Ga naar inhoud

WIndows sluit niet af


Aanbevolen berichten

Mijn w98 2edition sluit niet meer af :-[ als ik veel data heb aangemaakt of verplaatst. Ik wil niet zeggen dat ik geen virussen heb, maar ik scan dagelijks met de scanner van @home. Ik ben het instabiele systeem wel zo zat (cry), dat ik XP (home) wil installeren. \r\n\r\nWat is de beste methode? Upgraden, of C formatteren en opnieuw beginnen? IK heb drie partities op de harde schijf. Kan ik D, E en F intact laten, of is het verstandig een backup te maken en helemaal from scratch te beginnen?
Link naar reactie
Je wilt dus Windows XP installeren, of wil je een oplossing van die W98?\r\n\r\nEhm.. ik ga uit van de 1ste.\r\n\r\nMij lijkt het het beste om gewoon te formatteren.\r\nBij de installatie van WXP krijg je vanzelf de keuze partitions te verwijderen.. (kan je er mooi 1 of 2 van maken).\r\n\r\nMag \'k even jouw systeemeigenschappen?\r\nRAM, HD, Processor enz.?
Link naar reactie
Ligt er natuurlijk ook aan hoe groot jouw F: is....\r\nMaar je mag het zelf weten..\r\n\r\nEerst ff reactie over:\r\nsysteemeigenschappen (of WXP wel kan)\r\n\r\nDan kunnen we verder ;), zou zonde zijn als het niet kan, en je dat pas merkt als alles al weg is e.d.\r\n\r\nAls het kan is het gewoon formatteren, en daarna installeren op een partition..
Link naar reactie
Zou je dan misschien ook kunnen vertellen wat die oplossing is en waar die op de door jouw genoemde site te vinden is?\r\nAls je goed had gelezen had je gezien dat het hier om de originele afsluitpatch van Microsoft gaat die met een een toevoeging in de herhaling gezet is.\r\nDe link verwijst naar de servercomputer van een[u] zeer kundig en betrouwbaar[/u] persoon. Hier is niets dubieus aan want dan zou ik er niet naar verwijzen.\r\nIk draai lang genoeg mee om geen rare dingen te doen. Of dacht je soms dat ik een doetje ben die zo maar wat roept?
Link naar reactie
Ja oké, deze bladzijde ken ik ook, maar denk je nou echt dat een beginnende computeraar hier iets van snapt? Daarbij heeft de praktijk geleerd dat het afsluitprobleem bij win 98 toch steeds weer terug komt.\r\nDe door mij genoemde patch wordt, zoals ik al schreef, bij iedere opstart van win98 opnieuw geinstalleerd en blijft zodoende zijn werk doen. Ik spreek uit ervaring want ik gebruik hem al jaren.\r\nVoor een beginner is dit echt de simpelste en meest betrouwbare oplossing.\r\nEn die site daar is niks mis mee.
Link naar reactie
Ik wil juist een beginnende computeraar erop wijzen om niet zomaar een *.exe bestand te downloaden van een onbekende site.\r\n\r\nZou best kunnen dat het een hele goede site is met betrouwbare downloads.\r\nMaar het kan net zo goed een site zijn met downloads waar je absoluut niet op zit te wachten.\r\n\r\nDan is het beter om bij de fabrikant van de software een patch of update te downloaden.
Link naar reactie
Ik wil jakkoo en ctrlaltdelete allebei gelijk geven. Ik als redacteur die af en toe nog grotere digibeten uitleg hoe een computer werkt hamer er vaak op om niet klakkeloos bestanden te downloaden.\r\nAan de andere kant is het internet een bron van informatie die elk verstand te boven gaat (maar dat hoef ik jullie niet vertellen).\r\n\r\nMicrosoft heeft voor beginners niet echt een gebruiksvriendelijke website. En Jakkoo geeft pas in zijn repliek aan ctrlaltdelete goed aan om welke patch het gaat.\r\nIk ben erg blij dat jullie meedenken.Thnx!
