Ga naar inhoud

Huisdieren en Vuurwerk


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Voordat we allemaal opgaan in het gejuig en champagne glazen klinken en voornemens nemen voor het komende jaar. \r\n\r\nLaten we niet vergeten dat we ook nog huisdieren hebben die niet zo gecharmeerd zijn van vuurwerk. Deze worden nog weleens vergeten door alle commotie. \r\n\r\nHier een aantal tips wat je allemaal kan doen om het voor jouw huisdier wat aangenamer te maken en te zorgen dat er bijna of geen angst is voor ons kleinere metgezel. \r\n\r\n[url]http://www.dierzorg.nl/index.asp?NavigationID=29&ParagraphID=683[/url]
Link naar reactie
Voor kleine huisdieren als knaagdieren en vogels vind ik het inderdaad zielig, voor dieren als honden en katten heb ik geen medelijden. Het hele jaar moet ik die shit ontwijken op de stoep en het hele jaar bang zijn als ik weer een krant bezorg en op een erf weer een hond op me af komt gestormd en dan 1 dag per jaar mag er vuurwerk worden afgestoken!
Link naar reactie
@Thijs\r\n\r\nTja... dat zijn de andere tegen hangers. \r\n\r\nMaar een kat in je gordijnen of in de kerstboom is toch ook niet echt gezellig als zo\'n beest schrik van al dat geknal om zich heen. \r\nOf dat de hond van angst gaat bijten naar de gasten die je deze avond hebt uitgenodigd omdat hij bang is voor het geknal. \r\n\r\nKijk dat je als krante bezorger in de vroege ochtend lastig word gevallen door aanslaande honden is de natuur van zo\'n beestje, \r\nje komt op zijn terratorium en dat wil hoe dan ook beschermen. \r\nEn dan denk zo\'n hond ook als je tegen 5 uur in de ochtend een lawaai maakt, er word ingebroken. En gaat blaffen. Of dat hij zijn erf wil beschermen. \r\n\r\nMaar iedereen zijn menig hierover natuurlijk. En ik zou zeggen knal er rustig op af.\r\n\r\n@iedereen\r\nAllen een fijne jaarwisseling vanuit de United States (Je Naait Het Steeds), voor mensen die geen engels kunnen.
Link naar reactie
Ik ben het wel met je eens Gekwordikervan... de hond van de buren gaat al 14 dagen tekeer als ie een knal hoort... Anderzijds... het is inderdaad maar één keer per jaar.... en zolang je het niet voorzien hebt op de beesten zelf....\r\n\r\n@Thijs... de hondenpoep is ook mij een doorn in het oog, maar dat het op de stoep ligt of in het gazon is de schuld van z\'n baas..........
Link naar reactie
@ Thijs;\r\nDat alles mag je het dier niet kwalijk nemen.\r\n\r\nEn dat het 1x in het jaar is, dat geknal, is misschien juist wel het probleem.... anders waren dieren er wel aan gewend. Ik heb zelf trouwens de grootste hekel aan die akelige knallen. Van mij mogen ze dat allemaal uitbannen. Gewoon siervuurwerk, dat is dan nog wel mooi.
Link naar reactie
Mijn Freya is de rust zelve gebleven vannacht tijdens het vuurwerk: ze ligt rustig op de bank naast me en deed af en toe bij weer een zware dreun de oogjes open. Verder geen probleem. Heb er altijd voor gewaakt om te reageren toen zij in het verleden wèl reageerde: dat hoef je maar één keer te doen en het is voor de rest van haar/zijn leven verknoeit.
