Ga naar inhoud

Cross kabel vs ik


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik wilde [i]even[/i] een cross kabel tussen mijn desktop en laptop klikken en bestanden heen en weer gooien. :-S \r\nEven niet dus. Dacht al kan niet zo makkelijk zijn als die meneer in de winkel beweerde.\r\n\r\n* Oke ik heb dus een pc en laptop.\r\n* Op allebij Win XP.\r\n* Op allebij een netwerkkaart waar normaal de stekker van het internet in zit.( 1 tegelijk maar )\r\n\r\nIk hoef dus niet een heel netwerk te hebben zodat ik kan internetten enzo.\r\n\r\n[i]Gewoon[/i] wat bestanden heen en weer gooien.\r\n\r\nKan iemand me in begrijpend Nederlands vertellen wat ik moet doen en of de spullen die ik heb wel voldoende zijn ?!!!\r\n\r\nHelp AUB deze beginner !! ( op dit punt dan ;-) )\r\n\r\nBedankt alvast !! (Y)
Link naar reactie
met crosscable kan dat.\r\nNetwerk instellen..\r\n\r\nWizard netwerk instellen; wijst voor zich (configuratiescherm)\r\nZorg dat het bij bijde gebeurd, en bijde dezelfde werkgroep hebben (NIET dezelfde naam, alleen zelfde werkgroep)\r\n\r\nTrouwens; verkopers willen snel iets verkopen, en natuurlijk proberen ze het dan ook zo \'simpel mogelijk\' te laten lijken.. en dan zit jij met een probleem ;)
Link naar reactie
Kapotte Capslock toets?\r\n\r\nVervolg op VMSW:\r\nStel de map die je wil overzetten in als gedeelde map.\r\nZorg dat bij je netwerkinstellingen bij de ene pc DHCP-server aan staat (PC1) en de ander (PC2) \"automatisch verkrijgen van IP-adres\" aan staat.\r\nSchakel beide pc\'s uit.\r\nSchakel PC1in, wacht tot deze opgestart is.\r\nschakel PC2 in\r\nKan zijn dat je een waarschuwing krijgt dat de verbinding niet volledig coorrect is,maar dt heeft volgens mij te maken dat er geen internetverbinding is.\r\nBij mij ging toe het overzetten goed.\r\nZoek op PC2 via de verkenner-deze computer-netwerkverbindingen-werkgoep-computernaam de gedeelde map op PC1 op en kopieer alle bestanden die je wilt overzetten naar PC2
Link naar reactie
Trouwens, dat probleem van die capslockman, is heel duidelijk: je hebt de oude gegevens weggegooid, of gewijzigd.. je moet die crosscable als 2de nemen, natuurlijk.\r\n\r\nJe hebt helemaal gelijk, herbert.. \'k dacht alleen maar aan het installeren van het netwerk, en verwachtte dat de rest voor zich spreekt, maar eigenlijk is dit voor diegene die niet veel evaring hebben met netwerken niet zo vanzelfsprekend.
Link naar reactie
Heb geprobeerd te doen wat hier geschreven word.\r\nMaar kom eerlijk gezegt ook niet helemaal uit dit stukje \r\n\r\n[quote]Zorg dat bij je netwerkinstellingen bij de ene pc DHCP-server aan staat (PC1) en de ander (PC2) \"automatisch verkrijgen van IP-adres\" aan staat. \r\nSchakel beide pc\'s uit. [/quote]\r\n\r\nWeet miet waar ik dat moet zoeken.\r\n\r\nVerder heb ik de stekkertje erin gestopt.\r\nWizard nieuw netwerk maken opgestart ( op allebij )\r\nen dan ??? Kom er niet uit\r\n\r\npffffffffffffffff best moeilijk nog (liar)
Link naar reactie
Da\'s een duidelijke melding. Dat wil zeggen dat er 2x hetzelfde ip adres op het netwerk bestaat. Je kunt proberen DHCP eens wat anders in te stellen, dus met hogere nummers laten werken.\r\nVan 192.168.0.50 t/m 192.168.0.100 in plaats van 192.168.0.1 t/m 192.168.0.50 om maar iets te noemen.\r\nDe router zou een bestaand ip adres niet nogmaals mogen uitdelen. Check ook eens bij alternatieve configuratie in eigenschappen van tcp/ip of het ip misschien daar al bestaat, of een ander netwerkapparaat of pc met een statisch (vast) ip adres.\r\n\r\nP.s. als je alleen met een crossover werkt, heb je niets met DHCP te maken, deze moet je dan ook -niet- gebruiken, anders begrijp ik wel waar het ip conflict vandaan komt.:)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...