Ga naar inhoud

Krijg DVD niet gekopieerd, wie weet raad?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi! Ik heb weer jullie kennis en expertise nodig op het gebied van dvd\'s branden. Komt ie:\r\n\r\nIk heb van iemand een dvd gekregen met diverse tv-fragmenten door hem opgenomen vanaf hard-disk. Nu wil ik deze dvd zelf weer voor iemand anders kopieren en dat werkt dus niet. \r\n\r\nNero geeft aan dat de dvd te groot is. Is ook vreemd want als ik via de verkenner kijk, staat er meer dan 11 GB op een schijf van 4,7 (Apart. Je kunt een stand-alone natuurlijk instellen op long-play, maar ik nam aan dat de kwaliteit dat minder werd. Er past dan toch niet ineens meer dan 4,7 op zo\'n schijf?) Dus Nero kopieert hem niet.\r\n\r\nDVD-shrink (want ja, hij zou te groot zijn?) opent de dvd niet eens en geeft de melding \"invalid dvd navigation structure\". Dus daar kan ik ook niks mee.\r\n\r\nDe dvd is van een mij onbekend merk \"Platinum\". PC-brander is een Pioneer DVR-107D.Ik heb al diverse keren dvd\'s in alle soorten en maten gekopieerd, maar dit probleem heeft zich nog nooit voor gedaan. Wie heeft er een oplossing/goed idee?
Link naar reactie
Platium is een heel bekend en goed merk.\r\n\r\nIs de DVD wel afgesloten door degene van wie je hem hebt gekregen.\r\n\r\nEr past op een DVD+R en DVD-R maar 4,38 GB.\r\nDit heeft niet met de tijd te maken.\r\nVoor een goede kwaliteit kan je maximaal 2 uur op een 4,38 GB opnemen.\r\n1 uur is super kwaliteit en 3 of 4 uur is minder en 6 uur en meer zelfs slecht.\r\nMaar het blijft 4,38 GB.\r\n\r\nWat staat er precies op?\r\nMet welk programma is het erop gezet?\r\nIn welk bestand staat het erop?
Link naar reactie
Vreemd hoor. Ik zal wel heel erg blond zijn, maar als ik via eigenschappen kijk hoe het met die schijf staat, geeft ie toch echt aan dat er 11,5 GB op staat......\r\n\r\nAls ie niet gefinaliseerd was had ik hem ook niet af kunnen spelen, dus volgens mij is ie goed afgesloten. Ik neem aan dat als je via een hard-disk dvd-recorder brand, je daar geen speciaal programma voor gebruikt, dus op die vraag kan ik niet antwoorden. \r\n\r\nWat erop staat? Opnames van diversie tv programma\'s. Gewoon dat werk van RTL4, NL1 enz. Niks bijzonders lijkt me. En het zijn VOB bestanden.
Link naar reactie
Dual Layer is maximaal 8,5 GB en volgens mij zijn er nog geen stand alone branders die dual DVD ondersteunen. \r\n ;-) Kan wezen dat ik achter loop natuurlijk. :lol: \r\n\r\nMaar 11,5 GB op een schijfje kan natuurlijk niet, dus iets klopt er niet. Maar wat?\r\n\r\nMaak eens een beelprint van de explorer met de DVD erin en geopend in de explorer. En laat die hier zien. Misschien komen we dan verder.
Link naar reactie
Het plaatje is niet duidelijk leesbaar.\r\nHet valt me wel op dat VTS_01 , VTS_02 en VTS_03 wel precies even groot zijn (waarschijnlijk 3x hetzelfde bestand).[quote]Ik zal wel heel erg blond zijn[/quote]Kun je\'m wel gewoon afspelen ?\r\nZo neen, dan is het (in dit geval) eerder\'n verkeerd gebrand dvd\'tje dan dat\'t aan je haarkleur ligt. :lol: \r\n\'T is eerder\'n software probleempje dan hardware, want 11gig past idd niet op 4.7gig.\r\n[quote]ik ga een poging doen...\r\nIk hoop dat ie nog te lezen is.[/quote]Ben benieuwd, \r\nals je\'m kunt lezen, kun je proberen\'m \"on-the-fly\" te branden (direkt van dvd naar lege schijfje - dan moet ie wel te lezen zijn).\r\n[quote]DVD-shrink geeft de melding \"invalid dvd navigation structure\"[/quote]Zoals je kan zien (op je plaatje) zijn er 3 soorten bestanden met .VOB, .IFO en .BUP extensies:\r\nVOB\'s : Een VOB is een bestand met verschillende stromen bij elkaar gemultiplexed: Video, Audio en Ondertitels. \r\nIFO\'s : IFO bestanden geven de speler belangrijke navigatie-informatie zoals waar een hoofdstuk begint, waar een bepaalde audiostroom of ondertitelstroom zit, enz.\r\nBUP\'s : BUP bestanden zijn gewoon back-up bestanden van de IFO bestanden. \r\nVoor Iedere nieuwe VOB (VTS_01, VTS_02 enz...) moet dus\'n IFO en BUP bestand staan. Op jouw plaatje is dit niet het geval, vandaar deze foutmelding.\r\n\r\nHet laatste bestand (VTS_01_4.VOB) is onbekend (volgens jouw plaatje). Waarschijnlijk is dit de oorzaak vd foutmelding (11.5gig ipv 4.7gig).\r\nAls uiteindelijk niets helpt, vraag dan ff aan \"die iemand\" of d\'r niets mis is met de (op dit schijfje gebrande ) bestanden op de harde schijf en of ie eventueel nog\'n schijfje (nadat ie alles heeft gechecked) wil branden, en daarna ook meteen kan afspelen.\r\n\r\nSucces.