Link naar reactie
Mijn kip (helaas nog maar 1tje..), was ook onrustig...\r\nAan het begin ontzettend geschrokken, en helemaal op en neer vliegend in het hok..\r\nOmdat dat er nogal zielig uit zag, hebben we hem maar in de garage gezet (met hok en al ;)), en kon hij gewoon rustig z\'n nachtrust hebben.. (ook dagrust).. Ze begonnen hier al om 9:00 ofzo met vuurwerk (gisteren)..\r\n@navy: gelukkig!! :)\r\n@Thijs: KONIJN :-D (\'k houd van dieren ;))
Link naar reactie
Oplossing:\r\n\r\nTrain je hond(en) op militair oefenterrein (of laat ze daar uit)\r\nScheelt echt stukken, na verloop van tijd kijken ze niet meer op van thunderflashes, mitrailleurvuur, laag overvliegende chinooks en brullende Leopards. Op ouwejaar zijn rotjes en vuurpijlen een lachertje voor ze. :mrgreen: :mrgreen: (proud) (proud)
Link naar reactie
[quote=Modje]@ Thijs;\r\nDat alles mag je het dier niet kwalijk nemen.\r\n\r\nEn dat het 1x in het jaar is, dat geknal, is misschien juist wel het probleem.... anders waren dieren er wel aan gewend. Ik heb zelf trouwens de grootste hekel aan die akelige knallen. Van mij mogen ze dat allemaal uitbannen. Gewoon siervuurwerk, dat is dan nog wel mooi.[/quote]\r\nSiervuurwerk maken soms ook nog wel eens knallen...\r\n\r\nOnze ( 6 ) konijnen bleven buiten, ze hebben een heel weitje en we wonen beetje \"afgelegen\", dus last hadden ze niet zo erg, en de ( 4 ) kippen zaten in de schuur en de ( 2 ) katten hadden we maar binnen gezet, alleen vluchtte er een naar de buurman, is zojuist weer thuisgekomen :-P.
Link naar reactie
[quote=downforce.rvs]ik vind het allemaal onzin, zielig voor de dieren en is zoveel zielig voor dieren bijv als ze mishandeld worden door hun baasjes.\r\nso what the problem :-)[/quote]\r\n\r\nWhat\'s the problem...\r\n\r\nFeit is dat wel een keer verder mogen kijken dan ons eigen miezigere leventje en eens stil staan bij de lagere vorm van leven. Dus huisdieren.
Link naar reactie
[quote=downforce.rvs]Het klinkt misschien raar(ik heb ook geen huisdieren)\r\n\r\nik vind het allemaal onzin, zielig voor de dieren en is zoveel zielig voor dieren bijv als ze mishandeld worden door hun baasjes.\r\n\r\nVerder is het 1 x per jaar en er vallen geen gewonden of iets \r\n\r\nso what the problem :-)[/quote]\r\n\r\nIk begrijp jou reactie helemaal niet.\r\nNatuurlijk is het hartstikke erg dat er dieren mishandeld worden door eigenaren. Maar dat neemt niet weg dat zo\'n \'vuurwerk-nacht\' ook erg traumatisch is voor de dieren.\r\nGister lieten ze in het RTL nieuws zien dat in de oudejaarsnacht als het vuurwerk op gang komt er een enorme vlucht van vogels is.\r\nIk schrok daar best wel van.\r\nIk vind dat de mensheid zich veel bewuster moet zijn van de invloed die ze heeft op de natuur.
