Ga naar inhoud

Mailen naar Modje lukt niet.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Bedankt Sjouwer. Door jouw tip zocht ik naar een adresboek, maar kon dit niet vinden. Als ik op het icoon van de moderator klik kom ik echter in Outlook en niet in outlook express. \r\nIk heb toen outlook express als standaard mailprogramma ingesteld en toen ik daarna weer op het icoon klikte kreeg ik tientallen witte internetschermen (ik heb ze niet geteld). \r\nToen de computer maar opnieuw opgestart. Als ik nu op het icoon klik krijg ik een schermpje \"profielnaam kiezen\" met als enige optie Microsoft outlook. Klik dus op OK en kan daarna mijn bericht verzenden, zelfs zonder ingelogd te zijn.\r\nIk weet niet of het zo hoort, maar het werkt wel.\r\n\r\nGroeten,\r\nJakkoo.
Link naar reactie
Dat is raar. Ik heb het bericht zelfs tweemaal verzonden en het staat in outlook ook tweemaal in de map verzonden items.\r\nHet bericht is gerelateerd aan deze post:\r\n[url]http://forum.computeridee.nl/viewtopic.php?t=6042[/url].\r\n\r\nIk heb zonet nog geprobeerd om het middels kopiëren en plakken met outlook express te verzenden, maar kopiëren en plakken van het adres lukt niet.\r\n\r\nIk snap ook nog steeds niet waarom bij klikken op het moderator-icoon outlook wordt geopend en niet outlook-express, terwijl deze nu toch als standaard emailprogramma staat ingesteld. Moet ik hiervoor nog iets aanpassen?\r\n\r\n[color=darkblue]@Cartoontje[/color], wat bedoel je met PM?\r\n\r\nGroeten.
Link naar reactie
[quote=benedykt]Jakkoo, wat nou als je het bericht nou gewoon naar moderator apestaartje computeridee.nl stuurt?[/quote]\r\n[quote=sjouwer]voeg eens het adres van modje toe aan je adresboek van je mail programma \r\nmoderator bij computeridee punt nl \r\n\r\nbij veranderen in apestaart en punt in . zonder spatie\'s [/quote]\r\nik wilde namelijk niet dat het email adres er direct instond vandaar met [spati]bij[spatie] en [spatie]punt[spatie]\r\nmaar verder geen verschil met jouw
Link naar reactie
Ik waardeer jullie reakties, maar blijf zitten met de vraag waarom ik niet gewoon middels het icoontje naar de moderator kan mailen.\r\nEn dan liefst met outlook express.\r\nNu staan er twee verzonden berichten in outlook maar die zijn blijkbaar niet aangekomen. (Nee toch, Modje?).\r\n\r\nKan ik op mijn computer een instelling wijzigen, zodat ik via dat icoon in OE kom? Of verwijst dat icoon altijd naar outlook? Dan moet Modje dat kunnen bevestigen.\r\nEr hangt niks van af, maar ik krijg de Pee in als zoiets maar niet wil lukken.\r\n\r\nGroeten.
Link naar reactie
Nee, geen mail Jakkoo.\r\nAls ik mijn mailprogramma [Outlook express] opstart krijg ik de melding dat Outlook express niet mijn standaard mailprog. is-blablabla- en of ik dat wel wil. Dan kies je daarvoor en dan is Outlook express voortaan het mailprogramma wat opent als je op een mail-link klikt.\r\nHet mail-Modje-icoontje is niet alleen voor Outlook. Daar hebben wij [gelukkig] niks over te zeggen.
Link naar reactie
[quote]Het mail-Modje-icoontje is niet alleen voor Outlook. Daar hebben wij [gelukkig] niks over te zeggen. [/quote]\r\nDan moet het toch aan de instellingen van mijn computer liggen, zoals ik al die tijd eigenlijk al dacht. \r\nOE staat ingesteld als standaard. Verder weet ik niets te veranderen. Mijn computerviend raadt mij nu aan om outlook maar eens te verwijderen, zodat het systeem daar niet meer naar toe kan.\r\nAls ik in het het weekend tijd kan vrijmaken, ga ik dat eerst maar eens doen. Ik laat nog van me horen.\r\n\r\nGroeten.
Link naar reactie
[quote=\"jakkoo\"][quote] Mijn computerviend raadt mij nu aan om outlook maar eens te verwijderen, zodat het systeem daar niet meer naar toe kan.\r\n[/quote]\r\nDeze \"vriend\" zal er toch ook wel bij gezegd hebben om Outlook Express daarna te (her)installeren, anders zal klikken op een email-adres in een html misschien geen effect hebben of Outlook Express niet kunnen openen. Dit kan eventueel via \"Software\" Windows onderdelen toevoegen of verwijderen. Open daarna C:\\Program Files\\Outlook Express\\msimn.exe\r\n(of msimn.exe in een eventueel andere gekozen installatie-map)\r\nen antwoordt bevestigend op de vraag om Outlook Express de standaard E-mail Client te maken.\r\n\r\nMogelijk helpt anders dit:\r\nOpen een willekeurig scherm / Extra / Mapopties / Bestandstypen\r\nKlik vlak onder \'Geregistreerde Bestandstypen\' op \'Bestandstypen\'\r\nZoek in de tweede kolom onder Bestandstypen naar \"Outlook-item\"\r\nKlik op \'MSG Outlook-item\' en dan op \'Wijzigen\'\r\nKies NIET het aanbevolen programma Microsoft Outlook, maar blader naar:\r\n\"C:\\ProgramFiles\\MicrosoftOffice\\Office\\OUTLOOK.EXE\"\r\n(of Office\\Outlook.exe in een eventueel andere gekozen installatie-map)\r\nAktiveer (klik) Outlook.exe en kies openen.\r\nVink: Dit type bestand altijd met dit programma openen.\r\nOK (sluiten)\"\r\n\r\nOpen een willekeurig scherm / Extra / Mapopties / Bestandstypen\r\nZoek in de tweede kolom onder Bestandstypen naar \"URL:MailTo-protocol\" en koppel deze op bovenstaande wijze aan:\r\n\"C:\\Program Files\\Outlook Express\\msimn.exe\"\r\n(of msimn.exe in een eventueel andere gekozen installatie-map)\r\n\r\nNu is de juiste koppeling tot stand gebracht. Vermoedelijk was niet meer Outlook Express de toepassing voor bericht-uitwisseling.\r\n\r\nAls Outlook Express als snelkoppeling uit de Taakbalk of van de Desktop is verdwenen kan je een snelkoppeling naar bovenstaande file msimn.exe maken en deze omnoemen.\r\n\r\nGhost
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Bedankt voor de aanvulling Ghost. Helaas, de 2 bestandstypen die je noemt, zijn bij mapopties niet te vinden. Ook niet onder geavanceerd.\r\nM.a.w.: ik ben er nog niet uit.\r\n\r\nExcuus dat ik zo lang niets liet horen, maar ik vertelde al eerder dat ik veel tijd kwijt ben met een cursus. Juist hierbij liep ik op de KNSA-site weer op een dergelijke link en werd weer met het probleem geconfronteerd. \r\nHeb je nog ideeën?\r\n\r\nGroeten.
Link naar reactie
Mochten Outlook en Outlook Express echt dwars blijven liggen, kan je ook [url=http://www.mozilla.com/thunderbird/]Mozilla Thunderbird[/url] eens proberen.\r\n\r\nKan (zo uit mijn hoofd gezegd) ook mail importeren uit Outlook en Outlook Express. Hij heeft alleen niet de agendafunctie van Outlook, dus als je daar gebruik van maakt is het misschien niet echt een alternatief.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...