Ga naar inhoud

AMD Sempron 2600 + 64bit (754 socket) of Intel Pentium IV


Aanbevolen berichten

je kan beter tussen AMD Athlon 64bits en Pentium4 kiezen...\r\nwant sempron is te vergelijken met een AMD Athlon XP (32bits op socket A), maar dan met een 64bits extensie...\r\n\r\nals het aan mij zou liggen zou je als je tussen de sempron en Pentium 4 moest kiezen toch voor pentium 4 gaan... want je hebt dan toch nog een snellere processor (maar wel duurder vergeleken met de prijs/kwaliteit verhouding tegenover de pentium 4)...\r\n\r\nmaar als het aan mij ligt, zou je het beste een AMD Athlon 64 kunnen pakken... is ook het beste te vergelijken met een Pentium4...\r\n\r\n\r\nff in het kort...\r\n\r\neen AMD Sempron (64 bits) op socket 754 is gelijk aan de Intel Celeron op socket 775,\r\nen een AMD Athlon 64 (op socket 939) is gelijk aan Intel Pentium 4 op socket 775\r\n\r\n\r\nik zou persoonlijk af gaan op AMD... is goedkoper, tegenwoordig makkelijker te upgraden, en kan sneller... is trouwens ook op het moment volgens mij de markt aan het leiden...
Link naar reactie
[quote=TommelMOD]want sempron is te vergelijken met een AMD Athlon XP (32bits op socket A), maar dan met een 64bits extensie...[/quote]Dit is niet waar, de Socket 754 Semprons hebben wezenlijk een heel andere core dan de oude Socket A Semprons/AthlonXP\'s. Het zijn in feite enigszins uitgeklede Athlon64\'s, dus het zijn wel echte 64-bitters (i.t.t. de Celerons en P4\'s met 64-bit extensies). In de eerdere Socket 754 32-bit Semprons was 64-bit door AMD echter uitgeschakeld, om de eigen Athlon64\'s op Socket 754 niet in de vingers te snijden.\r\n[quote=bonnie]Welke is beter om te gamen?? :roll:[/quote]Gezien het flinke prijsverschil is het een beetje onzinnig om te zeggen welke beter is, ook aangezien de gameprestaties niet alleen afhankelijk zijn van de CPU, maar in grotere mate van de videokaart. Budget is daarin bepalend. Een Sempron64 met een X800GT videokaart zal bijv. beter presteren in games dan een P4 met een X300SE videokaart, om maar even een voorbeeld te geven.\r\n\r\nDus wat is eigenlijk de gedachte achter deze vraag? Moet er een nieuw systeem aangeschaft worden? Dan kan nl. beter gekeken worden naar een optimaal samengesteld systeem binnen een bepaald budget, i.p.v. te kijken naar 1 los onderdeel.
Link naar reactie
Nou weet je, ik wil een telefoonabonnement afsluiten of bij Typhone of bij gsm. nl en bij de ene krijg je een pentium IV en bij de andere de AMD. Nou is deze PC voor mijn zoon zodat hij een eigen PC op zijn kamer heeft. Hij gamed graag op runescape, voor de rest gebruikt hij de PC voor de normale dingen, chatten, muziek downloaden. Ik denk dat ze allebei erg minnetjes zijn, maar nu ik nog kan kiezen wil ik toch de beste van de 2 kiezen, maar ik weet alleen echt niet welke vandaar mijn vraag.
Link naar reactie
[quote=bonnie]Ik denk dat ze allebei erg minnetjes zijn[/quote]Ik weet het wel zeker. Neem liever een goedkoper abonnement en koop met het geld dat je bespaart liever een PC op maat bij een echte computershop (advies over de samenstelling kun je hier krijgen). Maar als je perse van zo\'n actie gebruik wilt maken omdat je toch veel belt en ff geen cash hebt voor een PC, neem dan liever dat aanbod van Typhone.nl met de AMD Sempron 2600+. Die van Gsm.nl met Celeron CPU is helemaal bagger (ook al betaal je meer bij voor een Pentium 4 CPU.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...