Ga naar inhoud

Ik kan geen TCP/IP printerpoort toevoegen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn werk een rechtstreeks op het netwerk aan gesloten plotter. Hiervoor moet je dus een tcp/ip poort toevoegen. Maar bij het lijstje van overige poorten kan ik alleen lokale poorten toevoegen. Er staat voor de rest niks meer bij! Ik heb windows al opniew geinstalleerd maar dat hielp niks. WIE kan mij helpen?? \r\n\r\nps. Ik heb windows 98
Link naar reactie
Mijn probleem is eigenlijk dat ik bij het toevoegen van een printerpoort geen tcp ip poort kan toevoegen. (ook niet voor andere printers) Dit kan normaalgesproken wel. Want bij mijn collega\'s kan dit ook. (zelfde systemen) \r\nDe plotter zit gewoon rechtstreeks op de pach kast. En heeft een eigen IP adres. \r\n\r\nik hoop dat je zo genoeg weet
Link naar reactie
Ik weet niet zo uit het hoofd of dat truukje met windows98 ook werkt.\r\nMaar je kunt eens proberen met nieuwe printer toevoegen, kiezen voor netwerkprinter, dan de optie nemen \"verbinding maken met deze printer\", en daar intoetsen \\\\ip.adres.van.printer en dan volgende.\r\nZit de printer in een werkgroep dan word het \\\\werkgroep\\ip.adres.van.printer dus bijv. \\\\werkgroep\\192.168.0.50 als de printer dat ip adres zou hebben.\r\nMisschien kom je er op die manier.\r\nHelaas moet ik vanavond weg, maar als niemand anders met een oplossing komt wil ik straks of morgen wel even naar win89se booten en dan nog een kijkje nemen.
Link naar reactie
Heb je windows98 of windows98se? Misschien dat je de SE moet hebben. Ik ken verder helaas niets van plotters, ik weet alleen dat wij ze aan een printservertje (pc ingeregeld als printserver) hadden hangen, maar geen idee hoe alles aangestuurd werd, daar mocht alleen de systeembeheerder aankomen omdat alles nogal erg snel ontregeld werd of printers niet gevonden en dat soort zaken.\r\nDie machine draaide dacht ik op windows NT4 workstation. Sorry, ik kan je dus niet verder helpen maar hoop wel dat er nog een oplossing komt, is ook voor mij (en wellicht nog anderen) weer leerzaam.:)
Link naar reactie
Ik heb de gewone windows 98 maar dit maakt geen verschil. Mijn collega heeft exact dezelfde pc en daar werkt het wel. Het probleem zit niet in de plotter maar in het feit dat ik geen TCP IP poort kan toevoegen, als ik mijn plotter installeer (dus geen netwerk poort maar een overige poort). Normaalgesproken staat bij overige poorten een lijstje van een stuk of vier verschillende soorten poorten, en bij mij kan ik alleen een lokale poort toevoegen.\r\nik hoop dat je nog wat te binnen schiet want ik heb zelf al vanalles geprobeerd.
Link naar reactie
Het enige wat me nog te binnen schiet, als echt alles hetzelfde is, is dat er dan iets moet missen in jouw windows als je collega ook de gewone 98 heeft.\r\nIn dat geval kun je een herinstallatie overwegen, daarmee bedoel ik niet formatteren en opnieuw installeren, maar de windows 98 cd er in doen en over de oude installatie heen installeren. Wat dan gebeurt is dat alles bewaard blijft maar dat alle systeembestanden van windows vervangen worden. Dan is ie in elk geval weer compleet.\r\nNadeel hiervan is dat je daarna ook alle windows updates weer moet draaien aangezien de pc dan weer voorzien is van de oude bestanden van de cd. Vaak helpt zoiets, niet altijd. Maar je hebt grote kans.\r\nAls jij zegt dat het op die manier zou moeten werken, hetgeen ik graag van je wil aannemen, dan lijkt me dit de enige oplossing om de zaak te kunnen herstellen.\r\n\r\nWerkt dat niet, dan blijft in mijn optiek alleen nog een herinstallatie over, of een upgrade naar 98se omdat je ook bij een upgrade niet al je reeds geinstalleerde gegevens en instellingen verliest.
Link naar reactie
Ik heb de oplossing gevonden. <;:o) Op dit forum nog wel. Er stond daar een link naar een wizard programma van HP voor netwerken. Hier kon ik zo het ip adres invoeren. (Na installatie van de plotter keek ik even bij lokale poorten en daar staat nu ook de HP standard TCP/IP poort bij) In ieder geval iedereen bedankt voor jullie hulp.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...