Ga naar inhoud

Fout bij installatie / eigenschappen netwerk-protocol


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een toshiba laptop en sinds kort heb ik een foutmelding als ik een client, service of protocol wil installeren. als ik bij eigenschappen van mijn lancard een protocol wil installeren [bijv. TCP/IP] dan krijg ik deze foutmelding:\r\n\r\n\"Kan het aangevraagde onderdeel niet toevoegen. Fout het INF bestand of de apparaatgegevensset of -element komt niet overeen met de opgegeven installatieklasse\"\r\n\r\nHierbij moet ik ook vermelden dat het niet mogelijk is te configureren en het is ook niet mogelijk eigenschappen van geinstalleerde onderdelen op te vragen. (deze knop is grijs.\r\n\r\nik ben aangemeld op de laptop als administrator (NIET LOCAL). Ik heb dus (normaal gesproken) volledige rechten. \r\n\r\nLaptop draait met win 2K\r\n\r\nWeet iemand wat er mist of welke INF file er mist of wat ik moet doen?
Link naar reactie
[quote=\"BlackTiger\"][quote]ik ben aangemeld op de laptop als administrator (NIET LOCAL). [/quote]\r\nNiet dat ik al een oplossing heb.... maar wat bedoel je hier met \"niet local\"? Dat je remote ingelogt bent of iets anders?[/quote]\r\n\r\nHet is mogelijk om met deze laptop (windows 2000 server prof) op een netwerk of pc/laptop in te loggen als zogenaamde \'local administrator) binnen het profiel dat je is toegewezen. Je hebt in dat geval beperkte rechten (toegewezen door systeembeheerder). Dat gebeurt nogwel is bij laptops/pc van de zaak, om te voorkomen dat mensen de boel verstieren. Vaak zijn dan de mogelijkheden zoals het installeren van protocollen etc. uitgeschakeld. Om aan te geven dat dit niet het geval is, dus om te voorkomen dat mensen als eventuele oplossing geven \'zorg dat je niet locaal met profiel bent ingelogd\' heb ik dat erbij vermeld.
Link naar reactie
Is dat niet een omslachtig gebeuren? Maarja dat is zaak van jullie systeembeheer.\r\n\r\nIk denk dat je het probleem het beste kunt oplossen als je net wel als administrator met het lokale account, (dus ook lokaal profiel) kunt inloggen zodat je alles kan.\r\nWaar ik gewerkt heb hadden we ook lokale en zwevende profielen. Zo had je dan ook de domein admin en de lokale admin er is immers altijd een adminaccount aanwezig op de lokale pc.\r\nMaar als men daar handmatig beperkingen in gaat aanbrengen dan geeft het zich vlug een probleem.\r\nAls je niet op het netwerk bent aangesloten, kun je ook niet met een niet-lokaal profiel inloggen volgens mij of het moet al gecached zijn ergens.\r\n\r\nAnyway, bij win98se kon het wel eens helpen de inf directory ergens anders even te plaatsen als backup en die wat op de juiste plaats staat te wissen of althans deels, maar volgens mij helpt dat niet bij 2k/xp machines.\r\nHet kan ook zijn dat er toch nog ergens iets dicht staat in het lokale beveiligingsbeleid ofzo.\r\n\r\nAls niemand anders een tip voor je heeft, zou je kunnen proberen een herinstallatie van 2000 te overwegen. Hopelijk kan deze ook net als XP dan zien dat er al een installatie is en je een \"upgrade\" mogelijkheid bieden waarbij alleen de systeembestanden eigenlijk vernieuwd worden. Daarna zou je dan wel nog de servicepacks en updates opnieuw moeten doen.\r\n\r\nDit zijn alleen tips, echt verder helpen kan ik je niet behalve hiermee. Dus hopelijk reageert nog iemand anders.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...