Ga naar inhoud

Videoband copieren naar DVD


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een DVD recorder met harde schijf.\r\nAls ik een eigen videoband copieer naar de DVD recorder gaat dit perfect.\r\nIk heb ook koopvideo\'s en zodra ik deze wil overzetten naar de harde schijf dan geeft de recorder aan dat dit niet kan i.v.m beveiliging.\r\nHoe kan ik deze beveiliging omzeilen en deze videoband toch overzetten naar de DVD recorder.\r\nIs er soms een of ander apparaatje voor in de handel????
Link naar reactie
Waarom niet Reintje?\r\nHet is de consument toch toegestaan om een kopie voor eigen gebruik te maken?\r\nEr zijn inderdaad apparaatjes in de handel die je op je videospeler kunt aansluiten en die ervoor zorgen dat de macrovision protection niet meegestuurd wordt naar het apparaat dat de opname moet maken.\r\nNaar zo\'n apparaatje moet je dus maar eens zoeken via Google.\r\nZelf heb ik er ooit eentje gekocht op een markt in Groningen voor, toendertijd, 10 gulden.\r\nWaarmee ik maar wil zeggen dat ze al een hele tijd bestaan.\r\n\r\nJe speelt de band dan gewoon af en vangt dat signaal weer op met een andere recorder.\r\nDat gaat via scart kabels.\r\nDe niet beveiligde kopie kun je dan eenvoudig naar je harddisk halen.\r\n\r\nNoot voor Modje:\r\nIk ben niet zeker of Reintje gelijk heeft of niet.\r\nMocht je er net zo over denken dan heb ik er geen enkel probleem mee als je deze post verwijderd.
Link naar reactie
[quote]Waarom niet Reintje?\r\nHet is de consument toch toegestaan om een kopie voor eigen gebruik te maken? [/quote]\r\n\r\n@Edmoor... zonder een discussie te willen starten even antwoord op je vraag \"waarom niet Reintje\"...... je mag voor eigen gebruik een kopie maken, tenzij je een beveiliging moet omzeilen. (die laatste regel heeft voorrang....) (B)
Link naar reactie
Zucht.\r\n\r\nHet gaat hier wel degelijk om illegale zaken. Daar hoeft Modje niet voor tussenbeide te komen, ik kan het je nog bewijzen ook. Regelrecht uit de Wet van 23 september 1912, houdende nieuwe regeling van het auteursrecht, oftewel de Auteurswet 1912...\r\n\r\n[quote]Artikel 29a\r\n\r\n1. Voor de toepassing van dit artikel wordt onder \'technische voorzieningen\' verstaan technologie, inrichtingen of onderdelen die in het kader van hun normale werking dienen voor het voorkomen of beperken van handelingen ten aanzien van werken, die door de maker of zijn rechtverkrijgenden niet zijn toegestaan. Technische voorzieningen worden geacht \'doeltreffend\' te zijn indien het gebruik van een beschermd werk door de maker of zijn rechtverkrijgenden wordt beheerst door middel van toegangscontrole of door toepassing van een beschermingsprocédé zoals encryptie, vervorming of andere transformatie van het werk of een kopieerbeveiliging die de beoogde bescherming bereikt.\r\n\r\n2. Degene, die doeltreffende technische voorzieningen omzeilt en dat weet of redelijkerwijs behoort te weten, handelt onrechtmatig.\r\n\r\n3. Degene die diensten verricht of inrichtingen, producten of onderdelen vervaardigt, invoert, distribueert, verkoopt, verhuurt, adverteert of voor commerciële doeleinden bezit die:\r\n\r\na) aangeboden, aangeprezen of in de handel gebracht worden met het doel om de beschermende werking van doeltreffende technische voorzieningen te omzeilen, of;\r\n\r\nb) slechts een commercieel beperkt doel of nut hebben anders dan het omzeilen van de beschermende werking van doeltreffende technische voorzieningen, of;\r\n\r\nc) vooral ontworpen, vervaardigd of aangepast worden met het doel het omzeilen van de doeltreffende technische voorzieningen mogelijk of gemakkelijker te maken,\r\n\r\nhandelt onrechtmatig.