Ga naar inhoud

Foutmelding meer dan 4 gb alleen met NTFS bestandssysteem


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ben sinds een tijdje actief met downloaden en branden. Gaat vaak goed, maar af en toe krijg ik bestanden niet uitgepakt. Na downloaden en parren kies ik voor uitpakken met winrar. Na een tijdje krijg ik een foutmelding:\r\n\r\n[b]Onvoldoende schijfruimte beschikbaar.\r\n! Schrijffout: alleen het NTFS-bestandssysteem ondersteunt bestanden groter dan 4 GB[/b]\r\n\r\nNu ben ik er via het CI forum al achter dat dit dan waarschijnlijk ISO bestanden zijn. In andere gevallen krijg ik namelijk na uitpakken een hoop verschillende bestanden die samen de dvd vormen. En dat lukt dan wel!\r\n\r\nNu is mijn vraag wat kan ik hier aan doen?\r\n\r\nAlvast bedankt voor de reactie!\r\n\r\nps. Ik werk met XP op een AcerAspire
Link naar reactie
Converteer je harde schijf naar NTFS, waarschijnlijk is de indeling nu nog FAT32, en die indeling ondersteund dus, zoals in de melding te zien is, geen bestanden groter dan 4GB, bijvoorbeeld DVD iso\'s.\r\nDit kan met de volgende opdracht die je intyped in de command prompt (Start -> Uitvoeren -> cmd (gewoon cmd intypen dus).\r\nVervolgens type je: \r\n\r\nconvert stationsletter: /fs:ntfs\r\n\r\nwaarbij stationsletter staat voor het te converteren station, bijvoorbeeld c, dus: \r\n\r\nconvert c: /fs:ntfs\r\n\r\nHoewel het meestal goed gaat, is het aan te raden van tevoren het systeem te backuppen, omdat bij een fout de data op de schijf niet meer terug te halen is. Maar de kans op fouten is heel klein.
Link naar reactie
Als het inderdaad gaat om een (ISO) bestand van, uitgepakt, meer dan 4 GB heb je geen andere keus dan dit te doen op een disk die NTFS geformatteerd is in plaats van FAT32.\r\n\r\nEen beschrijving van hoe dit in z\'n werk gaat kun je [url=http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/maintain/convertfat.mspx]hier[/url] vinden.\r\n\r\n\r\n@Eagle:\r\nWe zijn goed bezig!\r\nEn tegelijkertijd ook! 8-|
Link naar reactie
Dank jullie wel! Ga dat zometeen eens even proberen.\r\n\r\nWat raad je aan allemaal te back-uppen? Ik heb namelijk de standaard opstart cd\'s. Ik draai op een niet helemaal legale windows 2000 versie, maar daar vind ik op de newsservers vast wel een nieuwere variant van. Verder heb ik hooguit een aantal gb aan foto\'s. Die zou ik op een data dvd kunnen zetten.\r\n\r\nOf vergeet ik nu nog wat?\r\n\r\nNeem aan dat het wel aan te raden is om alle programma\'s even af te sluiten ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...