Ga naar inhoud

HoofdPC niet toegankelijk


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb 1 PC bedraad naar router/modem + 2 PC\'s draadloos.\r\nAlle 3 zijn onderdeel van een netwerk.\r\nOp de bedrade gaat alles naar wens, maar op de 2 andere krijg ik bij Mijn Netwerklocaties wel de andere draadloze maar niet de \"hoofdPC\" te zien. Bij Zoeken naar comp. in werkgroepen wordt de hoofdPC wel gevonden, maar: comp niet toegankelijk: mogelijk heeft u niet de juiste machtigingen etc.\r\nHoe los ik dit op ?
Link naar reactie
Heb je misschien iets anders dan windows XP? Want de optie die Downforce noemt zit alleen in XP/2K, maar bijv. niet in windows98. Het beste is misschien als je even vermeld waaruit de pc\'s bestaan, is de hoofdpc wel xp maar de anderen bijv. 98 of een van de anderen 98 of ME ofzo.\r\nDat kan namelijk verschil maken. Met wat meer informatie kun je beter geholpen worden.
Link naar reactie
[quote]Uiteraard ga ik \'t proberen, maar \'t lijkt me toch wat vreemd. \r\nIemand anders nog een idee ? [/quote]\r\nNee dat is niet vreemd, dat is normale procedure bij netwerksharing via tcp/ip onder windows XP/2K.\r\nIk zou die tip van Herbert eerst uitproberen.\r\nAndere mogelijkheid is, om ze niet allemaal hetzelfde te maken, maar wel om te zorgen dat de accounts die op pc1 aanwezig zijn, ook aanwezig zijn op pc2 en 3, inclusief hun bijbehorende wachtwoord.\r\nIdem moeten ook de accounts van pc2 en 3 op pc1 aanwezig zijn, en het account van pc3 op pc2 en vice versa.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...