Ga naar inhoud

Router cq internet probleem


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik zit met het volgende probleem:\r\n\r\nIk heb 2 pc\'s en 1 laptop aangesloten op mijn adsl modem via een router. 1 pc en de laptop gaan prima samen het internet op maar zodra de 3de pc erbij komt(dus aangezet wordt) valt bij de andere pc en de laptop de internetverbinding weg. De pc\'s en laptop zijn aangesloten via utp bekabeling. Zodra ik de kabel van de 3de pc uit de router haal kunnen de andere pc en de laptop gewoon weer het internet op. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Ik heb de pc die het probleem veroorzaakt ook al op een andere poort op de router aangesloten maar dat helpt niet. Wie herkend dit probleem of wie weet een oplossing?
Link naar reactie
Oke daar kan het dus niet aan liggen, jammer want dat is eigenlijk het meest voorkomende bij dit soort probleem. Tenminste... als je router zelf niet een van die ip\'s heeft, maar dat zal wel niet, die zal wel 192.168.1.1 of 192.168.1.254 hebben ofzoiets.\r\n\r\nDan kan een oorzaak nog een naamsconflict zijn. Controleer bij de eigenschappen van \"deze computer\" of als je die niet ziet staan, in het configuratiescherm op \"systeem\" klikken en dan tabblad \"computernaam\" of misschien de naam van de 3de pc hetzelfde is als die van een van de andere pc\'s of wellicht een naam die in de router staat?
Link naar reactie
Nee dat kan met de firewall te maken hebben. Het kan zijn dat ICMP verkeer compleet uitgeschakeld staat, dan kun je niet pingen. Dat is eigenlijk iets wat voor het interne netwerk wel actief zou moeten zijn, vandaar dat het wellicht ook eventueel aanwezige firewalls kunnen zijn die het pingen blokkeren.\r\n\r\nDit kan echter inderdaad niets te maken hebben met het genoemde probleem.\r\nAls de namen ook verschillen, dan begin ik bijna te denken aan een rotte netwerkkaart in pc3. Heb je nog een andere liggen om eens te testen met een andere netwerkkaart in die 3de pc?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...