Ga naar inhoud

hapering tijdens afspelen dvd's


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo lieve mensen,\r\n\r\nBij [u]alle[/u] dvd\'s die ik heb gebrand bevinden zich haperingen. Die haperingen zijn ook altijd hetzelfde.Na ongeveer 35 minuten tijdens het afspelen stopt het beeld en gaat na een seconde of 5 weer vrolijk verder. Vrijwel direct daarna stopt ie weer en blijft een seconde of 10 stilstaan en gaat dan verder, maar heeft dan wel een stukje overgeslagen.\r\nHet kopieren van dvd\'s gaat wel vlekkeloos. Ik brand met Nero en heb ondertussen alle \"writing speeds\" wel gebruikt.\r\nIk heb ,geloof ik , een Athlon 2800 en een werk geheugen van 760 MB. \r\nIemand een idee?
Link naar reactie
Mogelijk is de computer dan met andere dingen bezig.\r\nHet beste kan je alles afsluiten zodat de computer niet \"afgeleid\" wordt en het geheugen alleen voor het branden wordt gebruikt.\r\n\r\nIk heb dit tot mijn eigen schande aan de lijve ondervonden. Ik was aan het downloaden en omzetten tegelijk en ook nog aan het branden. Mooi dat er tegen het einde van de film vastlopers kwamen.
Link naar reactie
Ik heb alles afgesloten en zelfs de kabel van het internet losgekoppeld. Ook heb ik daarna Norton uitgeschakeld.\r\nAf en toe crasht mijn computer weleens en geeft dan aan dat een \"bepaald\"stuurprogramma niet goed functioneert. \r\nMisschien dat dit hiermee te maken heeft. Ik heb wel gekeken via de site van microsoft of ik een goed werkend stuurprogramma kon downloaden, maar dan kreeg ik een behoorlijke grote keuze en heb echt geen flauw idee om welk stuurprogramma het gaat.\r\nNogmaals, geen idee of dit er mee te maken heeft.
Link naar reactie
[quote]Af en toe crasht mijn computer weleens en geeft dan aan dat een \"bepaald\"stuurprogramma niet goed functioneert.\r\nMisschien dat dit hiermee te maken heeft. [/quote]Dit zou me niets verbazen...\r\nAls je pc crasht, wil dit zeggen dat ie onstabiel is, dit kan betekenen dat je niet de volle performance uit je systeem kunt halen, met je huidige problemen als eventuele gevolgen.\r\n\r\nPlaats ff\'n printscreen van je apparaatbeheer. Volgens mij wordt het dan wat duidelijker (Welke brander heb je, heb je de site al gechecked voor de nieuwste stuurprogramma van de brander ?).\r\n\r\nSucces.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Het jaar is pas begonnen maar ik voel me nu al genomineerd voor sufferd van het jaar.... :-S \r\nWat blijkt....het ligt dus aan aan mijn dvdspeler. Als ik mijn dvdtjes afspeel op een goedkope speler dat werkt het dus prima. Nu wist ik wel dat de wat duurdere/betere spelers niet altijd funtioneren met gebrande dvdtjes, maar ik dacht dat dan geen enkele gebrande dvd bespeelbaar was. Nu blijkt dus dat het wel kan maar dan met haperingen (in mijn geval).\r\nIn ieder geval bedankt voor het meedenken. (Y)
Link naar reactie
  • 4 weken later...
en zo zie je ook nog eens hoe veel onzinnige oplossoingen je kan krijgen op een niet bestaand probleem....\r\n\r\ner is denk ik geen enkele branden op de markt die geen vorm van bufferunderrun systeem heeft. dat werkt altijd en kan dus geen haperingen geven., en tijdens het coderen een pauze heeft al helemaal geen invloed.\r\n\r\nik codeer en author voor mijn werk dagelijks dvd\'s en die hebben nooit last van haperingen door de wijze waarop ze tot stand zijn gekomen. wel is het inderdaad zo dat bepaalde stand alone spelers gaan \"hikken\" met dvd-r en dvd-rw\'s\r\n\r\ndit zit hem puur in de speler en heeft niets met de brander of de dvd te maken.\r\n\r\nwel is het wijs niet oip de max speed te branden maar bijv een 8x schijfje op 6x dit maakt het voor de schijf wat gemakkelijker maar bij een goede dvd mag dat ok niets uitmaken ze zijn niet voor niets voor die snelheid gecertificeerd.....
