Ga naar inhoud

Windows 98SE met realtek ethernetkaart aan de praat krijgen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik wil een 2e comp via een kabelrouter aan het internet hangen.\r\nHet is een Win98SE comp met realtek rtl8139 ethernetkaart.\r\nDe kaart is geïnstalleerd, de router herkent de verbinding, alle gizmo\'s op de kaart werken en lampjes op groen..... maar geen verbinding. Protocollen op automatisch. Wat moet ik nog doen? Vele faq\'s gelezen zonder echte oplossing. Who knows?
Link naar reactie
Mac-adres filtering? Is dat niet alleen bij Wifi? Bij kabel zie je dat niet zo vlug, behalve naar het modem toe maar het gaat hier om de tweede pc dus dat is de andere kant op.\r\nLijkt me derhalve stug, maar even controleren kan uiteraard nooit kwaad.:)\r\n\r\nDOA is niet iets vreemds, het is een algemeen gebruikte afkorting voor Dead On Arrival oftewel dood bij aankomst. Handelaren (reparateurs, winkeliers en groothandels etc.) gebruiken deze afkorting voor nieuwe apparatuur die defect blijkt te zijn bij aankomst in de winkel.\r\nSoms komt men daar pas later achter zoals bijv. bij netwerkkaarten want je gaat niet alle nieuwe artikelen uit de verpakkingen halen en testen maar zet ze in de schappen. Maar dat zal verder wel bekend zijn. Dit is in elk geval wat de afkorting betekent.
Link naar reactie
@Herbert: Welke router heb jij dan? Ik neem aan dat die van jou toch wel tot de duurdere routers behoort? Want het kan wel, dat klopt, maar dit zie je normaliter niet bij de meest gekochte routers voor thuis, vandaar dat ik schreef dat je het niet zo vlug zag.\r\nSowieso een tip dus om te proberen, ben benieuwd naar Brutus ervaringen straks.\r\n\r\n@Benedykt: ook dat kan een oplossing zijn inderdaad!
Link naar reactie
Ruil de netwerkkaart eens om met de andere pc.\r\nIk had gisteren een pc die op geen enkele manier een verbinding wilde maken, terwijl ik er een realtek 8139 kaart in had gezet uit een computer die prima functioneerde.\r\nDe computer kreeg geen ip toegewezen.... en ik maar prutsen met de instellingen... mocht niet baten.\r\nVolgens Windows werkte alles correct, er werden ook wel gegevens verstuurd, maar niets ontvangen.\r\nAndere netwerkkaart erin gezet (zelfde chipset) en het werkte allemaal prima zoals \'t hoort.\r\nOp een of andere manier werkte de \"oude\" netwerkkaart dus niet meer zoals \'t moet, en dan kun je blijven zoeken naar een foute instelling..........
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...