Ga naar inhoud

Wat mag wel en niet op het gebied van downloaden en kopieren


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[quote=PhrozenCrew]Een medewerken komt net bij me met het volgende,\r\n\r\nIn de Computer Idee van 05/05 wordt doodleuk in de vragen rubriek gesteld dat wanneer je geen licentie heb voor Nero back-up je dan maar even op Google moet zoeken naar een serienummer!!!!!\r\n\r\nik heb dat blad nu voor me liggen en het is nog waar ook....\r\n\r\nAls natuurlijk het blad al zelf dergelijke oplossingen aandraagt dan kan je ook geen commentaar geven binnen het Forum van het zelfde blad. Bij deze trek ik me dan ook maar terug uit de diskussie aangezien het blad zelf het illigaal gebruik van software stimuleert..\r\n\r\nvoor de ongelovigen onder ons: Computer idee 05/05 blz. 60 tweede colom onder punt drie.....\r\n\r\nNu nog een topic waar vind ik de beste serieals <;:o)[/quote]\r\n\r\nHet is krom dat geef ik toe.... maar een aantal forummers lopen al wat langer mee hier en weten dat het beleid van Het Blad een andere is dan van De Site. De verantwoordelijken hier willen voorkomen dat de indruk naar illegaliteit te allen tijde moet worden vermeden... Staat ook wel in de huisregels....\r\n\r\n[quote]We zijn strenger dan de wet! Niet alleen als iets juridisch illegaal is, maar ook als wij vinden dat het te dichtbij de illegaliteit zit kunnen wij besluiten een post te verwijderen.[/quote]\r\n\r\nEn als je de zoekfunctie had gebruikt had je deze discussie ook wel een paar keer vaker kunnen lezen. Ik ben er eigenlijk wel spuugzat van dat dit onderwerp steeds weer aangehaald wordt.... \r\nIk neem aan dat je je een beetje inleest in een forum.... dan kun je de gebruiken kennen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote]Soms (zeg hier duidelijk SOMS) ben je verplicht om een bepaald programma te gebruiken, en dan is die software in veel gevallen gewoon absurd duur. \r\nIn die gevallen moet je die software gewoon ergens heel stiekem downloaden en vrolijk gebruiken.[/quote]\r\nhier ben ik het helemaal mee eens. maar ook windows is gewoon belachelijk duur. veel [b]te[/b] duur. dat weet iedereen. ik kan me niet voorstellen dat je daar graag voor betaalt. bij mij gaat het in ieder geval met tegezin. en juist door die belachelijke prijs word er zoveel illegaal gebruikt. daardoor moet er veel geinvesteerd worden om copiëren moeilijker te maken en word het daardoor nog duurder. \r\n[quote]Artiesten moeten niet zeuren, maar gewoon optreden voor hun centen. \r\nEn er zijn gelukkig steeds meer artiesten die er ook zo over denken. \r\nVan de platenmaatschappij krijgen ze toch maar een schijntje, en meer bekendheid door het downloaden is meer bezoekers bij optredens. \r\n[/quote]\r\neen aantal jaren geleden waren er artisten in een spotje voor de tv. dat we toch vooral niet illegale copietjes moesten maken. ze krijgen zelf maar een paar euro voor een cd waarvoor wij €20,- voor moeten betalen. ze worden zelf uitgebuit door platenmaatchappijen. en laten zich vervolgens nog een keer voor het karretje spannen.\r\n[quote]Platenmaatschappijen zijn allang niet meer nodig, we kunnen nu zelf plaatjes (cd\'s) maken, maar ze hebben teveel macht en teveel artiesten een (wurg)contract laten tekenen. \r\nBeginnende artiesten kunnen nu tegen kostprijs hun eigen cd\'s maken en promoten via internet.[/quote]\r\nhelemaal waar. en dat geld niet alleen voor beginnende artiesten.
