Ga naar inhoud

Windows installeren / Harddisk fout


Aanbevolen berichten

Goedendag iedereen,\r\nMijn computer was weer eens toe aan formatteren enz. dus ik doe de cd van windows erin enz. Dan gaat hij formateren, als hij dan klaar is met formatteren krijg ik een foutmeldig dat mijn de partie beschadigd is en nog wat meer. En dan stopt hij ermee. Is nu me hd kapot :-| :-( ?? \r\nOf weten julie hoe ik dit kan verhelpen, want dit is een ramp :-P .\r\n\r\nHopenlijk weten julie het,\r\nVriendelijke groet,\r\nBart van Kampen
Link naar reactie
Daar is een kans voor. Het kan ook zijn dat hij slechts beschadigde blocks heeft.\r\nHeb je een quick format of een volledige format laten doen? Als je quick gebruikt hebt, laat hem dan eens een volledige format doen, duurt langer maar dan heb je kans dat ie de bad blocks als slecht markeert waardoor ze niet meer gebruikt worden, het goede deel van de HD word dan wel nog gebruikt en dan zou het probleem over kunnen zijn.\r\n\r\nIndien het een Maxtor HD is, kun je op de Maxtor site een utility downloaden, Powermax geloof ik, die je vanaf een bootdisk kunt starten om te testen of de HD stuk is.
Link naar reactie
Zoals ik al zei, voor zover ik weet kun je dat proggie vanaf een bootdisk gebruiken, heb je dus geen windows voor nodig.\r\nEen bootdisk kun je van [url]www.bootdisk.com[/url] halen, neem gewoon een win98se of winme bootdisk en zet daar die powermax op. Dan duw je de diskette in je pc, zorgt dat in je bios staat dat ie eerst van diskette moet opstarten en dan kun je van daaraf na het booten de powermax starten.\r\n\r\nMaar als het een Maxtor is geef ik je weinig kans dat er nog iets goeds van komt, hopelijk heb je er nog garantie op.
Link naar reactie
Het programma PowerMax maakt zelf een bootdisk.\r\nJe kunt het programma downloaden op een andere computer en dan het programma starten, er wordt dan een diskette gemaakt waarmee je een pc kunt opstarten en de schijf/schijven kunt controleren.\r\n\r\nDownload:\r\n\r\n[url]http://downloads.maxtor.com/downloads/_files/maxtor/en_us/downloads/powermax.exe[/url]\r\n\r\n\r\np.s. Ik heb zelf ook heel lang Maxtor schijven gebruikt, maar ze zijn te gevoelig voor warmte.\r\nPrestatie is prima maar wanneer ze eenmaal te heet worden heb je pech.....\r\nHeb nog steeds wat Maxtor schijven in gebruik, maar daar staat wel een extra fan op.
Link naar reactie
Oke, ik had net even een die bootdisk gemaakt maar nu kom ik met iets anders. Ik had altijd al dat als ik me pc opstarten een foutmelding van \"Floppy disk fail (40)\". Ik dacht altijd dat dat aan me floppy driver lag. Dus ik had de floppy driver uit een andere pc gehaalt (getest of hij werkte, hij werkte). En ik sluit hem weer aan op mijn pc met de kapotten hd waarschijnlijk en, ik krijg weer die zelde foutmelding :-|. En in me bios kan ik zelf niks vinden. Is dus me moederbord ook kapot :roll: :cry: ???.\r\n\r\nMvg,\r\nBart
Link naar reactie
Kan ook je diskette zelf zijn hoor. Al eens getest met een andere diskette? Heb je de platte kabel wel goed om zitten? Probeer hem anders eens andersom om te kijken wat ie dan doet.\r\n\r\nWat merk betreft.... Western Digitalis erg goed, Seagate ook. IBM en Fujitsu hoor ik ook weinig klachten over maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Link naar reactie
Uhm.... misschien vergeten om \'t stroomkabeltje ook aan te sluiten op het diskette station? \r\nIk doe maar een gok, ik vergeet dat ook wel eens... :-$ \r\n\r\nAls \'t goed is brand \'t lampje van het diskette station eventjes bij het opstarten en gaat dan ook weer uit.\r\nBlijft het lampje branden dan zit de kabel verkeerd, of is er iets anders fout.
Link naar reactie
Yes ik denk hij doet het, formatteren gaat goed, enz enz. Dan gaat hij rebooten als je 15 sec niet op enter druk enz enz. Dan gaat hij windows xp laden en dan krijg ik een foutmelding:\r\nEerst wat gepraat over \"als dit de eerste keer is dat uw deze foutmelding ziet enz. enz.\"\r\nDan:\r\n\r\nTechnische Informatie (mogelij in Engels)\r\n*** Stop: 0x0000008e coxc0000005, 0xbf877e06, oxf77od764, 0x00000000\r\n\r\n*** Win32.sys address bf877e06 base aat bf800000, datestamp 3d6de5e5.\r\n\r\n\r\nWat is dit nu weer :roll: :roll:. Ik hoop dat julie het weten want mijn hooft staat op springen als ik al die getallen zie *-) (A) .\r\n\r\nMvg,\r\nBart van Kampen \r\n\r\nP.s. Het is wel erg met mijn computer he :-P alles loopt in 1 keer fout :-$
Link naar reactie
Wat doet ie daarna? Automatisch rebooten of blijft hij daar hangen of kun je verder?\r\nDeze foutmelding duidt vaak op slechte drivers van een Nvidia vgakaart (of met nvidia chipset zoals de gforce) of slecht geheugen (bad ram). Maar ik vind meer terug over vgakaart driver.\r\nProbeer anders eens in veilige modus met netwerkondersteuning te starten en de vgakaartdriver terug te starten als normaal starten niet lukt.\r\nLukt normaal starten wel, dan probeer eerst op die manier de vgakaart driver te vervangen of zet tijdelijk de display (gewoon of in veilige modus) eerst op \"standard vga\". Misschien dat je het op die manier stap voor stap kunt oplossen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...