Ga naar inhoud

probleempje met windows xp


Aanbevolen berichten

hey ik heb een vraagje ik heb een compaq pc en ik wil windows xp opnieuw erop zetten maar dat lukt niet. normaal moet hij de cd booten in het begin maar dat doet ie alleen met een win98 cd maar dan moet ik al mijn partities wissen.is er een andere mogelijkheid ik heb hem bij de bios al ingesteld. en de reden dat ik dit wil doen is ik kan niet op bepaalde sites me mediaplayer doet het ineens niet meer en zoeken lukt niet meer in mijn pc. ik kan zelf niet internet bankieren kan iemand mij helpen
Link naar reactie
Als hij wel wil booten vanaf je win98 cd maar niet vanaf je XP cd, lijkt het me dat er met je xp cd toch iets mis is, want daar moet ie ook van booten. Slechte copie misschien? :)\r\n\r\nEr is wel een manier op te vinden hoor. Stop je cd in je cd-rom. Neem een windows98se bootdiskette en geef aan bij het opstarten (je krijgt dan zo\'n menu\'tje) dat de pc met cd-rom ondersteuning gestart moet worden.\r\nLet op welke driveletter je cd-rom krijgt, waarschijnlijk D welke ik in dit voorbeeld zal houden.\r\nNu is de pc opgestart en zul je zoiets zien:\r\na:\\>\r\ntype het volgende commando in:\r\nd: \r\nSchijfletter dus van je cd-rom, daarna\r\ncd \\i386 \r\nen daarna\r\nwinnt.exe \r\nDaarmee start je de XP setup ook vanaf de cd-rom. Mocht je hier problemen krijgen met dat laatste stukje, dan is je cd echt niet in orde, anders moet het gewoon zo werken.
Link naar reactie
Eigenlijk is dit een software vraag en hoort hij bij Windows XP of 98\r\n\r\nWees voorzichtig met Compaq computers.\r\nNormaal moet je de resque disk gebruiken.\r\nEen nieuwere versie van Windows erop zetten geeft bij Compaq altijd problemen.\r\n\r\nHeb je wel een originele CD?\r\nHeb je al op de site van Compaq gekeken?\r\n\r\nVertel ook iets meer over je je Compaq computer.\r\nHet kan ook aan de BIOS van je Compag computer liggen.\r\nEr zijn versie waarbij de BIOS op je harde schijf staat, maar dat zijn volgens mij alweer hele oude versies.\r\n\r\n1 tip voor de toekomst, koop een \"klone\" computer. daar kan je veel meer mee en is goedkoper.\r\n\r\nKijk ook even in de topic van besturingsstemen. Daar staat volgens mij ook zo\'n vraag als deze.
Link naar reactie
ik heb het ingevoerd maar er komt : DE MAP IS ONGELDIG\r\nik kreeg ook deze toen ik de dir van i386 keek: \r\nD:\\>DIR\\i386\r\n\r\ni386 26-11-01 19:20\r\n 0 Bestanden 0 Bytes\r\n 1 DIR 0 Bytes beschrikbaar\r\n\r\nligt het toch aan de cd. maar kan ik ook windows ME eerst erop zetten misschien is dit cd een update. maar heeft het geen effect op mijn bestandssysteem: NTFS.
Link naar reactie
[quote=salami]ik heb het ingevoerd maar er komt : DE MAP IS ONGELDIG\r\nik kreeg ook deze toen ik de dir van i386 keek: \r\nD:\\>DIR\\i386\r\n\r\ni386 26-11-01 19:20\r\n 0 Bestanden 0 Bytes\r\n 1 DIR 0 Bytes beschrikbaar\r\n\r\nligt het toch aan de cd. maar kan ik ook windows ME eerst erop zetten misschien is dit cd een update. maar heeft het geen effect op mijn bestandssysteem: NTFS.[/quote] sorry ik ben pas nieuw ik zal de volgende keer op letten waar ik mijn post neer zet
Link naar reactie
[quote=kater]\r\n\r\nWelke Compag PC heb je? :\r\nPresario\r\n\r\nWelke processor, harde schijf, geheugen, etc. zit er in?\r\nCeleron procesor1.1Ghz, een ST340810A hardeschijf???? geheugen 512mb\r\n\r\nWelk besturingssysteem zat er bij?\r\nNTFS\r\n\r\nHeb je ook een resque discette of CD?\r\nnee\r\n\r\nWaarom wil je er XP opzetten?\r\nIk kan niet op bepaalde sites ik kan niet downloaden. mijn mediaplayer doet het niet. mijn zoeken werkt niet. en mijn systeemherstel werkt ook niet[/quote]
Link naar reactie
Heb je bij mijn commando ook wel spaties gezet?\r\nDus als je op d:\\> staat echt\r\ncdi386\r\nen daarna eens gewoon\r\ndir \r\ndoen, dus een dir zonder dir/i386 (waar normaliter ook een spatie tussen hoort overigens).\r\n\r\nZoja, dan is de cd stuk.\r\nME \"ziet\" NTFS niet. Ik zou anders even, als je een geldig serienummer hebt, een backupcd (kopie) van XP een kennis lenen, maar dan wel je eigen serienummer gebruiken. Dat werkt ook.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...