Ga naar inhoud

Windows start niet meer.


Aanbevolen berichten

Goedenmiddag allemaal,\r\nMijn schoonmoeder (jaja) haha heeft een pc die zij vaak gebruik voor haar werk, maar nu wil het dat het ding windows niet meer start.\r\nbij het opstarten komt hij in een scherm waar ik kan kiezen uit laatste goede instellingen veilige modus enz enz maar welke ik ook kies hij blijft opnieuw opstarten.\r\nDoe ik de Master cd er in bij het opstarten dan herkent hij hem niet.\r\nKan iemand mij aub helpen?! zoals je weet moet je schoonmoeders niet teleur stellen!\r\nGroeten
Link naar reactie
Goede morgen kevinthe8,want dat is het nog steeds ;-) ,of zit je soms aan de andere kant van de aardkloot :lol: \r\n\r\n[quote]bij het opstarten komt hij in een scherm waar ik kan kiezen uit laatste goede instellingen veilige modus enz enz[/quote]\r\nHm,dit is een nieuwe voor mij.\r\nKun je iets meer info geven a.u.b.\r\nIs het een z.g.n. merk PC,welke besturing staat er op e.d.\r\nBevat de PC een diskettestation?\r\n\r\n\r\nVreemd dat de master CD niet wil opstarten,kijk eens in het bios of de boot (opstart volgorde) wel goed staat,m.a.w. staat de CDRom wel vermeld.\r\n\r\nIn het bios kom je over het algemeen door,of op de Del,de F2,of de F10 toets de drukken tijdens het opstarten.
Link naar reactie
hehe sorry het is idd nog sochtends, ben al lang wakker dus voelt als smiddags;) de besturing is gewoon windows xp\r\nik krijg in feite direct dit scherm:\r\n[img] http://www.vragenforum.nl/images/3/13bbdea1a667f6d9e3fae808739c663d.jpg[/img]\r\ntevens zit er een diskette station in en een recovery diskette bijgeleverd, maar ben bang dat als ik deze ga gebruiken ik het zooitje nog verder in de war schop.
Link naar reactie
[url]http://www.vragenforum.nl/images/3/13bbdea1a667f6d9e3fae808739c663d[/url] zo moet ie t doen.. nou er zit een diskette bij waar op staat: recovery en volgens mij ook nog iets van windows, maar heb de diskette niet hier.\r\nheb de computer ook niet hier maar volgens mij si het wel een merk pc.\r\nzou het een virus kunnen zijn? of kan er gewoon iets kapot zijn van binnen?\r\nis er geen enkele manier dat ik windows in kom>?
Link naar reactie
Sorry,maar die link werkt niet voor mij,ook niet nadat ik mij heb geregistreerd op dat forum.Ik krijg een melding \"algemene fout\" :-S\r\n [quote]zou het een virus kunnen zijn? of kan er gewoon iets kapot zijn van binnen? \r\nis er geen enkele manier dat ik windows in kom>? [/quote]\r\nDat probeer ik dus aan de hand van jouw info,een beetje uit te vinden :lol: \r\n\r\nJe kunt nooit op voorhand zeggen wat het probleem veroorzaakt,dus ga je ergens beginnen.\r\n\r\nNormaal gesproken,kom je in dat scherm wat jij volgens mij bedoelt,\r\ndoor op F8 te drukken tijdens het opstarten.\r\nKleine kans dat die toets blijft hangen,controleren dus,liefst met een ander toetsenbord.\r\n\r\nWat je verder kunt proberen als b.v. de boot.ini corrupt is geraakt.\r\n\r\nHaal op onderstaande site de volgende bestanden op en pak die uit naar een diskette. \r\nMisschien dat je er mee kunt opstarten,werkt ook met XP Home. \r\n\r\nWindows XP Pro boot disk (XP) \r\nBoot disk for Windows XP Pro (ntldr, ntdetect.com, boot.ini) 276 KB \r\n\r\n[url]http://www.svrops.com/svrops/dwnlddisk.htm[/url]\r\n\r\nOp die diskette staat een boot.ini met de volgende inhoud;\r\n\r\n[boot loader]\r\ntimeout=10\r\ndefault=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINDOWS\r\n[operating systems]\r\nmulti(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINDOWS=\"Microsoft Windows XP Professional\" /fastdetect\r\nC:\\CMDCONS\\BOOTSECT.DAT=\"Microsoft Windows Recovery Console\" /cmdcons\r\n\r\nAls het een merk PC is met een verborgen partitie,moet je hetvolgende wijzigen.\r\n\r\nVerander partition(1) naar partition(2), 2x dus,dit verwijst naar de partite waar XP op staat.\r\n\r\nIs het een \"gewone\" PC,dus zonder die verborgen partitie,dan laat je de boot.ini zo als die is.
Link naar reactie
@djowie,dat gaat dus niet lukken.\r\n[quote]Doe ik de Master cd er in bij het opstarten dan herkent hij hem niet. [/quote]\r\n\r\n[quote]ze heeft de computerwinkel gebeld en die zeiden dat ze m langs moest brengen dan zouden ze windows opnieuw installeren, neem aan dat ik dit zelf ook wel kan?? [/quote]\r\n\r\nAls het gratis is vanwege de garantie,dan zou ik hem zeker naar de winkel brengen.\r\nOf het lastig is om zelf te doen,hangt natuurlijk ook af van de storing die er nu in zit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...