [/quote]Vergeet ze ff,\r\nprobeer\'ns het volgende (puur als test, na de test kun je, afhankelijk vd resultaten, de lezer wel of niet gebruiken).\r\nVerander de jumper vd lezer van slave naar master, en sluit\'m op de secundaire ide, ipv de brander aan. \r\nNog steeds geen verandering ? \r\nDan kunnen we met bijna zekerheid concluderen dat de pio modus, de snelste overdrachtmodus van de lezer is, en dus bij data-overdracht ( oa on-the-fly branden), de bottleneck zal zijn. :-(\r\n\r\nSucces. (Y)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...