Link naar reactie
Ik ga ook weer quoten :mrgreen: \r\n\r\n[quote]hier ben ik het helemaal mee eens. maar ook windows is gewoon belachelijk duur. veel te duur. dat weet iedereen. ik kan me niet voorstellen dat je daar graag voor betaalt. bij mij gaat het in ieder geval met tegezin. en juist door die belachelijke prijs word er zoveel illegaal gebruikt. daardoor moet er veel geinvesteerd worden om copiëren moeilijker te maken en word het daardoor nog duurder.[/quote]\r\n\r\nHeb vanavond nog een systeem inelkaar gezet, legale XP Home OEM erop gezet voor minder dan 100 Euro.\r\n\r\n[quote]helemaal waar. en dat geld niet alleen voor beginnende artiesten. [/quote]\r\n\r\nDe platenmaatschappijen hebben vaak een excuus voor de winstmarge omdat ze dat ook investeren in nieuw talent.\r\nDaarom noemde ik alleen de beginnende artiesten, natuurlijk kunnen de oude rotten in \'t vak ook zelf hun product op de markt brengen maar zijn ze vaak al in de val van de platenmaatschappijen getrapt... :-S
Link naar reactie
Ik doe op zich niet mee aan deze discussie, heb er nogal mijn eigen ideeën over, maar deze vond ik wel interessant:\r\n[quote]Het zal je niet ontgaan zijn dat ik zelf tegen het gebruik van o.a software ben zonder een bijbehorende licentie aan te schaffen..... [/quote]\r\nGezien deze uitspraak.... dan doet je alias die uitspraak in elk geval geen eer aan en lokt een behoorlijke indruk van ongeloofwaardigheid uit.:)
Link naar reactie
[quote=reintje]Het is krom dat geef ik toe.... maar een aantal forummers lopen al wat langer mee hier en weten dat het beleid van Het Blad een andere is dan van De Site. De verantwoordelijken hier willen voorkomen dat de indruk naar illegaliteit te allen tijde moet worden vermeden... Staat ook wel in de huisregels.....[/quote]\r\n\r\nIk denk ook dat [b] het blad en de site [/b] gebonden is aan wettelijke bepalingen en regels, waar ze juridisch niet om heen kunnen. Maar dat is niet gezegt dat een medewerker van het blad het hier altijd mee eens hoeft te zijn. Het is in deze dan zijn persoonlijke mening en visie, die hij/zij hier aan geeft. \r\nEn er is nog steeds geen wet gemaakt die verbied om je mening te uiten. Als dat zo zou zijn zou NL nog kleiner worden dan het al is.
Link naar reactie
Iemand vertelde op een andere topic, ik geloof dat het Marchell was. Dat de Nederlandse regering niet veel kon doen aan het downloaden van illegale software. \r\nOmdat ze met handen en voeten gebonden waren (Althans iets in die strekking) ik kan het niet echt meer terug vinden. \r\n\r\nMaar nu op [url]www.filmwereld.net[/url] dit bericht;\r\n\r\n[b]BREIN pakt opnieuw illegale p2p-sites aan\r\n\r\nStichting BREIN heeft gisteravond (9 februari) beslag gelegd op de servers van de sitehouder van BitTorrent-website Dikkedonder.nl. Ook op diens bankrekening, auto en andere zaken is beslag gelegd. BREIN begroot de veroorzaakte schade op tenminste €200.000,-. De stichting eist tevens de naam- en adresgegevens van de medewerkers aan de site. De illegale p2p-site had ongeveer 6000 geregistreerde gebruikers die profiteerden van de uitwisseling van het illegale aanbod films, muziek, games en software. Sinds het begin van de BREIN-campagne zijn 16 illegale p2p-sites uit de lucht gehaald, waaronder vplaza.nl, zerocool.nl en torrentmonkey.com.\r\n\r\n \r\nBron: Muziek-en-Beeld.nl[/b]\r\n\r\nDus hieruit blijkt dat Nederland wel duidelijk een vinger in de pap kan brokkelen als het om illegale software gaat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...