Ga naar inhoud

Processor vervangen(Celeron naar p4 ) probleem opstarten


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nik heb laatst een nieuwe processor aangeschaft(Intel pentium 4 3.0ghz) en vervangen voor mijn Intel Celeron(2.0 ghz).Nu heb ik de processor bevestigd en de koeler erop gedaan(die van mijn oude celeron)en kast dicht.Toen heb ik op de power knop gedrukt om te kijken of alles goed was gegaan.ER gebeurde nix.. de pc blaast zachtjes en de het lampje dat normaal groen wordt blijft oranje..... als ik de power knop indruk dan gaat de pc ook niet uit.. (cry) (het is wel dezelfde socket)\r\n\r\nWat is er fout gegaan en wat moet ik doen om het probleem te verhelpen? 8-)
Link naar reactie
En als je de oude processor weer terugplaats? Doet de computer het dan weer wel?\r\nDan heb je in iedergeval nagegaan dat de andere hardware en met name je moederbord nog steeds goed is.\r\n\r\nHeb je vooraf wel gekeken of jou moederbord wel die processor kan hebben. Dat het wel dezelfde socket is, wil niet zeggen dat het kan. Mijn computer kan ik ook maar tot 2.4GHz upgraden.\r\nIk denk zelf dat het daaraan ligt. Je moederbord ondersteunt de nieuwe processor niet. Zoek het maar eens op in het handboek van het moederbord of op internet.
Link naar reactie
Een P4 3.0GHz is naar mijn weten een 800FSB processor (de 3.06GHz is een 533FSB processor). Je moederbord moet dus ook 800FSB processoren aankunnen, wil je deze CPU goed laten werken. Dat kun je checken op de site van de desbetreffende moederbordfabrikant, merk en type kun je idd. uitlezen met een tooltje als [url=http://www.cpuid.com/cpuz.php]CPU-Z[/url] of [url=http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en]Everest[/url]. Dus ff terug met die Celeron ... :mrgreen:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...