Ga naar inhoud

Draadloos probleem (delen lukt niet)


Anoniem2

Aanbevolen berichten

:twisted: Ik ben al een week bezig om m,n nieuwe laptop draadloos te delen met de desktop.\r\nInternetten op de Dtop gaat prima (kabeltje)draadloos op laptop gaat ook prima.Ik krijg het alleen met geen mogelijkheid voor elkaar om bestanden/mappen te delen.Heb alle wizzardz al div. malen gedaan.\r\nPingen gaat prima maar als ik van af de laptop de Dtop wil benaderenkrijg ik een foutmelding zoals:\\\\naam is niet toegankelijk.U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron.Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.\r\nKan het netwerkpad niet vinden.\r\nOp de Dtop draait Windows XPprof en de home versie op de laptop.\r\nVolgens Acer de leverancier van de laptop kunnen prof en home niet gedeeld worden in een netwerkje????\r\nIk had het idee dat die man vd helpdesk er niet veel zin in had om het via de telefoon op te lossen.\r\nAls de prof versie downwards compatible is moet het toch lukken.\r\nZijn er nog meer stumpers met het zelfde probleem?En dan het liefste die gene die een oplossing hebben voor dit ......probleem.
Link naar reactie
;\r\nMag deze stumper eens een poging wagen? Als het lukt weet ik\r\ndat het geen toeval was toen ik hetzelfde soort probleem verhielp.\r\n\r\nKlik rechts op de laptop op \"Deze Computer\" en noteer de naam\r\nwaarmee je op tabblad Algemeen geregistreerd bent, bijv. \"User\".\r\n\r\nMaak op de PC een snelkoppeling naar Computerbeheer:\r\nBijv: C:\\WINDOWS\\System32\\compmgmt.msc\r\nDus naar de file Compmgmt.msc in dat pad.\r\n(het kan ook door r.klik op \'deze computer\' /computerbeheer)\r\n\r\nOpen (dubbelklik) Computerbeheer op de PC.\r\nLinks zie je \"Locale gebruikers en Groepen\"\r\nAls subdir daarvan zie je links de map Gebruikers\r\nKlik op de Gebruikersmap en zie rechts de gebruikers\r\nKlik met r.muisknop op lege plek bij de gebruikers en\r\nkies \"Nieuwe Gebruiker\" en vul gebruikersnaam \"User\" in\r\nof vul de op laptop geregistreerde andere user-naam in.\r\nHaal de vink weg bij \"Moet wachtwoord wijzigen\"\r\nZet Vink bij \"Wachtwoord verloopt nooit\"\r\n(zelf heb ik geheel geen wachtwoord ingevuld)\r\n\r\nNa sluiten kan je rechts klikken op de gebruiker om de\r\neigenschappen in te stellen, ik zou niet weten waarom,\r\nwant bij mij werkte daarna alles zoals ik wenste.\r\n\r\nLaat even weten of het hielp, want dat bevestigt mij er in\r\ndat het geen gelukkig toeval was, toen het bij mij lukte!\r\nMisschien was het op een andere manier ook mogelijk.\r\n\r\nGhost
Link naar reactie
Voor zover mij bekend, moet op beide computers het gebruikersaccount aanwezig zijn waar men gebruik van maakt, inclusief het daarbij behorende wachtwoord. Daarbij moet er van een wachtwoord gebruik gemaakt worden om het werkend te krijgen.\r\nSchijnt ook wel eens te werken zonder, maar officieel moet het er op zitten.\r\nDaarna zou het moeten werken.\r\nBij de useraccounts kom je overigens ook via configuratiescherm->gebruikersaccounts.\r\nHopelijk helpt een van onze tips je verder.
Link naar reactie
[quote=BlackTiger]Daarbij moet er van een wachtwoord gebruik gemaakt worden om het werkend te krijgen.\r\nSchijnt ook wel eens te werken zonder, maar officieel moet het er op zitten.[/quote]\r\n(e.e.a. is XP gerelateerd)\r\nVanaf het begin installeerde ik altijd met \"blanco\" gelaten\r\nwachtwoord. Later heb ik ook automatic Logon ingesteld.\r\nPrettig is dat je zonder omhaal direct op de desktop komt.\r\nEen programma dat veel van dit soort zaken ook achteraf kan\r\ninstellen is bijv. TuneUp utilities. Daarmee, maar ook met Power-\r\ntoys kan je ook instellen dat snelkoppelingen niet steeds worden\r\nvoorzien van de complete tekst \"Snelkoppeling naar... enz.\"\r\nGemak dient de mens, in dit geval de pc-user. Maar ik dwaal af.