Ga naar inhoud

draadloze verbinding


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuw draadloos ADSL-modem geïnstalleerd. Met netwerkkabel werkt alles perfect. Alleen kan ik nu met mijn PCMCIA kaart geen verbinding met het modem krijgen. Bij het weergeven van beschikbare netwerken staat het volgende aangegeven:\r\n\r\nABCD Netwerk\r\n\r\nbeveiligd draadloos netwerk\r\n\r\nVoor dit netwerk is een websleutel vereist.\r\n\r\nIk weet dus niet wat ik hier nou mee moet.\r\n\r\nWie kan mij helpen?\r\n\r\nMichiel
Link naar reactie
Het kan zijn dat je de netwerken van je buren te pakken hebt. Ik neem niet aan dat je zelf je netwerk niet hebt beveiligd via WEP of WAP ? (dit vraag ik omdat het in elk geval zo uit ziet alsof je het niet zeker weet wat je moet doen). Een router is nooit standaard beveiligd, dat zul je zelf al moeten doen in het configscherm van de router. Hier kun je aangeven of je hem 64-bits, 128-bits of handmatig een sleutel wilt invoeren. Dit is om te voorkomen dat zomaar mensen via jouw netwerk gaan surfen.\r\n\r\nHelaas weet ik niet al te veel over draadloze modems, daar ik zelf @home heb en deze heeft gewoon een normaal modem en ik heb een draadloze router er tussen gepleurd.\r\n\r\nMaar de essentie van het antwoord is hetzelfde. Ik denk dat je een vreemd netwerk te pakken hebt. Ik heb zelf ook vaker toegang tot het netwerk van de buurman omdat die n00b hem niet beveiligd heeft, kan zelfs zijn wachtwoorden en zo op de router veranderen.\r\n\r\nLijkt me toch even verstandig dat je contact opneemt met de leverancier van je ADSL modem. Die weten er toch vaker wat meer van af en kunnen meteen online gaan testen of je te pingen bent of niet.\r\n\r\ngrtz\r\n\r\nSineater
Link naar reactie
[quote=BlackTiger]Je kunt ook via de netwerkkabel bevestigde pc\'s de configuratie van je draadloze modem bekijken. Kan zijn dat dit helemaal niet actief is, maar zo kun je ook zien of er uberhaupt wel een webkey aanwezig is.[/quote]\r\n\r\nLijkt me niet dat ie dat heeft, het is een heel nieuw modem. Topic starter zegt helaas niet of het het eerste wifi netwerk is,of dat hij er al een ander had. Kan natuurlijk wezen dat daar de oude instellingen nog van gelden. Maar dan nog zijn de instellingen op het modem, ik neem aan dat werkt hetzelfde als een router, bij verwijdering van het modem,deze ook pleitte zijn, zoals bij de router.\r\n\r\n@ Michiel, heb jij je netwerk ABCD genoemd of niet. Zo nee, dan denk ik toch dat je je buren eens moet aankijken. De meeste, ja en correct me if I\'m wrong, routers, en modems hebben de naam van de fabrikant van een van beiden. Misschien toch nog wat meer informatie omtrent het probleem, en wat meer specifieke modem info misschien?\r\n\r\nAlthans het netwerk van mijn Belkin Router heet dus gewoon Belkin....
Link naar reactie
Kijk even naar mijn eerste reply.\r\nSluit de zaak indien mogelijk met kabels aan. In de handleiding staat hoe je dan via je browser in je router kunt komen om daar in de configuratie te kijken.\r\nDaar zou je ook kunnen zien of het wireless deel wel uberhaupt geactiveerd is. Ik vermoed van niet, en dan kan je kaart dus ook geen contact maken omdat er gewoon geen verbinding is.\r\nOok kun je in die configuratie je netwerk een naam geven, beveiliging instellen etc.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...