Link naar reactie
De dvd is prima af te spelen op een stand alone. Het zijn allemaal andere bestanden, dus 3x hetzelfde kan eigenlijk ook al niet. (2 concerten, 1e in 2 delen en 2e in z\'n geheel)\r\n\r\nDie \'iemand\' ken ik dus niet persoonlijk, en ik heb voor dit schijfje al te veel moeten betalen, hoeft van mij niet nog een keer. Er zou (!) volgens die \'iemand\' niks mis moeten zijn met deze schijf. Van die persoon moet ik het dus niet hebben. (is het dan einde verhaal? ;-) )\r\n\r\nIk bedoelde eigenlijk of het plaatje nog te lezen zou zijn (nee dus), niet de dvd! ;-) Maar hoe dan ook, \'on the fly\' branden werkt sowieso niet. (brander te oud/traag? Of ligt dat weer aan deze blondie?)\r\n\r\nKan ik die foutmelding in Shrink (want niet bij iedere VOB een IFO en BUP) niet op de een of andere manier omzeilen?\r\n\r\nEn alle losse VOB\'s op HD opslaan en vervolgens branden? Kan dat? Of mist ie dan toch ook die IFO en BUP bestanden?\r\n\r\n(Ja sorry, ik ga nu misschien domme vragen stellen. Maar kan het niet uitstaan dat je van de meest idiote, officiele, dvd\'s een backup kunt maken en dan van zo\'n schijf met eigen programma\'s niet)
Link naar reactie
[quote]is het dan einde verhaal?[/quote]Als onderstaande tips niet helpen, dan -wat\'t copieren betreft- waarschijnlijk wel.\r\nIs frustrerend, weet ik.\r\n\r\nJe pc heeft in elk geval moeite met de dvd lezen/decoderen. Terwijl op de eerste plaatje VTS_01_4.VOB onbekend was, heeft ie nu opeens moeite met de BUP\'s (terwijl\'t gewone IFO backups zijn, kan\'t gevolg zijn van\'n corrupt bestand).\r\n[quote]Het zijn allemaal andere bestanden, dus 3x hetzelfde kan eigenlijk ook al niet[/quote]precies,maar op de een of andere manier lijkt\'t alsof de pc de VOB\'s 3x leest, waardoor\'t lijkt alsof je 11.5 gig hebt op 4.7 gig (wat dus idd niet kan).\r\n[quote]En alle losse VOB\'s op HD opslaan en vervolgens branden? Kan dat? Of mist ie dan toch ook die IFO en BUP bestanden? [/quote]VOB\'s, zonder IFO en BUP, weten niet hoe ze zich moeten gedragen, waardoor\'t branden zal mislukken (of je krijgt\'n foutmelding tijdens\'t branden of je kunt\'m niet lezen).\r\n\r\nWat je kunt proberen is:\r\n-als je\'n recorder met ingebouwde HD hebt, op de HD zetten (zonder de pc) en opnieuw branden (op RW branden kan je idd dvd\'s schelen).\r\n-via nero, niet de hele film selecteren, enkel de eerste 9 bestanden (t.e.m.VTS_01_4), maar dan zonder de 2e VIDEO_TS van 46 kB. Deze moet d\'r niet staan.\r\nUiteindelijk heb je dus 8 bestanden. Waarschijnlijk krijg je voor\'t branden nog\'n errormelding (dvd niet af te spelen....), negeren en op RW branden.\r\nD\'r is\'n kleine kans, maar als je\'m na\'t branden kunt aflezen, dan weet je wel hoe je\'m kunt copieren.\r\n-probeer\'t schijfje te decrypten op de HD en via nero te branden.\r\nOp onderstaande link kun je Decrypter downloaden (d\'r staat nog veel meer info).\r\n[url]http://www.afterdawn.com/glossary/terms/vob.cfm[/url]\r\n\r\nMeer geluk (met oa branden) in 2006 !\r\nSucces.
Link naar reactie
Yes, it worked!\r\n\r\n[quote] -via nero, niet de hele film selecteren, enkel de eerste 9 bestanden (t.e.m.VTS_01_4), maar dan zonder de 2e VIDEO_TS van 46 kB. Deze moet d\'r niet staan. \r\nUiteindelijk heb je dus 8 bestanden. Waarschijnlijk krijg je voor\'t branden nog\'n errormelding (dvd niet af te spelen....), negeren en op RW branden. \r\nD\'r is\'n kleine kans, maar als je\'m na\'t branden kunt aflezen, dan weet je wel hoe je\'m kunt copieren. \r\n[/quote]\r\n\r\nIk ben er na je tip toch nog eens overna gaan denken en wat zitten knutselen. En idd, hij geeft toch 3x hetzelfde weer. 1 setje uitgezocht en ja hoor....als een speer ging ie! \r\n\r\nBedankt voor alle hulp! \r\nHoef ik niet eens tot 2006 te wachten op geluk met branden. Tis gewoon in 2005 nog geslaagd! ;-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...