Link naar reactie
[quote]er is denk ik geen enkele branden op de markt die geen vorm van bufferunderrun systeem heeft. dat werkt altijd en kan dus geen haperingen geven.,[/quote]Je bekijkt\'t geval eenzijdig.\r\nDe meeste \"haperingen\'\' ontstaan door \"onjuist\" gebruik (krassen -huurdvd\'s probleem uno, verkeerd opslaan/vastpakken,....) of door\'n kwalitatief minder schijfje (minder goeie dye, afnemende reflectielaag,...).\r\n[quote]dit zit hem puur in de speler en heeft niets met de brander of de dvd te maken. [/quote]Verschillende branders willen\'n bepaalde schijfje(s), enkel na\'n update branden. Mooi voorbeeld is [url=http://www.cdrwinkel.com/]Platinum[/url].(hij linkt niet goed. dvd+r => 8x => Platinum => [b]gebruikerservaringen[/b]). \r\nSterker nog, het kan wel degelijk aan\'t schijfje liggen (vooral bij rw\'s, zie ook bovengenoemde redenen).
Link naar reactie
Je bekijkt\'t geval eenzijdig. \r\nDe meeste \"haperingen\'\' ontstaan door \"onjuist\" gebruik (krassen -huurdvd\'s probleem uno, verkeerd opslaan/vastpakken,....) of door\'n kwalitatief minder schijfje (minder goeie dye, afnemende reflectielaag,...).\r\n\r\nzeker niet helemaal wakker?????\r\n\r\nde vraag was gesteld naar aanleiding van het gegeven dat ruud die propblemen had met zijn zelfgebrande dvd\'s en de oorzaak lag bij de speler!!\r\n\r\nIs het zo moeilijk dat dan aan te nemen of is alleen jou antwoord goed genoeg?\r\n\r\nEr zijn honderden reden te bedenken waarom een dvd kan gaan haperen en daar kan je dagen slap over l...len maar ik had juist nu het idee dat je hier een vraag stelde, met een betje geluk een antwoordt krijgt en dan klaar. \r\n\r\nIk zal eens voor je kijken Badboy of er hier ook een diskussie forum is, ik laat het je nog weten!
Link naar reactie
[quote]Ik zal eens voor je kijken Badboy of er hier ook een diskussie forum is, ik laat het je nog weten![/quote]Dank je.[quote]Is het zo moeilijk dat dan aan te nemen of is alleen jou antwoord goed genoeg? [/quote]Is niet de kwestie.\r\n\r\nM\'n reactie is gericht op volgende citaat:[quote][b]ik codeer en author voor mijn werk dagelijks dvd\'s[/b] en die hebben nooit last van haperingen door de wijze waarop ze tot stand zijn gekomen. wel is het inderdaad zo dat bepaalde stand alone spelers gaan \"hikken\" met dvd-r en dvd-rw\'s\r\n\r\n[b]dit zit hem puur in de speler en heeft niets[/b] met de brander [b]of de dvd te maken.[/b][/quote]De ervaring met je werk (ik neem aan duur, proffesioneel apparatuur) is niet te vergelijken, met de ervaringen vd consument, de praktijk....\r\n\r\nMisschien heb ik me ongelukkig uitgedrukt, waardoor je je aangesproken voelt?\r\nMocht je de verkeerde indruk krijgen, no bad feelings, PhrozenCrew (Zoveel ophef op 1 reactie ? Wat\'n drama...)\r\nDeze discussie is totaal misplaatst, en heeft weinig met de topic te maken.\r\nIk vind deze ophef in elk geval niet de moeite om d\'r verder over te discussieren.