Link naar reactie
[quote]Maar het kan net zo goed een site zijn met downloads waar je absoluut niet op zit te wachten. \r\n[/quote]\r\n[b]Nee dat kan nou juist niet!!!!![/b]\r\n\r\nIk schreef al eerder dat ik al lang genoeg meedraai om te weten wat ik doe. Ik verwijs niet naar een site die ik niet door en door ken.\r\nM.a.w. het feit dat ik naar deze site durf te verwijzen betekent gewoon dat ik er zeker van ben dat hij betrouwbaar is.\r\n\r\nVerder heb jij zonder meer niet het recht om een site die jouw niet bekend is, onmiddelijk in diskrediet te brengen door hem bij voorbaat als \'wazig\' te betitelen. Daarnaast beschadig je ook mijn goede naam. Denk eerst eens na over wat je schrijft en welke consequenties dat kan hebben voor andere forumleden en mensen die hun programma\'s waar zij heel veel tijd aan hebben besteed beschikbaar stellen om anderen te helpen.\r\n\r\nDoor deze hele onzinnige discussie die jij nu op gang hebt gebracht, wordt de aandacht van de zaak afgeleid.\r\n\r\n[color=blue]Magoo[/color] heeft afsluitproblemen met Win98 en had al lang uit de problemen kunnen zijn met deze patch. Door jouw onbezonnen reaktie durft hij/zij dit nu waarschijnlijk niet meer en gaat een hulppoging de mist in.\r\n\r\n\r\nDenk voortaan eerst na wat je doet en laten we nu een punt zetten onder deze discussie.\r\n\r\nGroeten.
Link naar reactie
[quote]En Jakkoo geeft pas in zijn repliek aan ctrlaltdelete goed aan om welke patch het gaat. \r\n[/quote]\r\n\r\nDat stond eigenlijk al in het eerste bericht, maar mogelijk was ik hier niet duidelijk genoeg. \"de afsluitupdate van MS\" zal niet iedereen aanspreken.\r\n\r\nMaar Magoo, heb je de patch nu nog geprobeerd, en vooral, heeft hij je geholpen? Geloof me op mijn woord, hij is echt betrouwbaar.\r\n\r\nGroeten.
Link naar reactie
Maar deze patch is volgens mij slechts éénmalig. Corrigeer me als ik dat fout zie. En vroeger of later komen de problemen dan toch weer terug.\r\nHet kunstwerkje van Ghost168 installeert de patch telkens weer opnieuw bij elke opstart van de computer, zodat hij eigenlijk nooit kan verlopen. Daarin zit nu juist de kracht alsmede in het feit dat het zo simpel te installeren is. Ik heb hem al een jaar of vijf op mijn W98-systeem staan en heb nooit meer afsluitproblemen.\r\nHiermee is nog niet gezegd dat het de oplossing is voor Magoo, want er kan net zo goed iets anders aan de hand zijn. Maar je moet gewoon ergens beginnen.\r\n\r\nOverigens zij nog opgemerkt dat de link verwijst naar een ZIP-bestand en geen exe.\r\n\r\nGroeten.
Link naar reactie
;\r\nEen goed geïnstalleerde pc met real-time antivirus is best wel\r\ntegen een stootje bestand, en op een installatie die mogelijk\r\nzal worden vervangen kan prima wat worden uitgeprobeerd.\r\n\r\nDownloaden van een onbekende site staat voor veel mensen\r\ngelijk aan het eten van paddestoelen, verzameld door een\r\nstadskleuter. Het meeste is niet schadelijk, maar welke wel?\r\n\r\nMaar, als iets door een betrouwbaar persoon wordt aangeboden\r\nkan er van worden uitgegaan dat de software waar het hier om\r\ngaat ook betrouwbaar is, althans niet schadelijk. Of het in de\r\nbetrokken installatie goed werkt blijkt pas na het uitproberen.