\r\n\r\nAls ik bij \"Gebruikers en Wachtwoorden\" kijk, dan zie ik geen vink\r\nbij \"Gebruikers moeten een wachtwoord opgeven\". Toegang regel\r\nik via vrijgeven van mappen, firewall en router. Mijn eigen vaste\r\npc\'s hebben een vast ip en dns buiten de range. Elke andere die\r\nik aansluit heeft onmiddellijk contact en toegang tot de vrijgegeven\r\nmappen. Bij de Lan verbinding heb ik de volgende onderdelen:\r\nClient voor Microsoft-netwerken\r\nBestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken\r\nQoS-pakketplanner\r\nNWLink NetBIOS\r\nNWLink IPX/SPX/NetBIOS-compatibel transportprotocol\r\nMicrosoft TCP/IP versie 6\r\nInternet-protocol (TCP/IP)\r\n\r\nVoor elke andere PC dan de twee met harde IP, staat het laatste\r\nprotocol standaard op Automatisch een IP-adres laten toewijzen.\r\nDe router is DHCP host en verleent de IP\'s in mijn netwerkje.\r\n\r\nDit werkt dwars door de eventuele extra software firewalls heen, en\r\nnaar buiten toe / van buiten af, is er de firewall van de router, incl.\r\nde speciale beveiligings router-instellingen tegen hacking enz.\r\n\r\nElke PC heeft een unieke naam in het netwerk en gelijke werkgroep\r\nals alle andere. Bij delen is alleen de Downloadmap als brievenbus\r\nbeschrijfbaar voor anderen, elke andere deling is alleen lezen.\r\n\r\nZogenaamd een bedrijfsnetwerk.\r\nDeelname in het netwerk kan op verschillende manieren, o.a. met\r\nde wizard via het configuratiescherm, maar kan ook zo:\r\nr.klik \'Deze Computer\' / eigenschappen / computernaam\r\nNetwerk-id / volgende / deze computer maak deel uit van...\r\nvolgende / mijn bedrijf heeft een netwerk zonder domein\r\nvolgende / werkgroep naam als bij alle andere deelnemers\r\nvoltooien / restart\r\n\r\nOp voornoemd tabblad \'Computernaam\' kan bij \'Wijzigen\'\r\neenvoudig de identiteit en werkgroep later worden gewijzigd.\r\n\r\nGhost
Link naar reactie
[quote]Als ik bij \"Gebruikers en Wachtwoorden\" kijk, dan zie ik geen vink bij \"Gebruikers moeten een wachtwoord opgeven[/quote]\r\nKlopt, even bij XP blijvend, dan nog kan het zijn dat er een wachtwoord gebruikt word.\r\nAls je namelijk instelt dat hij automatisch moet inloggen, kies je een gebruiker waarmee automatisch ingelogt moet worden, normaliter heeft deze ook een wachtwoord.\r\nHet genoemde vinkje, zul je dan echter niet meer tegenkomen omdat er dus automatisch ingelogt word, met een gebruiker en diens wachtwoord.\r\nLaat je het wachtwoord van die gebruiker leeg of is dit al leeg en word dit leeggelaten, kun je dus vreemde kuren krijgen op het netwerk waarbij dus mijn uitspraak van toepassing is dat het soms wel en soms niet werkt.\r\nOfficieel met NT gebaseerde computers (waaronder dus ook XP en 2K) moet je een wachtwoord gebruiken.\r\nDe problemen zullen het snelst boven water komen, als er gebruik gemaakt word van NTFS die veel strenger naar de rechten kijkt dan een FAT32 installatie.\r\n\r\nDat het af en toe zonder wachtwoord wel werkt, geeft aan dat de security bij Windows nog altijd niet waterdicht is en dat er bugs in zitten.\r\nNet zoals soms het sharen totaal niet mogelijk is, totdat er 1 extra nieuwe share word aangemaakt 1x verbinding op gemaakt word en dan weer verwijdert. Een euvel wat reeds enkele keren op deze manier is opgelost, zou ook niet mogen als er al shares aanwezig zijn, ook dat duidt op een nog niet 100% optimaal werkende windows netwerkomgeving.\r\n\r\nOm problemen en rare dingen te vermijden is het derhalve het beste om gewoon volgens de normen zoals het hoort, het netwerk op te zetten.\r\n\r\n[quote]NWLink IPX/SPX/NetBIOS-compatibel transportprotocol [/quote]\r\nHiermee omzeil je het hele gebeuren. Nadeel: ipx/spx is zoals je kunt zien onveiliger, daarnaast is de bestandsoverdracht via ipx/spx een stuk langzamer dan met tcp/ip.
Link naar reactie
Ik ben zo een beetje weer een hele middag bezig geweest,en niets wilde maar lukken.\r\nBen naar de plaatselijke computerboer gegaan,en heb daar eens rond gevraagd.\r\nBleek een veel voorkomend maar zeer lastig probleem te zijn.Maar dat wisten we al ,toch?\r\nDe computerboer wilde zelf wel ff kijken,dat ff is toch nog ruim een uur geworden,maar het probleem is op gelost.\r\nVraag mij niet wat er gedaan is want het ging zo ontzettend snel dat het niet te volgen was.\r\n\r\nNogmaals iedereen bedankt voor de genomen moeite en de bestede tijd aan mijn probleemje\r\n\r\nPikkie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...