Ga naar inhoud

ADSL Draadloos netwerk


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,\r\n\r\nik heb sind vandaag maar eens een draadloos adsl modem/router aangeschaft. Mijn situatie is dat de beneden pc gewoon met ethernetkabel is aangesloten en dat ik boven draadloos zit. Alles werkt prima, maar wat moet ik ondernemen om mij voor buiten af te beschermen? Ja oke, ik heb een paswoord voor de modem zelf, maar ik lees ook iets over een incriptie of encryptie, is dit nodig? wat is het voordeel, en weet iemand hoe het werkt? Ik heb een modem van sitecom. \r\nbvd\r\n\r\nJav
Link naar reactie
Yep, ik heb SSID uit gezet, en de WPA-PKS TKIP ingeschakeld met een wachtwoord van meer dan 20 letters/cijfers. Dat mac adres filtering heb ik nog niet helemaal begrepen. Helaas weet ik nu ook dat als je wilt, dat je er altijd wel in komt. Maar... weet iemand of het nou moeilijker word naarmate je je password langer maakt...\r\n\r\nJav
Link naar reactie
WPA is veel moeilijker te kraken dan WEP. Als je WPA-PSK met TKIP hebt, SSID broadcast uit, dan ben je er al bijna. :-) \r\n\r\nMet MAC-adres filtering kan je ervoor zorgen dat alleen bekende computers een IP-adres krijgen en dus van het netwerk gebruik kunnen maken. Is een extra beveiliging; als ze je wachtwoord kraken, dan krijgen ze nog steeds geen toegang. MAC-adressen zijn wel makkelijk te spoofen, maar ieder beetje moeilijker maken helpt.\r\n\r\nJe MAC-adres kan je vinden via ipconfig/all in een DOS-scherm. Stel dan in dat alleen bekende MAC-adressen een IP-adres krijgen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...