Link naar reactie
Jah jij hebt ook wel weer gelijk , maar zoiets als oud en nieuw dat is gewoon 1x in het jaar een feestdag dus.\r\n\r\nDe oorlog in Irak stoppen ze ook niet vanwege dat de dieren zich bang voelen , kijk zulk soort situaties is er gewoon niks aan te doen , nou pak ik wel een extreem voorbeeld.\r\n\r\nMaar het zou toch ook belachelijk als oud en nieuw zonder vuurwerk word gevierd vanwege de dieren :-S \r\n\r\nPS: zie mij niet als de vijand , maar ik hou wel van een discussie dit is tenslotte een forum :-)
Link naar reactie
Ik zie niemand als de vijand, dat als eerste. \r\n\r\nJe haalt nu wel een heel extreem iets naar voren. De oorlog in Irak (waar ik overigens zelf al 3 tours van heb meegemaakt, is wel heel even \r\nietsie peitsie anders dan een vuurwerk nacht. laat ik dat vooropstellen. Want de klappen die in Irak gevallen zijn zowel in 1990 - 1991 en in 2003 zijn amper te vergelijken met een extreme vuurwerknacht. \r\n Kijk een vuurwerknacht weet je dat er iets gaat gebeuren waarbij een dier het totaal op zijn heupen krijgt. Dus dit is voor kennis. Dan kan je voorzorgsmaatregelen nemen, om je huisdier het in elk geval, zo makkelijk mogelijk te maken. Of de ellende te verzachten. Voor zover dit mogelijk is. \r\n\r\nEen oorlog in Iraq, laten we zeggen de afgelopen invasie van ons (USA) daar is geen voorzorgsmaatregel voor te nemen. \r\nDe bommen die daar gevallen zijn, waren wel 1000 x erger dan de menige lawine pijlen die in de oudjaarsnacht zijn afgeschoten. \r\n\r\nOverigens zijn in Iraq niet alleen rond de 12.834 doden gevallen aan mensen, maar ook nogeens 9346 huisdieren lieten hierbij het leven. Waaronder \r\n389 gestorven zijn aan een hartaanval vanwege de enorme klappen die gevallen zijn. Dit zijn maar enkele cijfers. \r\nMaar ik denk dat mijn punt wel duidelijk is. \r\n\r\nEn een discussie is altijd goed, want dan kan je andermans mening bepalen.
Link naar reactie
[quote=downforce.rvs]PS: zie mij niet als de vijand , maar ik hou wel van een discussie dit is tenslotte een forum :-)[/quote]\r\n\r\nIk zie jou ook zeker niet als vijand hoor :wink: alleen vind ik je beredeneringen kort door de bocht.\r\n\r\n[quote=downforce.rvs]Maar het zou toch ook belachelijk als oud en nieuw zonder vuurwerk word gevierd vanwege de dieren :-S \r\n[/quote]\r\n\r\nWaarom zou dat belachelijk zijn?\r\nMaar ik zeg ook niet dat het vuurwerk totaal zou moeten verdwijnen, ik snap alleen niet waarom het elk jaar gekker, harder en meer moet.\r\nDat bedoel ik met bewustwording.\r\nEn trouwens niet alleen vanwege de dieren maar voor het algehele milieu en ook voor ons zelf.\r\nJe wil niet weten wat die vuurwerk lucht doet voor mensen met een luchtweg aandoening.\r\nOf moeten we die dan ook maar in een hokje doen met iets kalmerends? *-) Okay, nu doe ik ook ff een kort door de bocht uitlating :-$ Het gaat er mij gewoon om dat niet altijd alles maar voor normaal moet worden aangenomen. \"Het is een feestdag\"... okay prima, maar over de invulling ervan moet je het wel kunnen hebben vind ik.\r\n\r\nEn verder mag je uiteraard je mening hebben, en het is altijd goed als ergens een discussie over ontstaat.
Link naar reactie
Vannacht nog getwijfelt, of ik ook hier nog een bijdrage aan moest toervoegen ?\r\n\r\nNee dus,\r\n\r\nhet valt me op, dat de jeugd voor eigen gewin gaat. verder wil ik hierop deze discuzie stoppen.\r\n\r\nPas geleden, weer 2 zwerfkatten geadopteert, zelfs een Varandadak laten bouwen en 3 dubbelgeísoleerde huisjes gemaakt.\r\n\r\nMaar,als je 5 km van de Belgischegrens woont en al meer dan 14 dagen geterroriseert wordt van smorgens tot middernacht, als maar door knallen,mag ik dan ook eens een verhaal kwijt. \r\nBen gelukkig nog in een goede tijd mogen opgroeien, nu is het ,ieder voor zich en god voor ons allen,niks moet alles mag.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...