[/quote]\r\n\r\n[b]Bron:[/b] [url]http://www.ivir.nl/wetten/nl/auteurswetgeconsjuli2004.html[/url]\r\n\r\nVolgens puntje 1 valt de kopieerbeveiliging van een videofilm, of dat nou een VHS, een DVD of voor mijn part een 8 mm film is, onder de \'technische voorzieningen\' zoals genoemd in deze wet.\r\nVolgens puntje 2 is het omzeilen van deze \'technische voorzieningen\' onrechtmatig, en dus illegaal.\r\nVolgens puntje 3 is ook het maken van apparaatjes, die bijvoorbeeld het Macrovision signaal uit een VHS of DVD filteren, óók illegaal, omdat die als enige doel hebben de kopieerbeveiliging te omzeilen.\r\n\r\nDus ik wil best met je wachten tot Modje de officiële mening geeft, maar ik heb zo\'n donkerblauw vermoeden dat ze het in deze met Reintje en mij eens zal zijn.
Link naar reactie
Modje wordt node gemist... hier ben ik dan weer :wink: \r\n\r\nDit is al wel vaker aan de orde geweest, en ik begin zo\'n verhaal ook altijd met dat het heel moeilijk is om hier een duidelijke lijn in te trekken.\r\nIk heb Admin zijn reactie gevraagd;\r\n\r\nIllegale zaken mogen hier niet alleen, we gaan nog verder dan de wet omdat we geen uitwisselingsite willen worden van (semi-)illegale zaken, of die nu volgens de letters van de wet (juridisch of huisregels) rechtsgeldig zijn of niet. Maar als het juridisch niet mag sowieso niet, dus ook niet in dit geval.\r\nPersoonlijk ben ik (admin) het absoluut oneens met de wet dat je in dit soort gevallen je geen copie zou mogen maken op de door jezelf gekozen methode. Net als dat ik sommige audio CD\'s, die ik echt nog gewoon koop, ineens niet meer mag afspelen op m\'n PC zonder een of ander halfbakken cd-spelertje te installeren en altijd de CD mee moet nemen. Zelf heb ik daar wel oplossingen voor maar helaas, die oplossingen moet je, net als ik, opzoeken via Google of een andere site, hier niet.\r\n\r\nAdmin.
Link naar reactie
[quote=JohnL][quote=edmoor]Begrepen Modje.\r\nMaar videobanden hebben zo langzamerhand een archeologische waarde volgens mij.\r\nDat MOET bewaard blijven. (proud)[/quote]\r\n\r\nDa\'s alleen voor Betamax. ;-)[/quote]\r\nAlleen voor Betamax?\r\nEn V2000 dan, het mooiste systeem van de toen verkrijgbare 3 systemen?\r\nEn ook VHS is binnenkort uitgestorven, dus ook dat wordt historisch materiaal.
Link naar reactie
Die was het, ja. Ik kon niet op de naam komen...\r\nEn VHS ligt inmiddels ook al op sterven, ja. Films komen al een hele tijd niet meer op VHS uit, de meeste mensen gaan toch al wel aan de DVD-R(W). Ik vind het dan wel weer komisch dat de halve schijf-producerende wereld ligt te emmeren over wat de nieuwe standaard moet gaan worden (HD-DVD of Blu-Ray) terwijl hún opvolger ook al vrijwel klaar is. Diens ontwikkelaar had al aangegeven dat ze verwachten om de holografische schijven tegen het eind van 2006 klaar voor de consumentenmarkt te hebben. Krijg je schijfjes van 1,6 terabyte:\r\n[url]http://tweakers.net/nieuws/39974[/url]\r\n\r\nPersoonlijk denk ik dat ik de HD-DVD en de Blu-Ray maar mooi over ga slaan. :-P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...