Ga naar inhoud

limited or no connectivity


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nal op google gezocht, maar zie zoveel, terwijl het probleem misschien aan gemaakte instelling ligt.\r\n\r\nHeb mijn desktop weggedaan en een laptop aangeschaft. Desktop zat voorheen op vaste kabelaansluiting, en ik wilde hiervoor draadloos internet. Heb een router van Belkin aangeschaft.\r\n\r\nBelkin High-Speed Mode Wireless G Router F5D7231-4.\r\nDe laptop heeft al een ingeboude Intel Prowireless kaart.\r\nInternet via Wanadoo Cable\r\n\r\nInternet werkte nadat ik alles had aangesloten en geïnstalleerd, echter wanneer ik de verbindingen opende, stond er bij mijn verbinding iets van \"unsecure wireless connection\"\r\n\r\nOm het netwerk te beveiligen heb ik via een webbrowser menu van Belkin deze proberen in te stellen (heb overigens niks geen verstand van netwerken en draadloos internet dus ja; wat ik gedaan heb:\r\n\r\nIk heb in mijn browser de code 192.168.2.1 ingetoetst en kreeg een webmenu om instellingen aan te passen\r\nheb toen via wireless -> security menu opgeroepen\r\nOnder deze optie stonden aankruisrondjes met key 1, key 2, key 3 en key4 en daarachter 56 vakjes waar je getallen kon invullen. Hieronder stond \"passphrase\"met daarachter aanklikbutton \"generate\". Hieronder weer 2 aanklikbuttons \"clear changes\" en \"apply changes\" dus:\r\n\r\n\r\nSECURITY MODE: <<64--bit WEP>>\r\n\r\no Key 1: __ __ __ __ __\r\no Key 2: __ __ __ __ __\r\no Key 3: __ __ __ __ __\r\no Key 4: __ __ __ __ __\r\n\r\nPASSPHRASE: ____________\r\n\r\nheb in menu \"security mode\" gekozen voor optie \"64-bit Wep\"\r\nheb Key 1 aangevinkt en daarachte 5 dubbele cijfers ingetoetst (bijv. 00 01 02 03 04)\r\nBij Passphrase heb ik een willekeurig wachtwoord ingetoetst, tekst (bijv. klokhuis)\r\nen apply changes aangeklikt (weet niet meer of ik ook \"generate\" aangeklikt heb\")\r\n\r\nVervolgens alles afgesloten en proberen verbinding te maken. Ik kreeg toen een scherm waar ik mijn netwerk code moest intoesten. Wanneer ik hier de code als boven ( bijv. 00 01 02 03 04) intoets dan krijg ik verbinding, (jawel een secured connection!)\r\nEchter krijg ik rechtsonderin mijn beeld ook de melding \"limited or no connectivity\" en krijg ik geen internetpagina\'s meer opgeroepen (ook niet de site met het webbrowser menu voor mijn instellingen).\r\n\r\nWat gaat hier fout, en hoe los ik dit op??\r\n\r\ngraag reactie! bvd
Link naar reactie
Allereerst: rustig aan. Als je op een forum een vraag stelt, lees dan de Huisregels [url]http://forum.computeridee.nl/viewtopic.php?t=41[/url] Want zoals de titel van je vraag nu is, wordt deze door Modje afgesloten. Geen Help, uitroeptekens of wat dan ook in de titel zetten. De ASAP is zelfs irritant: je probleem is echt niet belangrijker dan andere problemen (N) \r\n\r\nJe bent veel te snel van start gegaan. Je moet je echt eerst inlezen in de beveiliging van draadloze netwerken. Begin dus je PC bedraad aan te sluiten, en dan voorzichtig te experimenteren met draadloos. Je hebt nu voor WEP64 gekozen; dat is makkelijk te kraken.\r\n\r\nHier wat zoektermen die je kunt gebruiken. Ga daarmee zoeken en eerst lezen, voor je verdergaat.\r\nWPA (personal key, TKIP of AES), disable SSID broadcast, MAC adres filtering.
Link naar reactie
sorry... ben nieuw hier!\r\n\r\nde enige instelling die ik heb gedaan zijn:\r\n- heb in menu \"security mode\" gekozen voor optie \"64-bit Wep\" \r\n- heb Key 1 aangevinkt en daarachte 5 dubbele cijfers ingetoetst (bijv. 00 01 02 03 04) \r\n- Bij Passphrase heb ik een willekeurig wachtwoord ingetoetst, tekst (bijv. klokhuis) \r\nen apply changes aangeklikt (weet niet meer of ik ook \"generate\" aangeklikt heb\") \r\n\r\n\r\nIs het zo dat de netwerkcode gelijk is aan key 1?\r\n\r\nHet liefst zou ik gewoon alles resetten en opnieuw beginnen. Doe ik dit door mijn router te resetten (maw. zijn dan ook de instellingen in het genoemde webmenu teniet gedaan?)\r\n\r\ngr.
Link naar reactie
OK. Pas je de titel nog aan?\r\n\r\nHet beste is dus om alles eerst [u]bedraad[/u] goed in te stellen, en stap voor stap de draadloze verbinding te gaan maken en beveiligen. Als je bedraad op je router inlogt, dan kun je alle instellingen weer ongedaan maken.\r\n\r\nVerder is je inlezen echt belangrijk met de zoektermen die ik heb gegeven. Verder stond er in de laatste Computer Totaal! een stuk over hoe draadloze verbindingen te beveiligen. Dat nummer ligt nog in de winkel.
Link naar reactie
ok, ik hoop dat ik zo de titel heb aangepast.\r\nDus als ik het goed heb:\r\n-> netwerkkapel tussen laptop en router aansluiten\r\n-> terug naar webbased menu (via adres 192.168.2.1) [b]vraag: kan ik hier dan wel komen, of kan dit enkel via de draadloze verbinding)[/b]-> indien wel mogelijk, dan via wireless --> security de securitymode weer op \"none\" zetten. of kijken of er ergens een knop zit voor instellingen resetten...\r\n-> is draadloos internet (zij het via een unsecure wireless connection) weer mogelijk?\r\n-> leesvoer en opnieuw proberen\r\n\r\nverder nog wat vragen: \r\nhoe unsecure is een \"unsecure wireless connection\"\r\nwat gebeurt er als ik mijn router reset (via de knop op het kastje), zijn de webbased menu instellingen dan ook gereset?\r\n\r\nalvast bedankt
Link naar reactie
Hoe onveilig? Heel erg.\r\n\r\nIk ben twee weken terug in Denemarken geweest, en had daar de keuze uit allerlei netwerken om draadloos mee te internetten. Scheelde weer geld, hoefde het niet via het hotel.\r\n\r\nMaar als ik hiermee iets crimineels had gedownload of verstuurd, dan was ik niet aansprakelijk, maar de Deen van wie het netwerk is. Want voor de buitenwereld is alleen zijn of haar IP-adres zichtbaar, niet dat ik het was.\r\n\r\nZo onveilig dus.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...