\r\n\r\nDe aangepaste microsoft patch:\r\nDe bewerkte ms patch plaatst een fix in Opstarten, zodat deze,\r\nomdat hij de neiging heeft niet houdbaar te zijn, steeds wordt\r\nverfrist. De volgende inf file wordt elke opstart uitgevoerd:\r\n\r\n(het gaat vooral om de Vpower.vxd en Apmbatt.sys)\r\n-----------------------------------------------------------------\r\n\r\n; Localized 09/24/1999 05:28 (GMT) 7:4.2.252 239887UP.inf\r\n; 239887UP.INF\r\n; This is the Setup information file to install the Windows 98 Second Edition Q239887 Update.\r\n\r\n[Version]\r\nAdvancedINF = 2.5, %AdvPackWarn% \r\nsignature=\"$CHICAGO$\"\r\n\r\n[DefaultInstall]\r\nCopyFiles=W98Upd.Copy.qfe,W98Upd.Copy.Sys,W98Upd.Copy.VMM,W98Upd.Copy.Sysbk,W98Upd.Copy.Hlp,W98Upd.Copy.INF\r\nAddReg=W98Upd.AddReg\r\nDelReg=W98Upd.delreg\r\nRunPreSetupCommands = Ver_Check\r\n\r\n[DestinationDirs]\r\nW98Upd.Copy.qfe = 10\r\nW98Upd.Copy.Sys = 11\r\nW98Upd.Copy.VMM = 22\r\nW98Upd.Copy.Sysbk = 10,Sysbckup\r\nW98Upd.Copy.Hlp = 18\r\nW98Upd.Copy.INF = 17,QFE\\%SPKey%\r\n\r\n[Ver_Check]\r\n\"rundll32 advpack.dll,LaunchINFSection ver_chk.inf,DefaultInstall,2,N\"\r\n\r\n[W98Upd.Copy.qfe]\r\nQFECheck.exe,,,32\r\n\r\n[W98Upd.Copy.Sys]\r\nmsconfig.exe,,,32\r\npci.vxd,,,32\r\napmbatt.sys,,,32\r\nvpowerd.vxd,,,32\r\n\r\n[W98Upd.Copy.VMM]\r\nconfigmg.vxd,,,1024\r\n\r\n[W98Upd.Copy.Sysbk]\r\nconfigmg.vxd,,,32\r\n\r\n[W98Upd.Copy.Hlp]\r\nQFECheck.hlp,,,16\r\ntshoot98.chm\r\n\r\n[W98Upd.Copy.INF]\r\n239887UN.INF\r\n\r\n[W98Upd.delreg]\r\nHKLM,Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Setup\\Updates\\Win98.SE\\UPD3416,,,\r\n\r\n[W98Upd.AddReg]\r\n;msconfig\r\nHKLM,System\\CurrentControlSet\\Control\\Shutdown,FastReboot,,\"0\"\r\n\r\n;msinfo32\r\nHKLM,\"Software\\Microsoft\\Active Setup\\Installed Components\\%GUID%\",,,\"%UpdName%\"\r\nHKLM,\"Software\\Microsoft\\Active Setup\\Installed Components\\%GUID%\",\"IsInstalled\",0x10001,01,00,00,00\r\nHKLM,\"Software\\Microsoft\\Active Setup\\Installed Components\\%GUID%\",\"Locale\",,\"%LANG%\"\r\nHKLM,\"Software\\Microsoft\\Active Setup\\Installed Components\\%GUID%\",\"Version\",,\"%VERSION%\"\r\n\r\n;qfecheck\r\nHKLM,%UpdateKey%\\%SPKey%\\%LocaleID%%UpdID%\\,,,\"%UpdName%\"\r\nHKLM,%UpdateKey%\\%SPKey%\\%LocaleID%%UpdID%,%11%\\MSCONFIG.EXE,,\"4.10.0.2223\"\r\nHKLM,%UpdateKey%\\%SPKey%\\%LocaleID%%UpdID%,%11%\\PCI.VXD,,\"4.10.0.2223\"\r\nHKLM,%UpdateKey%\\%SPKey%\\%LocaleID%%UpdID%,%11%\\APMBATT.SYS,,\"4.10.0.2223\"\r\nHKLM,%UpdateKey%\\%SPKey%\\%LocaleID%%UpdID%,%11%\\VPOWERD.VXD,,\"4.10.0.2223\"\r\n\r\n[Strings]\r\n;Non-localizable\r\nGUID = \"{b7d5e460-8c8a-11d3-8e4a-0050da1d4065}\"\r\nVERSION = \"4.10.0.2222\"\r\nUpdID = \"239887\"\r\nUpdateKey = \"Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Setup\\Updates\"\r\nSPKey = \"Win98.SE\"\r\n\r\n;Localizable strings\r\nLANG = \"NL\"\r\nLocaleID = \"UPD\"\r\nUpdName = \"Afsluitprogramma voor Windows 98 Tweede Editie\"\r\nAdvPackWarn = \"U hebt een nieuwere versie van advpack.dll nodig.\"\r\nSrcDiskName = \"Q239887 Update\"\r\n\r\n[SourceDisksNames]\r\n55=%SrcDiskName%,\"\",0\r\n\r\n[SourceDisksFiles]\r\nQFECheck.exe = 55\r\nQFECheck.hlp = 55\r\nMSCONFIG.EXE = 55\r\nPCI.VXD = 55\r\nTShoot98.CHM = 55\r\nAPMBATT.SYS = 55\r\nVPOWERD.VXD = 55\r\nCONFIGMG.VXD = 55\r\n239887UN.INF = 55\r\n\r\n-------------------------------\r\nGhost
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...