Ga naar inhoud

Huisdieren en Vuurwerk


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik vind het altijd heerlijk als het op oudejaarsnacht regent. Hoe harder hoe beter, zodat dat gespuis met vuurwerk het niet naar de zin heeft. Van mij mag al het vuurwerk verboden worden, vooral het knalspul.\r\n\r\n@downforce.rvs: het is niet eventjes vuurwerk. Het is een dag of vijf dat de etters aan het knallen en afsteken zijn. Oud en Nieuw heeft helemaal niets met vuurwerk te maken.
Link naar reactie
Het zijn ook echt niet alleen de huisdieren die last hebben van het vuurwerk.\r\nDe normale dieren die in de woonwijken leven hebben er ook last van. Voor die beesjes lijkt het ieder jaar of er weer een oorlog uitbreekt.\r\nEn ook erg veel mensen ,vooral ouderen kunnen er ook echt niet tegen. Ik denk dat ook de echte asielzoekers en vluchtelingen er ook niet vrolijk van worden (hoe haal je de oorlog uit een kind,,,,niet met vuurwerk hoor!)\r\nEn dan de geld verspilling en het milleu en de gezondheid.\r\nZe zijn in staat om buiten in het bijzijn van anderen ROKEN te verbieden . Is al op sommige plaatsen zoals perrons.\r\nMaar bewust rotzooi in brand steken in het bijzijn van anderen mag dan weer wel ,omdat het toevallin 31 december is.\r\nEr komt die nacht mischien wel meer rotzooi in de lucht dan wat we met zijn alle in een heel jaar bij elkaar roken !!!
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Beetje late reactie, maar toch. Ik heb alle meningen gelezen en ben het met allemaal wel een beetje eens. Ik heb zelf twee katten en probeer hun ieder jaar een beetje voor te bereiden op wat er komen gaat. Dan loop ik drie weken van te voren al fluitgeluiden te maken en reageer zo nonchalant mogelijk wanneer er in de buurt wat wordt afgestoken, want onze katten letten heel erg op ons gedrag bij onverwachte geluiden. Op oudejaarsavond zelf zorgen mijn vrouw en ik dat alle kasten open staan zodat ze, waar en wanneer zij dit willen, kunnen wegkruipen en laten we de katten verder met rust. Kijk, het vuurwerk weghalen zal ons met geen mogelijkheid lukken, ik denk zelfs dat dit met de jaren nog heviger zal worden omdat we met zijn allen zonodig grenzen moeten verleggen. Mogelijk moet er meer aandacht worden besteed aan de mensen die het \"roekeloos\" alle kanten op gooien. Neem het voorbeeld van de eend die, ik geloof eind november, een strijker voor een stukje brood aan ziet. Gevolg, hele snavel er af!! Ik ben van mening dat degene die deze strijker hebben gegooid, er niet met “sorry het was een ongelukje” van af mogen komen. Dit zijn heel bewuste acties. Ik mag graag met de jaarswisseling naar al het vuurwerk kijken en sta te glunderen als een klein kind als er in de buurt een Chinese rol wordt afgestoken maar ook ik heb op 1 januari een opgelucht gevoel dat het allemaal weer achter de rug is, misschien heeft dit ook met mijn leeftijd (42) te maken.\r\nWe zullen er ons bij neer moeten leggen dat er één keer per jaar massaal vuurwerk afgestoken mag worden. Laten we dan maar onze kennis, inventiviteit en mogelijkheden gebruiken dit zo dragelijk mogelijk te maken voor ons zelf en onze dieren.\r\nIk denk dan ook niet dat het vuurwerk direct primair de schadelijke factor is, maar de gene die het een kwaadaardig doel geven om het zeer bewust te gebruiken tegen mens en dier.\r\nDit heeft, volgens mij, dan weer te maken met de onverschilligheid en respectloosheid van een hoop mensen ten opzichte van anderen en wat een ander liefheeft. \r\nMet deze laatste twee regels wil ik dan ook in een nieuwe topic plaatsen in het internetcafé.
Link naar reactie
  • 10 maanden later...
Dit jaar zal het dierenleed dan nog wel weer wat erger worden.. \n \nAls je bv bij deze website kijkt. [URL]http://www.verwijderddoorModje.com[/URL] dan zie je dat dit jaar legaal 500 grams pakketten verkocht mogen worden. Door een wetswijziging is dit mogelijk gemaakt. Voor het siervuurwerk betekend dit natuurlijk wel dat het veel mooier wordt. Maar er mogen nu ook legaal van die 100.000 klappers verkocht worden..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...