Ga naar inhoud

Ethernet switching hulp nodig


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Wie mij hiermee helpt ben ik zeer dankbaar...\r\n\r\n\r\nIk zit met het volgende..\r\n\r\nIk zit aangesloten op een netwerk doormiddel van een router en ik heb maar 1 ethernet uitgang.\r\nNu heb ik nog een uitgang nodig om me playstation online aan tesluiten via een crossover kabel.\r\n\r\nNu heb ik een Switching Hub gekocht om dit voor elkaar te krijgen.\r\nHeb nu geprobeerd mijn netwerk kabel (vanaf de router,die in mijn pc zat) in de Hub te doen, en een aparte netwerkkabel vanaf mijn pc naar de Hub.\r\n\r\nHet zou nu moeten werken maar ik krijg de volgende fout melding: \r\n\r\nBeperkte of geen verbingsmogelijkheid\r\nen\r\n\r\ngeen netwerkadres aan de computer toegewezen. \r\n\r\nwie helpt me! thx
Link naar reactie
Gezien je router maar 1 uitgang heeft heb je kans dat ie ook maar 1 ip toewijst.\r\nJe zou eigenlijk eens moeten kijken wat het interne ip van de pc geworden is.\r\nAls je dat hebt, controleer dan ook de naamserver en standaard gateway.\r\n\r\nIk weet niet of je in de playstation je gegevens statisch (dus vast) kunt instellen, want op die manier zou het dan middels een switch of hub wel moeten kunnen werken.\r\n\r\nBijv. je pc heeft 192.168.0.2\r\nnaamserver 192.168.0.1\r\ngateway 192.168.0.1\r\n\r\nDan zou je de playstation 192.168.0.3 kunnen geven.\r\nNaamserver en gateway zet je in de playstation ook op 192.168.0.1\r\nDat zou moeten werken als het echt een router is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...