Link naar reactie
Er is nog iets wat een oorzaak van een wat mindere dvd kan zijn.\r\n\r\nBij de meeste systemen zit de branden hoog in de pc, niets mis mee op zich maar,\r\n\r\ntijdens het branden ontstaat een hoop warmte in de drive, vuil en stof trekt de drive in en slaat neer op zowel de bewegende delen als de laser. nu kan dat heel lang aan zoalang de brander er niet zelf de brui aan geeft zal hij ook gewoon door gaan met hetgeen je hem opdraagt. Wel kan hij meer kleine foutje veroorzaken bij het branden, dit zul je bij een Video dvd niet zo snel merken aangezien daar en foutje een hapering in het beeld of geluid op zal leveren. \r\n\r\nBij een data dvd is het een heel ander verhaal want een missend bitje geeft een niet te herstellen fout! (bijvoorbeeld in een Zip bestand).\r\n\r\nals je de kans heb een brander aan te schaffen met een ingebouwde vetilator is dat al een goede stap aangezien die de warme lucht niet alleen uit de drive blaast mar tevens er voorzorgt dat er in de drive tijdens gebruik een onderdruk ontstaat en er dus ook geen stof in kan komen. Dit voorkomt vervuiling van de drive en maakt de kans op storing en een slechte dvd een heel stuk minder.\r\n\r\nschoonmaken van de drive (laser) met een dvd met een klein borsteltje helpt vaak niet angezien vuil wat zich afzet op de lens er op die manier niet af zal gaan alleen los stof wordt dan verplaatst. Als er ook in de zelfde ruimte als de pc staat (regelmatig) gerookt wordt is het helemaal drama want de nicotine zal zich na verloop van de tijd ook op de lens afzetten en dan helpt alleen een wattenstaafje nog op de laser om het goed schoon te maken, en dat is niet zonder risico...\r\n\r\nen om even terug te komen op de opmerking dat ik dan wel prof. app zou gebruiken is voor een deel waar, ook thuis maar ik gebruik zowel thuis als op mijn werk gewoon dezelfde dvd\'s die iedereen gebruikt alleen komen ze niet uit de winkel maar bij de groothandel vandaan maar dat blijven dezelfde schijven hoor en het makt nit uit of je een systeem van 200 euro gebruikt of eentje van 2000 euro de bitjes zien het verschil niet alleen werkt het met een snel systeem wat lekkerder. \r\n\r\n(thuis gebruik ik een dual P4 van Dell) op mijn werk een enkele P4 ook van Dell
Link naar reactie
Nog even dit,\r\n\r\nVan de week zat ik zonder dvd\'s (normaal bestel ik ze in Duitsland wegens de heffing) en heb even bij de Mediamarkt die goedkope Samsung\'s meegepakt.\r\n\r\nDie schijfjes zoude op 8 speed moeten branden en dat den ze ook maar op twee van mijn dvd spelers werken ze dus alleen met de beklaagde schokken. Ik heb een zelfde film op een schijfje ui dezelfde spindel op 2,4 speed gebrand en totaal geen probleem en speeld als een trein.\r\n\r\nIk denk dat dit alles zegt over de kwaliteit van de dvd\'s het gaat hier om een OPTODISC OR8 \r\n\r\nOok al zou het niet uit moeten maken het blijkt dus wel degelijk een verschil te maken welke snelheid je gebruikt bij bepaalde media. Zelf mijn Finlux speelt hem zonder schokken en dat wil wat zeggen want dat is een onding eerste klas ik ken ontzettend veel mensen dienmet dat ding problemen hebben (type DVD 313) aangezien we hem op ht werk in een bonus actie hebben gehad en we er allemaal wel een paar hebben gekregen en zij die hem niet hebben weggegeven hebben allemaal klachten over het afspelen van dvd-r en dvd-rw gek genoeg doen dvd- schijfjes het wat beter...\r\n\r\ndus wie weet help ook in het eerder genoemde geval even op 2,4 sped branden... (lager kan geloof ik niet zonder te klooien)
Link naar reactie
[quote] en zij die hem niet hebben weggegeven hebben allemaal klachten over het afspelen van dvd-r en dvd-rw gek genoeg doen dvd- schijfjes het wat beter... [/quote][quote][color=blue]zeker niet helemaal wakker?????[/color][/quote] \r\n[quote]Nog even dit,\r\n\r\nVan de week zat ik zonder dvd\'s (normaal bestel ik ze in Duitsland wegens de heffing) en heb even bij de Mediamarkt die goedkope Samsung\'s meegepakt.\r\n\r\nDie schijfjes zoude op 8 speed moeten branden en dat den ze ook maar op twee van mijn dvd spelers werken ze dus alleen met de beklaagde schokken. Ik heb een zelfde film op een schijfje ui dezelfde spindel op 2,4 speed gebrand en totaal geen probleem en speeld als een trein.\r\n\r\nIk denk dat dit alles zegt over de kwaliteit van de dvd\'s het gaat hier om een OPTODISC OR8 [/quote][quote][color=blue]daar kan je dagen slap over l...len[/color][/quote] :lol: :lol: :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...