Ga naar inhoud

van ISDN naar internet.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Wat je moet doen is een keuze maken of je ADSL over ISDN of over analoog wilt. ADSL over ISDN is namelijk ook mogelijk, ik heb dat hier liggen en je kunt het bijna overal krijgen. Men spreekt dan over \"linesharing\".\r\nJe kunt de kast (de NT1 neem ik aan) niet zomaar effe weghalen, die moet blijven liggen voor je ISDN.\r\nWel is het zo dat in je huis 4 draden zijn, twee gaan er naar de ISDN, op de andere twee zou je ADSL kunnen laten leggen, doch dan ben je 75 euro aansluitkosten kwijt bij KPN alleen al, om die lijn geschikt te maken.\r\nWil je er ook telefoon bij, dan betaal je het dubbele vastrecht dan nodig is (18,80 i.p.v. 9,40 per maand), omdat je op een analoge lijn of adsl lijn die naast een ISDN lijn ligt, geen belbudget kunt nemen. De aansluitkosten zijn dan echter wel maar iets van om en nabij de 48 euro. KPN profiteert hier dus behoorlijk van.\r\n\r\nDenk er ook over na, dat over het algemeen GEEN adsl2+ (20mbit) over ISDN verkrijgbaar is.\r\n\r\nWat je nu moet doen is een keuze maken of je A.) WEL nog een telefoonabonnement wilt of B.) NIET meer.\r\nDaarnaast maak je de keuze of je wel of niet ISDN nog nodig hebt, zoniet, laat dan voordat je ADSL neemt, door KPN je telefoonlijn eerst omzetten van ISDN naar analoog.\r\nJe behoud daarbij je hoofd-telefoonnummer als telefoonnummer (als je nog bellen wilt tenminste) en je bent goedkoper uit met vastrecht. Daarnaast heb je dan met ADSL meer keuze mogelijkheden.\r\n\r\nKijk bijv. naar de Wanadoo aanbieding 20mbit adsl+telefonie voor 27,95, en na het eerste jaar 29,95 per maand.\r\nBellen binnen Nederland naar vaste telefoons ->gratis!\r\nMaar dan moet je dus wel een analoge telefoonlijn hebben.\r\n\r\nAls dit ingewikkeld over komt, dan lees het nog eens op je gemak door. Maak in elk geval je keuze of je ISDN wel of niet nog perse nodig hebt. En als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust, want ik barst van de informatie op dit ogenblik hierover, omdat ik zelf mijn ISDN om wil zetten naar analoog, maar kwaad ben op KPN omdat er al adsl op zit en die willen ze er dan afhalen.\r\nTweede lijntje analoog opzetten en dan mijn ISDN tegelijk opzeggen kan, maar dan willen ze m\'n nummer niet mee overzetten, dat zou niet kunnen volgens hun (terwijl ik weet dat dit onzin is).\r\nDus vraag maar raak.:)
Link naar reactie
Black Tiger.\r\nNou Black geweldig hoe je het schrijft.\r\nWat een belachelijke uitspraken van KPN,als je er nou geen verstand van hebt,dan kunnen ze je alles wijs maken!!!!!!!!!!!!!!\r\nheb toch nog een vraag,het is de bedoeling dat ik gewoon adls wil hebben analoog dus geen isdn meer.\r\nMaar die telefoondraden die er zitten waar de isdn kast aan gekoppeld zit, kan ik die gebruiken voor de splitter er aan te koppelen of moet ik hele nieuwe telefoondraden trekken.\r\nHoor graag van je\r\nFreek
Link naar reactie
Het ligt er aan hoe je het doet. Het beste is gewoon om je ISDN lijn te laten omzetten door kpn naar analoge lijn.\r\nAls dat eenmaal gebeurd is, dan moet de NT1 (het kastje dus) sowieso er af, en dan kun je de twee draden die nu aan de NT1 zitten gewoon gebruiken om deze weer aan de splitter aan te sluiten, da\'s geen probleem.\r\nWaar je wel op moet letten is dat er eigenlijk geen telefoons moeten zitten -voor- je splitter, dus de telefoons worden op de splitter zelf aangesloten, eventuele telefooncentrale ook.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...