Ga naar inhoud

Het branden van een dvd (data dvd) wil niet lukken


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn dvd brander (Lite-On DVDRW SOHW-1673S) wil geen dvd\'s branden!\r\nIk werk met Windows 98SE op een Intel Pentium III met 384 Mb geheugen. Mijn brandprogramma is Nero 6.\r\nHet geheugen heb ik laatst vergroot (was 128 Mb) en dat gaf wel verbetering. Ik heb ook al mijn IDE kabel vernieuwd en daardoor heb ik zelfs twee keer wel een dvd kunnen branden, maar dataverificatie gaf nog steeds problemen. Nero staat dan helemaal stil en als ik dat heb opgelost door het programma te laten stoppen mbv ctrl+alt+del blijkt dat er nog maar héél weinig geheugen beschikbaar is, zodat ik alsnog gedwongen word de computer opnieuw op te starten.\r\nTijdelijk heb ik daarom nog 64mb geheugen toegevoegd uit mijn oude computer, maar dat hielp niets en branden wil nu helemaal niet meer. Extra geheugen weer verwijderd, maar het mag niet echt baten.\r\nIk kan een layout maken, maar als ik op \'burn compilation\' druk, begint hij wel, maar hij stopt na het \'creating folders 100% complete\'. De hele computer bevriest dan.\r\nEen enkele keer kom ik wel verder dan dit, maar ook als de hele dvd is gebrand, crasht de boel bij de dataverificatie en ervaring heeft geleerd dat hij niet altijd alle bestanden gebrand heeft, zoals zou moeten en dataverificatie vind ik dus belangrijk om te kunnen checken of mijn dvd alles bevat wat moet. Vooral bij een data dvd is het namelijk ondoenlijk dat met de hand te gaan checken!\r\nWie helpt me?\r\n\r\np.s. overgaan op Windows XP zoals mij nogal eens word aangeraden is om andere redenen voor mij geen optie. De oplossing moet binnen Windows 98SE liggen!\r\n\r\np.s 2 Ik dacht zelf aan nog wat meer geheugen toevoegen (ik heb nog 1 bankje vrij), maar dan wil ik wel het idee hebben dat het überhaupt gaat lukken op deze pc;-)\r\n\r\np.s 3 Vreemd genoeg lukt het branden van een dvd vaak wel (maar ook weer niet altijd) na het branden van een cd, maar als ik vervolgens nóg een dvd wil branden, ookal zit daar een dag of een week tussen, dan lukt dat zeker niet???!!! *-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...